Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@00:26:16 GMT

درخواست‌ها در سودان برای سرنگونی شورای نظامی انتقالی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۷۴۸

درخواست‌ها در سودان برای سرنگونی شورای نظامی انتقالی

جمعیت شاغلین سودان و حزب کمونیسم این کشور خواهان سرنگونی حکومت نظامی و اجرای تحصن‌ها و اعتصاب‌ها در سراسر سودان شدند تا خواسته معترضان مبنی بر انتقال قدرت به غیرنظامیان محقق شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، جمعیت شاغلین سودان امروز (سه‌شنبه) براندازی شورای نظامی انتقالی را خواستار شده و این شورا را به مانع‌تراشی در انتقال قدرت به غیرنظامیان و تلاش برای بی محتوا کردن انقلاب سودان و انحراف آن از هدف اصلی‌ خود متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جمعیت که یکی از اعضای تشکیل‌دهنده گروه‌های آزادی و تغییر است، ضمن تاکید بر لزوم مدنی شدن کامل حکومت، از آغاز تشدید مواضع در قبال شورای نظامی و تعیین ساعت صفر برای اجرای نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی خبر داد.

جمعیت یاد شده تاکید کرد، برای اینکه انقلاب به مقصود خود برسد، چاره‌ای جز کنار رفتن شورای نظامی وجود ندارد. اینکه این شورا بر ریاست شورای حاکمیتی پافشاری می‌ورزد، در تناقض با شرط إعمال تغییرات در کشور بوده و بر خلاف محتوای سیاسی و اجتماعی انقلاب است.

شورای نظامی سودان و گروه‌های آزادی و تغییر صبح امروز (سه‌شنبه) نتوانستند به توافقی درباره تشکیل ریاست شورا حاکمیتی دست یابند که علت این امر پافشاری هر یک از طرفین برای کنترل داشتن بر شورای حاکمیتی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد کشور، گفت: تصمیمات نهادهای حاکمیتی باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، امروز _ چهارشنبه هشتم فرودین_ در جمع معاون، مدیران کل و کارکنان حوزه‌ی اقتصادی استانداری با تاکید بر تحقق شعار سال اظهار کرد: برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی کنید و راهبرد داشته باشید.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و تسهیل مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی استان، همه تلاش مدیران معطوف رشد و توسعه اقتصادی شود.

استاندار خراسان‌شمالی ضمن تاکید بر توجه جدی مسئولان به مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی استان، بیان کرد: اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها و تصمیمات نهادهای حاکمیتی به مردم ضروری است.

حسین‌نژاد گفت: با استفاده از هیئت‌های اندیشه‌ورز، نخبگان و سرمایه‌گذاران، رونق تولید و سرمایه‌گذاری در استان در همه بخش‌ها به ویژه در بخش کشاورزی بیشتر شود.

کد خبر 739651

دیگر خبرها

  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹شرکت تولیدی به قزوین
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است