Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:51:37 GMT

از اپلیکیشن‌های نوآور و قانونمند حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۳۰۷

از اپلیکیشن‌های نوآور و قانونمند حمایت می‌کنیم

با هدایت اپلیکیشن‌ها به سمت قانون‌مداری توانایی کنترل بازار مسکن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ihome.ir مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، صبح امروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور ضمن ابراز رضایت از فعالیت قشر جوان در این مجموعه اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در مجموعه آی هوم جوانان فعال، اندیشمند و کاردانی را می‌بینم و با درکی که از حوزه آی تی دارم معتقد هستم که این فضاها می‌تواند باعث رشد اقتصاد کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فعالیت مجموعه‌های دانش‌بنیان در کشور بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: ایجاد مجموعه‌های مبتنی بر دانش در کشور بسیار مفید است اما باید با مجموعه‌هایی که متأسفانه از واژه‌های دانش‌بنیان در جهتی خلاف بر رسالت خود استفاده می‌کنند مقابله کرد و از مجموعه‌هایی که با بهره‌گیری از دانش تخصصی به فعالیت می‌پردازند حمایت کرد تا با دانش خود باعث تعالی کشور شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: به‌طورکلی ما با اپلیکیشن‌ها و فعالیت‌های نوآورانه حمایت می‌کنیم اما این مجموعه‌ها باید از قوانین و اصولی خاص پیروی کنند در نتیجه از آشفتگی در بازار جلوگیری به عمل آید.

وی در خصوص سایت‌هایی که باعث ایجاد تشویش در بازار مسکن شده‌اند، گفت: متأسفانه برخی از سراچه‌ها با ارائه قیمت‌های غیرواقعی بازار مسکن را دچار تشویش کرده‌اند که خوشبختانه با دستور دادستانی قیمت‌گذاری در این سایت‌ها ممنوع شد و بلافاصله پس از چند روز تأثیر مثبت این اقدام در بازار مشاهده شد.

خسروی در رابطه با آی هوم که پل ارتباطی بین آژانس‌های املاک و متقاضیان ملک است، گفت: علت اصلی حضور امروز ما در این مجموعه این مطلب است که خوشبختانه آی هوم با مشاوران املاک و نظارت اتحادیه همراه است زیرا با رعایت قوانین و اپلیکیشن‌ها توانایی کنترل قیمت در بازار وجود دارد.

وی در رابطه با چگونگی کنترل مشاوران املاک برای جلوگیری از عرضه قیمت‌های غیرواقعی توسط اتحادیه نیز تصریح کرد: در حال حاضر پایه شفافیت در حوزه املاک کد رهگیری است که با مراجعه به این سامانه می‌توان شاهد شفافیت در قیمت‌گذاری‌ها بود.

رئیس اتحادیه املاک بیان کرد: ما در سال‌های گذشته ۴ بار جهش قیمتی را تجربه کرده‌ایم. در سال‌های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ که در سال ۹۱ با افزایش قیمت دلار به میزان ۳ برابر، قیمت ملک نیز ۳ برابر افزایش یافت اما در سال بعد افزایش قیمتی رخ نداد زیرا قدرت خریدی برای مردم وجود نداشت.

وی گفت: در سال جاری نیز طبق آمار ۳۱ درصد تعداد معاملات در تهران کاهش یافته است و اگر قیمت از این میزان نیز بالاتر رود رکود بیشتری در بازار مسکن مشاهده خواهد شد؛ بنابراین با توجه به اینکه رسالت ما کاهش قیمت مسکن است باید دیدگاه‌ها را در این زمینه که اتحادیه عامل افزایش قیمت است را اصلاح کرد.

وی افق پیش روی بازار مسکن را زیر شاخص تورم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، سازندگی‌ها شروع و بافت‌های فرسوده نیز بازسازی خواهند شد و رونق بازار را شاهد خواهیم بود، ۱۷۴ شغل اساسی مربوط به ساخت‌وساز است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند ما باید ساخت‌وساز را که باعث اشتغال‌زایی بالایی است را توسعه و رونق بخشیم.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: املاك رییس اتحادیه مشاوران املاک مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته ابولفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» خبر داد و اعلام کرد «بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.»

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکوهای آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

به گزارش مهر، قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه موجب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

کد خبر 6087162 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن