Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:13:55 GMT

دستگیری مقام های فاسد روس همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۵۷۸

دستگیری مقام های فاسد روس همچنان ادامه دارد

مسکو - ایرنا- در تازه ترین دور دستیگری مقام های آلوده به فساد مالی در روسیه، معاون استاندار استان روستوف در جنوب روسیه به دام دستگاه امنیتی این کشور افتاد.

رسانه های روسی از جمله شبکه رن.تی.وی مسکو روز سه شنبه گزارش دادند که سرگئی سیداش معاون امور خدمات خانگی (آب و برق و گاز و غیره) استاندار استان روستوف دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماموران امنیتی همزمان با دستگیری سیداش، خانه و محل کار وی را بازرسی کردند و در جریان جستجو مقادیری پول، اشیاء گرانبها شامل تزئینات طلا و جواهرات و چندین تابلو ضبط شد.
بر اساس این گزارش، فقط کلکسیون ساعت های گرانبهای سیداش هفت و نیم میلیون روبل (حدود 116 هزار دلار) ارزش دارد.
دستگیری سیداش در رابطه با اختلاس و حیف و میل بودجه دولت در ساخت ورزشگاه روستوف آرنا است که سال گذشته به بهره برداری رسید.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، در این ورزشگاه از شن بی کیفیت استفاده شده و مابه التفاوت این نوع شن با شن مرغوب که در اسناد رسمی قید شده است 223 میلیون روبل (حدود 3 میلیون و 500 هزار دلار) برآورد شده است.
در زمان حاضر دو نفر از جمله وزیر شهرسازی دولت محلی استان روستوف نیز در رابطه با اختلاس در ساخت ورزشگاه این شهر بازداشت شده اند.
در سال های اخیر چندین مقام روسیه در چارچوب مبارزه با فساد مالی دستگیر شدند.
آخرین مورد دستگیری مقام های فاسد روس 9 اردیبهشت ماه جاری رخ داد که در جریان آن وزیر اقتصاد و توسعه سرزمینی جمهوری داغستان (در منطقه قفقاز شمالی) دستگیر شد.
عثمان خاسبولاتف وزیر اقتصاد و توسعه سرزمینی داغستان به جرم اختلاس 20 میلیون روبلی (معادل 300هزار دلار) در سفارش های دولتی دستگیر شد.
آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه از دیگر مقامات روس است که به اتهام گرفتن غیرقانونی دو میلیون دلار دستگیر شده است.
چندی پیش نیز رئیس کمیته مبارزه با فساد مالی وزارت کشور روسیه پس از کشف 220 میلیون دلار وجه نقد دارای بسته بندی بانک های آمریکایی به صورت نو در خانه یکی از بستگان خود بازداشت شد.
مقام بازداشت شده سرهنگ دیمیتری زاخارچنکو 38 ساله نام دارد که بنا به اطلاعات انتشار یافته افزون بر پول های کشف شده، 300 میلیون دلار نیز در بانک های سوئیس دارد.
روزنامه کامرسانت در باره پرونده او نوشته بود: ماموران پول های نقد را در خانه خواهر متهم کشف کردند که در نایلون های ویژه بسته بندی پس از چاپ در آمریکا، قرار داشت.
پیش از آن نیز حدود 900 هزار دلار پول نقد از محل سکونت آندره بلیانینوف رییس وقت سازمان فدرال گمرکات روسیه کشف شد و سبب استعفای فوری این مقام چند ساعت پس از انتشار خبر و تصویر وی شد.
همچنین در یک اقدام ضد فساد، استاندار وقت منطقه کروف روسیه هنگام دریافت 400 هزار یورو که رشوه نقدی محسوب می شود، بازداشت و پس از مدت کوتاهی چهره وی داخل سلول در رسانه ها منتشر شد.
پیش از وی نیز استاندار ساخالین به جرم ارتکاب به فساد مالی محکوم به مصادره تمامی اموال شد که بازتاب گسترده ای در روسیه داشت.
بازداشت شهردار ولادی وستوک با اتهام های مشابه، دستگیری میخاییل آبیزوف وزیر سابق امور شفافیت دولت روسیه که گفته می شد مشاور پوتین نیز بود از دیگر مصادیق برخورد شدید دستگاه امنیتی روسیه با گسترش فساد در میان مسئولان است.
پوتین در دور جدید ریاست جمهوری شش ساله خود به مردم روسیه وعده داده است که به شدت با فساد در هر سطحی برخورد کند هر چند مخالفان، بسیاری از گروه های فساد در روسیه را دسته هایی می دانند که تلاش دارند با حامی پوتین نشان دادن خود به اقدامات تبهکارانه ادامه دهند.
در همین راستا در چند وقت گذشته یک وزیر کابینه دولت روسیه و دو استاندار به جرم فساد مالی دستگیر و زندانی شده اند.
چند ماه پیش نیز رئوف آراشوکوف یک سناتور شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) به جرم تشکیل یک گروه تبهکاری و قتل دو نفر در صحن شورای فدراسیون روسیه در حالی توسط نیروهای امنیتی محاصره و دستگیر شد که خود را برای سخنرانی آماده می کرد.
همزمان با دستگیری او، پدر و دو نفر از بستگانش به اتهام تبهکاری و فساد مالی در سن پترزبورگ دستگیر شدند و تحقیقات پیرامون این پرونده نیز ادامه دارد.
اروپام**391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روسيه دستگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر به مدت دو روز در شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا ۲۷ نفر جمع‌آوری و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، حمید محمدی‌نسب با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد تهدیدی جدی برای سلامت فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: بالا بردن سطح آگاهی عمومی و پیشگیری اجتماعی یکی از راه‌های اصلی مبارزه با اعتیاد است.

وی از اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر به مدت دو روز در شهرستان لاهیجان خبر داد و افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری عوامل انتظامی در اجرای این طرح، ۱۳ خرده‌فروش را دستگیر و ۱۴ معتاد متجاهر را جمع‌آوری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه معتادان دستگیر شده برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی منتقل شدند، خاطرنشان کرد: از افراد دستگیر شده یک کیلو و ۴۶۳ گرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش، شیشه، هروئین و سایر مواد افیونی کشف شد.

محمدی‌نسب با اشاره بر تشکیل پرونده برای خرده‌فروشان دستگیر شده و اعزام آنها به دادسرا، تصریح کرد: مواد مخدر و اعتیاد ریشه بسیاری از جرایم و بزهکاری‌ها در جامعه است و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌شود که همکاری همراهی همه مردم و نهادها با پلیس در راه این راه می‌تواند اثربخش و امیدآفرین باشد.

کد خبر 746955

دیگر خبرها

  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»
  • قاچاق دختران به بهانه مسابقه / دستگیری ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی پرونده سایه
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت | باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و خانه فساد؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و رافائل/ باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند