Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:46:40 GMT

همکاری های علمی آموزشی جهاد دانشگاهی و هلال احمر کلید خورد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۶۱۷

همکاری های علمی آموزشی جهاد دانشگاهی و هلال احمر کلید خورد

تهران- ایرنا- جهاد دانشگاهی و سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با امضای تفاهم نامه ای، همکاری در زمینه های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، درمان و فرهنگی را آغاز کردند.

به گزارش گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، تفاهم‌ نامه جهاد دانشگاهی و هلال احمر امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان و مدیران دو سازمان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این تفاهم‌ نامه، استفاده از توانایی ‌های فناورانه‌ علمی و توسعه‌ همکاری‌ های آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و فرهنگی در جهت استمرار ارتباط سازمان ‌یافته جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال‌ احمر ایران به ‌منظور نیل به اهداف مطرح‌ شده در اساسنامه‌های دو طرف است.
رییس جهاد دانشگاهی در این نشست با بیان اینکه همکاری این نهاد و جمعیت هلال ‌احمر منجر به کاهش آلام و رنج‌ های مردم می شود، افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی با وجود برخورداری از سه خبرگزاری، مرکز افکارسنجی، سازمان انتشارات و سازمان دانشجویان دارای توانمندی‌ های خوبی است. من فکر می ‌کنم وظیفه ما است که با جمعیت هلال‌احمر تا حد امکان با توجه به علاقه ‌مندی این جمعیت و در جهت افزایش رفاه و ترویج صلح و کاهش آلام مردم همکاری داشته باشیم.
حمیدرضا طیبی با اشاره به سازمان «جایکا» ژاپن که نقش ایجاد بازار برای این کشور را در دنیا بر عهده دارد، بیان کرد: ما نیز پیشنهاد ایجاد سازمان «ایریکا» را برای گسترش خدمات و فناوری ‌های ایران به کشورهای دیگر به وزارت امور خارجه و مسوولان دولتی ارائه کرده‌ ایم.
در ادامه‌ نشست، رییس جمعیت هلال ‌احمر عنوان کرد: جهاد دانشگاهی و هلال ‌احمر پتانسیل ‌های خوبی در زمینه فعالیت ‌های مشترک دارند. هلال‌احمر فعالیت ‌هایش را در چهار زمینه کاهش آلام بشری فارغ از نژاد و رنگ و مذهب، تکریم و افزایش حرمت انسان‌ها، ارتقای سلامت جامعه و ترویج روحیه صلح و دوستی بین همه ملل انجام می‌ دهد.
علی ‌اصغر پیوندی با تاکید بر اینکه تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی راهی به سوی بهره برداری از ظرفیت های کشور است، تصریح کرد: تولید داروهای نوترکیب و گیاهی از جمله موارد لازم و ضروری نظام سلامت است که جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال ‌احمر در این زمینه فعالیت ‌هایی داشته‌اند. ایران از ظرفیت های بومی در زمینه داروهای گیاهی دارد که به درستی از آن ها بهره برداری نشده است. در قالب این تفاهم‌نامه می‌توان همکاری‌ هایی با جهاد دانشگاهی داشت.
معاون پژوهش‌ و فناوری جهاد دانشگاهی نیز در ادامه نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال‌احمر از نظر ساختاری و استفاده از بدنه جوان شباهت زیادی دارند، گفت: جهاد دانشگاهی در قالب 25 پژوهشکده، سه پژوهشگاه، 146 گروه پژوهشی و 116 مرکز خدمات تخصصی فعالیت می کند که با توجه به این زمینه ها می توان هم‌افزایی مناسبی با جمعیت هلال ‌احمر ایجاد کرد.
محمدرضا پورعابدی افزود: جهاد دانشگاهی بیش از 700 عضو هیأت علمی و 300 پژوهشگر دارد. به طور حتم جهادد نیز می تواند از ظرفیت‌ های هلال‌ احمر به نحو موثری استفاده کند.

** زمینه های همکاری جهاد دانشگاهی و هلال احمر
زمینه‌ های همکاری مشترک طبق این تفاهم ‌نامه در بندهایی چون ایجاد بستر مناسب جهت در اختیار قرار دادن امکانات پزشکی، پیراپزشکی و درمانی مراکز وابسته، همکاری مشترک در حوزه‌ های آموزشی، پژوهشی، توان‌ بخشی، مدیریت بحران، امداد و نجات، استفاده از توانمندی‌ های فناورانه‌ جهاد دانشگاهی در جمعیت هلال‌احمر ایران، همکاری در زمینه‌ تولید فرآورده‌ های دارویی و تجهیزات پزشکی، استفاده از ظرفیت‌ های مراکز فرهنگی و علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی مشخص شده است.
همچنین، انجام طرح‌ های مشترک پژوهشی و تسهیل دسترسی پژوهشگران دو طرف در زمینه‌ استفاده از نتایج گزارش طرح‌ های پژوهشی، بررسی راه‌ اندازی واحد مشترک پژوهشی درمانی، همکاری در خصوص اجرای مانورهای مشترک در زمینه‌ سوانح و بلایای طبیعی در دوره‌ های آموزشی، علمی و مهارتی، استفاده از ظرفیت دوره‌ های تحصیلات تکمیلی و همکاری در طراحی و راه‌ اندازی مرکز آموزش مشترک و تهیه‌ محتوا و بسته‌ های آموزشی از دیگر موارد مورد توافق در این تفاهم‌ نامه است.
هم‌چنین در این نشست، مسوولان جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال‌احمر به تشریح زمینه‌ های مشترک همکاری پرداختند.
استفاده از پارک‌های علم ‌وفناوری و فرهنگی جهاد دانشگاهی برای فعالیت‌ های جمعیت هلال‌ احمر، ارتقاء ارتباط‌ تنگاتنگ رسانه ‌ای این دو نهاد، تدوین دوره‌ های مشترک آموزشی تخصصی، ایجاد فعالیت‌ های پزشکی با رویکرد نو، مردمی و جهادی بودن، تولید داروهای نوترکیب و گیاهی، واگذاری فضاهای آموزشی جمعیت هلال‌احمر به جهاد دانشگاهی، توجه به حوزه‌ های فعالیتی استارتاپی مشترک، گسترش فرهنگ آموزش همگانی و توجه به حوزه‌ توان‌ بخشی و طب بازساختی از جمله سایر موارد همکاری های مشترک میان جهاد دانشگاهی و هلال احمر است.
دانام**9283**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جهاد دانشگاهي هلال احمر تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پس از ۶ روز جستجو جسد مرد مفقودی ۶۰ ساله طارمی توسط تیم های واکنش سریع از دل آبهای قزل اوزن بیرون کشیده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حکمت‌اله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز گفت: گزارش مفقودی مرد 60 ساله‌ای در ارتفاعات کوهکن شهر آب‌بر شهرستان طارم توسط مردمی در ساعت 15:30 روز شنبه یکم اردیبهشت ماه به ندای امداد اطلاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله یک تیم عملیاتی پنج نفره همراه با تجهیزات مورد نیاز با یک دستگاه خودروی کمک دار سبک از جمعیت هلال احمر مرکز شهرستان برای جستجوی این مفقودی اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نیز دو تیم آنست(سگ‌های زنده یاب) ساعت 19 شامگاه شنبه از پایگاه امدادی مرکز استان برای جستجو به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تا ساعت 23:55 شامگاه شنبه جستجوی سه تیم ادامه داشت که این عملیات متوقف و جستجو نیز صبح روز یکشنبه نیز مجدداً آغاز و تا پایان همان روز ادامه داشت.

هاشمی گفت: این عملیات بازهم از صبح دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و همراه با دو تیم آنست ادامه داشت که با نامساعد شدن شرایط جوی عملیات این تیم متوقف شد.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر روز شنبه ارتفاعات و پیرامون روستاهای کلکش شهرستان زنجان، کوهکن علیا، چورزق، زرنی، شیرمشه توسط تیم های عملیاتی و با همراهی و کمک بیش از 200 نفر از نیروهای محلی و اهالی روستاها آغاز شد و برای پیدا کردن این  جسد درخواست پرواز بالگرد صادر شد ولی به دلیل شرایط جوی نامساعد در این شهرستان امکان پرواز وجود نداشت.

هاشمی یادآور شد: بالاخره امروز جسد این مرد مفقودی توسط اهالی منطقه داخل رودخانه قزل اوزن اطراف روستای تسکین مشاهده شد و تیم‌های واکنش سریع با تجهیزات فنی پس از ساعت‌ها تلاش جسد را که در داخل رودخانه گیر کرده بود به بیرون کشیده و تحویل عوامل انتظامی دادند.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره 112 ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت