Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@05:43:34 GMT

مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۵۵۸

مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عیسی کلانتری پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی تنوع زیستی در سازمان آموزش کشاورزی، اظهار کرد: به مهندسی ژنتیک تراریخته و علوم ژنتیک در کشور ظلم می‌شود و باید از علم‌هراسی در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور به مصوبه‌ای که شورای عالی ایمنی زیستی در خصوص رهاسازی محصولات تغییر یافته ژنتیکی داشت، اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ محیط زیست مصوبه‌ای را در این راستا داشتند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه سازمان بازرسی کشور این مصوبه را خلاف قانون دانسته است، تأکید کرد: ما از طریق معاونت حقوقی در اعتراض به این گزارش سازمان بازرسی در دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و در دیوان رأی به نفع مصوبه یاد شده صادر شد.

رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه نبایدتصمیم گیریهای علمی تابع جوسازی عمومی باشد، گفت: نبایدهراس داشته باشیم که تصمیماتمان تحت تأثیر گروهی باشد که به دلیل ناآگاهی و علاقه به کشور، نگران هستند.

به گفته کلانتری، مدیران ما با اطلاعات کمی که در بخش‌های مختلف دارند از اثرات تخریب محیط زیست آگاه نیستند که نتیجه آن همین می‌شود و مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند و اولویت پروژه‌ها در کشور تولید و اشتغال به هر بهایی است و ما امانتدار خوبی نبوده ایم.

رودخانه‌های کشور خالی از موجود زنده است

وی با اشاره به لزوم حفاظت از تنوع زیستی خاطرنشان کرد: محیط زیست و مجموعه ژن‌های موجود در زمین امانت نسل‌های بعد هستند و ما باید از آنها بهره بگیریم اما نباید ویرانشان کنیم. سال گذشته به دلیل برخوردهای بدی که با محیط زیست کشور انجام شده تمام رودخانه‌های ما زمانی که می‌خواهند به دریا برسند خالی از موجودات زنده هستند و این شرایط در تمام رودخانه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: پساب و شیرابه‌ها در رودخانه‌ها رها شده و آنها را آلوده می‌کند؛ حفظ محیط زیست که تنوع زیستی نیز بخشی از آن است در کشور ما غریب افتاده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تنوع زیستی سازمان محیط زیست عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در همایش مدیران محیط زیست کشور با اشاره به مسؤولیت محیط زیست در حوزه‌های پایش آب، هوا و خاک افزود: به روز رسانی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان‌های ذیربط تهیه خواهد شد.

حشمتی با تشریح اقدامات سیاستگذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیأت وزیران و نیز خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ گردید که مطابق خط مشی‌های مذکور، بهینه سازی روش‌های استفاده از آب‌های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص‌های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط بایستی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خود اظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک در اجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور خبر داد.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش‌های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه‌های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، ادامه داد: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک‌های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6086026

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود