Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@15:32:57 GMT

۵۰۰ تن برنج گران در مشهد کشف شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۴۴۷

۵۰۰ تن برنج گران در مشهد کشف شد

اواخر هفته گذشته در پی انجام اقدامات شناسایی و میدانی توسط نیروهای اطلاعات و عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد بیش از نیم تن برنج پاکستانی که در انبارها نگهداری و گران‌تر از قیمت واقعی در حال عرضه بود شناسایی و با دستور مقام قضایی و همراهی کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقیل رحمانی/

اواخر هفته گذشته در پی انجام اقدامات شناسایی و میدانی توسط نیروهای اطلاعات و عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد بیش از نیم تن برنج پاکستانی که در انبارها نگهداری و گران‌تر از قیمت واقعی در حال عرضه بود شناسایی و با دستور مقام قضایی و همراهی کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی توقیف شد.

*گزارش قابل تقدیر مردمی

چندی پیش اطلاعات مردمی به فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم منعکس شد که حکایت از اقدام برخی عمده‌فروشان و دلالان فعال درحوزه خرید و فروش برنج داشت.

با توجه به همین اخبار بود که با دستور سرهنگ کوکبی، چندین تیم از نیروهای بسیج برای بررسی گزارش‌های مردمی که اشاره شده بود مقادیر زیادی برنج در چندین انبار سطح شهر مشهد دپو و عاملان این اقدام در حال فروش این کالا بالاتر از قیمت به مردم هستند، وارد عمل شدند.

*دستور دادستانی برای جلوگیری از سودجویی بزرگ

پس از حضور تیم‌های عملیاتی و تحت کنترل گرفتن نامحسوس ورودی و خروجی انبارها، پی بردند که ورود و خروج غیر منطقی برنج در حال انجام است. از سوی دیگر تعقیب برخی وانت‌هایی که از انبارها برنج بارگیری کرده بودند این واقعیت را نمایان کرد که محموله‌ها در برخی فروشگاه تخلیه و هر کیسه آن حدود ۴۰ هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی به مردم فروخته می‌شود. با توجه به شناسایی این حجم گسترده تخلف، ماجرا به اطلاع جانشین دادسرای انقلاب مشهد رسید.

با توجه به اهمیت ماجرا قاضی دشتی فدکی دستوری به قید فوریت صادر کرد و از نیروهای عمل کننده و کاشف خواست تا همراه کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت به محل مراجعه و تمامی محموله‌ها را توقیف کنند.

کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت به همراه نیروهای ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم وارد عمل شده و در پنج اقدام هماهنگ و سلسله‌وار تمامی انبارهای مشکوک را در مناطق بابا نظر، مفتح، سپاد و شهید صدر مورد بازرسی قرار دادند.

این اقدام سبب شد پرده تخلفی گسترده برداشته شود و مقادیر زیادی برنج پاکستانی از انبارها کشف شود. بررسی مستندات برخی بارنامه‌ها نشان می‌داد تعدادی از محموله‌ها به جای تحویل در یک شهرستان دیگر سر از مشهد در آورده‌اند. حتی در یکی از انبارها تعداد زیادی کیسه خالی برنج و دستگاه دوخت سرکیسه وجود داشت و این احتمال متصور بود که در محل برنج‌های نامرغوب برندسازی و با نام و نشان درجه یک راهی بازار می‌شدند.

*گران‌فروشی و احتکار قطعی در پرونده

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان در این خصوص به قدس گفت: پس از وصول دستور قضایی از سوی نیروهای ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم که به ماجرای مهمی اشاره داشت به سرعت همراه با تیم‌های عملیاتی انبارهای محل نگهداری برنج را در پنج نقطه مورد بازرسی قرار داده و مشخص شد بیش از ۵۲۰ تن برنج پاکستانی در محل دپو شده است.

مهدی مقدسی ادامه داد: مدارک مالکان بار به سرعت اخذ و تحقیقات ما در این باره آغاز و مشخص شد سودجویان دست به گران‌فروشی گسترده‌ای زده‌اند.

از سوی دیگر بررسی مستندات و گزارش کارشناسان مشخص کرد حدود ۴۷ تن از محموله دارای تخلف احتکار است. در کنار این اقدام حدود ۱۶ تن حلب ۱۶ کیلویی روغن هم که گران‌فروشی آن محرز بود در محل کشف شد.

وی عنوان می‌کند: عرضه ۵۲۰ تن محموله توقیفی با دستور قضایی با قیمت مصوب در نقاط کم برخوردار شهر طبق زمانبندی آغاز شده است.وی ادامه داد: پرونده متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی و احتکار تنظیم و به دادسرای انقلاب ارسال و در اختیار مقام قضایی قرار خواهد گرفت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: احتکار برنج قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران

 محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰درصد قرار دارد و هریک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه سازی، آموزش و فرهنگ سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه ها، هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه های محلی به شدت خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • کشف ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران
  • کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران
  • عدم رعایت قوانین صنفی ۴ کافه بازی را در مشهد پلمب کرد
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران