Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:50:44 GMT

سد «کرم آباد» پلدشت با حضور رييس جمهوري افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۵۵۰

سد «کرم آباد» پلدشت با حضور رييس جمهوري افتتاح شد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- سد کرم آباد که با اهتمام ويژه دولت تدبير و اميد در مدت کمتر از سه سال احداث شده، عصر امروز/سه شنبه/ با حضور رييس جمهوري از طريق ويدئو کنفرانس در شهرستان پلدشت از توابع آذربايجان غربي افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، سد کرم آباد که در نوع خود در صنعت سدسازي کشور کم نظير است، در حوضه رودخانه مرزي ارس قرار دارد و حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني بلافاصله پس از ورود به فرودگاه ماکو در آيين بهره برداري از اين طرح حضور يافت تا نياز آبي 19 هزار و 250 هکتار از اراضي باير 2 شهرستان پلدشت و شوط رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سد در 11 خرداد سال 1395 و در سفر اول رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت به آذربايجان غربي کلنگ زني و در کمتر از سه سال حدود 14 هزار ميليارد ريال براي ساخت آن هزينه شد.
حجم ذخيره مطلوب بيش از 57 ميليون مترمکعبي اين سد نشان دهنده نقش و اهميت آن در ذخيره سازي آب هاي سطحي و برداشت سهم ايران از آب رودخانه ارس مي باشد؛ اجراي اين طرح به گفته «محمدمهدي شهرياري» استاندار آذربايجان غربي، نشان دهنده اهتمام دولت تدبير و اميد به توسعه مناطق محروم مانند شمال آذربايجان غربي است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي آذربايجان غربي نيز با تشريح مشخصات فني اين طرح، گفت: بدنه اين سد از نوع خاکي با هسته رسي بوده و طول تاج آن 2 هزار و ٤٠٠ متر با حجم تنظيمي 57.3 ميليون مترمکعب آب است.
«کيومرث دانشجو» اهداف مهم اين طرح را استفاده از حق آبه قانوني جمهوري اسلامي ايران در مناطق مرزي و ايجاد اشتغال و بهبود وضعيت اقتصادي در منطقه برشمرد و افزود: با بهره برداري از اين طرح، تحول عظيم اقتصادي و اجتماعي، توسعه پايدار در بخش کشاورزي و ايجاد اشتغال وسيع براي مردم اين مناطق را شاهد خواهيم بود.
به گزارش ايرنا در حال حاضر 13 سد در آذربايجان غربي وجود دارد که ظرفيت ذخيره آنها به بيش از يک ميليارد و 900 ميليون مترمکعب مي رسد و با راه اندازي سدهاي کرم آباد و سردشت، اين ميزان به بيش از 2 ميليارد مترمکعب خواهد رسيد.
رييس جمهوري امروز و در سفري يک روزه به آذربايجان غربي چندين طرح توسعه منابع آب و خاک استان هاي مرزي از جمله سد کرم آباد، سد سردشت، آبياري و زهکشي سد سيلوه، کانال انتقال آب از سد سيلوه به درياچه اروميه/جلديان/ و شبکه آبياري و زهکشي پاياب اين سد و چندين طرح ديگر به ارزش چهار هزار و 465 ميليارد تومان را افتتاح يا کلنگ زني مي کند.
2093/3072/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پیامی فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت. 
وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ
و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است. عنکبوت (۶۹)
سلام علیکم:
۲۹فروردین‌ماه، یادآور حماسه ماندگار جان‌برکفان نیروی زمینی مکتبی، فداکار و پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های نبرد، مجاهدت و ایثار است که دوشادوش سایر رزمندگان نیرو‌های مسلح، شجاعانه، با سلحشوری و نقش‌آفرینی تعیین‌کننده در برابر دشمنان پلید و قسم‌خورده این سرزمین، ایستاده و مقتدرانه از کیان، امنیت و تمامیت ارضی و اقتدار ایران عزیز اسلامی دفاع نمودند و مفتخر به دریافت عناوین غرورآفرین و ارزشمند «ارتش حزب‌الله» و «ارتش متدین» از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) گردیدند.
اینجانب در نهایت ادب، روز ارتش که روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادآور دلاوری بزرگ مردانی از جنس ایمان و رشادت که در سایه راهنمایی‌های بی دریغ حضرت امام راحل با بذل جان و تقدیم هزاران شهید، نقش اساسی در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند تقدیر و تشکر را داشته و آرزوی سعادت، سلامت و توفیقات روزافزون در خدمت به اسلام عزیز و امت بزرگ اسلامی در ظلّ توجهات حضرت ولیعصر (عج) و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از خدای سبحان خواهانم.
 ناصر عتباتی
 رئیس شورای قضایی و رئیس کل
دادگستری استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است
  • آذربایجان غربی از استان‌های امن کشور
  • پیام تبریک رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد