Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:49:29 GMT

۷۰۰۰ خانواده زندانی در اصفهان تحت پوشش هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۳۱۱

۷۰۰۰ خانواده زندانی در اصفهان تحت پوشش هستند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: بیش از هفت هزار خانواده زندانی در استان اصفهان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصفهانی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم اهدای سبد کالا به خانواده زندانیان استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از هفت هزار خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان وجود دارد که یک هزار و ۳۰۰ خانواده در شهر اصفهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز دو هزار سبد کالا بین خانواده زندانیان توزیع می‌شود، افزود: این مواد  غذایی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان تامین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه طی یک سال اخیر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی انجمن حمایت برای تامین مایحتاج خانواده زندانیان هزینه شده است، اضافه کرد: همچنین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از سوی این انجمن برای آزادی زندانیان تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی یک سال اخیر ۶۳ هزار نفر ساعت شغل برای خانواده زندانیان ایجاد شد است که به دنبال آن در مجموع ۷۰۰ میلیون تومان دستمزد به آنها پرداخت شده است.

اصفهانی گفت: شرایط بد اقتصادی منجر به افزایش تعداد زندانیان جرایم مالی در سطح استان اصفهان شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دادستان اصفهان زندانیان سبد حمایت غذایی علی اصفهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...

همشهری آنلاین - حوادث: چند روز قبل مردی قدم در کلانتری هفت چنار در پایتخت گذاشت و گفت دختر ۱۶ ساله اش را ربوده اند.

وی به ماموران: دخترم ندا آخرین بار برای رفتن به کلاس از خانه بیرون رفت اما دیگر برنگشت. درحالیکه نگران وضعیت او بودیم، فردی با موبایل دخترم به من زنگ زد و گفت او را گروگان گرفته است. او برای آزادی ندا درخواست ۱۰ میلیارد تومان پول کرد و گفت چنانچه این پول را ظرف ۴۸ ساعت تهیه نکنم، جان دخترم را می‌گیرد و جسدش را می سوزاند. فرد آدم ربا تهدیدم کرد که اگر پای پلیس را به ماجرا باز کنم، دیگر هرگز دخترم را نخواهم دید. من ابتدا ترسیدم پلیس را در جریان قرار بدهم و در تکاپوی تهیه پول بودم اما مبلغ درخواستی آدم ربا بالا بود. در تماس های بعدی به او التماس کردم تا تخفیف بدهد و مبلغ را کمتر کند. در نهایت به ۳ میلیارد تومان راضی شد و من باز ترسیدم مبادا پول را تهیه کنم و آدم ربا جان دخترم را بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم پلیس را در جریان قرار بدهم.

روایت اول

با این شکایت، پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد و بازپرس محمد مهدی براعه دستورات لازم در پرونده را صادر کرد. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه آدم ربا را شناسایی کنند. با این سرنخ، ماموران راهی منطقه ای در جنوب تهران شدند و پس از دستگیری آدم ربا، دختر نوجوان را که در اتاقی زندانی بود نجات دادند. از سوی دیگر پسر جوان نیز به اتهام آدم ربایی دستگیر شد. در ادامه ماموران به تحقیق از دخترنوجوان پرداختند. او گفت: در اینستاگرام با جوانی به نام حامد آشنا شدم و با هم قرار گذاشتیم. در قرار اول، حامد مرا سوار ماشینش کرد و با تهدید به خانه اش برد. در این ۳ روز مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و قصد اخاذی از خانواده ام را داشت اما موفق نشد.

روایت دوم

پسر جوان که به اتهام گروگانگیری دستگیر شده است، روایت دیگری را مطرح کرد و گفت: ۵ ماهی از آشنایی من با ندا می گذشت. او می گفت سن کمی دارد و به همین دلیل خانواده اش محال است با ازدواج ما موافقت کنند. او از من خواست تا سناریوی آدم ربایی طراحی کنیم و دست به اخاذی از خانواده اش بزنیم تا پولی برای شروع زندگی داشته باشیم. من هم او را در اتاقی زندانی کردم تا از خانواده اش اخاذی کنم اما پای پلیس به ماجرا باز شد و دستگیر شدم.

حالا به دستور بازپرس جنایی، تحقیقات در این پرونده برای مشخص شدن ابعاد بیشتر ادامه دارد.

کد خبر 846309 برچسب‌ها آدم‌ربايى گروگانگیری حوادث ایران

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر