Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@08:43:05 GMT

تسهیلات ٣٠ میلیاردی داماد وزیر به نام جوان یتیم!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۷۶۳

تسهیلات ٣٠ میلیاردی داماد وزیر به نام جوان یتیم!

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام تعدادی از متهمان بانک سرمایه صبح روز گذشته در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد، اما آن‌چه بیش از همه مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و در کانال‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت، جزییاتی دیگر از پرونده سیدمحمد‌هادی رضوی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(مشروح جلسه روز گذشته دادگاه سید هادی رضوی را اینجا بخوانید)   در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های نماینده دادستان (قهرمانی) و متهم، هادی رضوی، را انتخاب کرده‌ایم که می‌خوانید:   نماینده دادستان:
در جلسه گذشته مطالبی از سوی سیدمحمد‌هادی رضوی دایر بر این‌که او خود را متهم خُرد اعلام کرده، وجود دارد. درست است که پرونده بانک سرمایه خُرده‌ای از اتهامات او است، اما او متهم خُرد نیست.
پرونده‌ای که آورده‌ام مشحون از فساد است و طبق گزارش بانک مرکزی، آقای رضوی ۱۰۷‌میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده و ۱۰۴‌میلیارد تومان نیز از بانک‌های دی، اقتصاد نوین، مسکن و تجارت دریافت کرده است.   شاید ۸۰‌میلیارد تومان برای شما چیزی نباشد، اما درد بسیاری از مردم را درمان می‌کند. شما متهم کلان هستید.
پاسکاری بین متهم رضوی و آقای امامی برای غارت بانک به این شکل است که آقای رضوی از بانک مصوبه می‌گیرد و وثیقه وی ۳۰‌درصد تعیین می‌شود که در ادامه به بانک سرمایه نامه می‌زند و می‌گوید که جای وثیقه از من پول بگیرید. در این زمان آقای امامی ورود می‌کند و جای وثیقه را پُر می‌کند و وی تسهیلات را دریافت و تبدیل به ملک و ماشین کرد.
وی (متهم رضوی) وقتی پول را به آقای امامی پس می‌داد، پول را به شرکت‌های کارتن‌خواب می‌ریخت. شرکت گلگون تجارت جهان که مربوط به یک جوان یتیم است با اسم آن ۳۰‌میلیارد تومان تسهیلات گرفته و قرار بود که ۵‌میلیون تومان به او بدهند که آن ۵‌میلیون تومان را هم ندادند.
رضوی می‌گوید من با ماموت قرارداد بسته‌ام و شاخ قرارداد کشور هستم. رضوی گوشت را در بازار می‌فروشد و پولش را به جیب می‌زند و نه ریالی به امور دام و نه ریالی بابت ضمانتنامه به بانک می‌دهد.
رضوی با پول معلمان و به اسم سرمایه‌گذاری خودرو‌هایی از قبیل: سواری مازراتی، بنز S. ۵۰۰، ماشین سوزوکی، تویوتا راوفور، موتورسیکلت ان وی اگوستا که قیمت آن به اندازه ١٠ پراید از مدل ۵۰‌میلیون تومانی است، خریداری می‌کند. خبر‌هایی هست که وی با تشریفاتی به خیابان می‌آمده است.
رضوی ٥٠ بار از کشور خارج شده که این کشور‌ها شامل ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین بوده است و در مواردی نیز شریف کاظمی همراهش بوده است. شما استودیوسازی می‌کردید، گوشت منجمد می‌فروختید، تهیه‌کنندگی می‌کردید، به ما بگویید کار شما چیست؟
ما وی (متهم رضوی) را نه داماد نتانیاهو می‌دانیم، نه کسی دیگر. شما خودتان دارید پرونده را سیاسی می‌کنید تا از آن استفاده‌های خاص کنید. پرونده شما اقتصادی است. شما آدم خاصی نیستید بلکه یک مفسد اقتصادی هستید و باید پاسخگو باشید.
دفاعیات متهم
متن سیاسی بنده با کسی که به او منتسب هستم، متفاوت است. همچنین جریان سیاسی من متفاوت است.   نماینده دادستان گفت: برای تبلیغات در یک خبرگزاری مطرح تسهیلات گرفتم. بله، ۲۵۰‌میلیون تومان قرارداد بنده با این خبرگزاری به‌صورت ماهانه برای تبلیغات در ۱۰ باکس تبلیغاتی در صفحه اول بوده است و ۱۰ باکس تبلیغاتی در این خبرگزاری و در صفحه اول گذاشته شده که هر کدام قیمت خود را دارد. من قرارداد داشتم. نه من دزدم و نه مدیرعامل آن خبرگزاری دزد بوده است، نه این بانک، بلکه هزاران شرکت دیگر نیز تبلیغات می‌گیرند و یکی از مشتریان بانک سرمایه بوده که قبل از من بوده‌اند و اکنون نیز هستند.
از سال ۸۹ تا ۹۳ نزدیک به چهار‌میلیارد تومان بیمه و حقوق و مالیات حقوقی برای اشتغال‌زایی داده شده، بعد می‌گویند نفهمیدیم شما گوشت‌فروش بودید یا غیره.   در جلسه قبل گفتم ۸۰‌میلیارد تسویه کردم و بدهکار نیستم، من چه وقت گفتم که ۸۰‌میلیارد چیزی نیست آن هم در شرایطی که مردم در فشار هستند.
این‌که نماینده دادستان می‌گوید بنده مهم نیستم، اگر من کسی نیستم چرا voa قبل از دادگاه سه برنامه برایم ساخت.   درباره اساسنامه ملک به من می‌گویند شما گوشت فروش هستید، دوربین مداربسته می‌فروشید و ... من طبق اساسنامه شرکت شایگان تجارت انجام وظیفه کرده‌ام. کار من این بود. من هلدینگ داشتم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اختلاس رضوی داماد وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۱۶ میلیاردی به مشاغل خانگی در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی داود عباسی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان مرند با بیان اینکه این شهرستان از نظر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی رتبه اول استان را دارد، گفت: میزان تحقق پرداختی تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی در شهرستان مرند در سال گذشته ۱۳۸ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان مرند، مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود، در حالی که بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرماندار مرند با اشاره به راه اندازی چندین واحد تولیدی بزرگ در شهرستان، طی ماه‌های آینده عنوان کرد: کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش بینی کرده اند که طی سال جاری، نرخ بیکاری شهرستان مرند تک رقمی خواهد شد.

عباسی به پیشرفت محسوس صنعت فرشبافی در شهرستان مرند طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: برای ادامه روند پیشرفت فرشبافی و رقابت در بازار‌های فروش، نیاز اصلی به ایجاد خط تولید نخ در شهرستان ااست که باید از تمامی سرمایه گذاران این بخش حمایت و پشتیبانی شود.

دیگر خبرها

  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • تسهیلات ۱۶ میلیاردی به مشاغل خانگی در مرند
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها
  • دستگیری سارق ۴ میلیاردی ویلا در لواسانات