Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، از برنامه این صندوق برای صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، رضا قربانی در نشست مسئولان صندوق نواوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات دوار و نیروگاهی با اشاره به اینکه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری از قبیل گشایش اعتبار داخلی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای تسهیلات در تأمین مواد اولیه مورد مصرف در شرکت‌های دانش بنیان باشد، گفت: این روش، روش خوب و کارآمدی برای شرکت‌ها بشمار می‌آید زیرا اخذ تسهیلات روندی طولانی‌ و هزینه‌های سربار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درخصوص چگونگی دریافت ضمانت نامه‌های اعتباری از بانک‌ها گفت: در این زمینه طی تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌ها به امضا رسانده‌ایم، ابتدا صندوق اعتبارسنجی اولیه را انجام می‌دهد و حد اعتباری برای شرکت‌ها مشخص می‌کند و سپس سریعاً با یک نامه به صورت مستقیم جهت دریافت ضمانت‌نامه به بانک معرفی می‌شوند.
قربانی ادامه داد: همچنین تسهیل در صدور ضمانت نامه بانکی از طریق مدل مشارکت در میزان ودیعه یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری است، یعنی صندوق در بخشی از ودیعه‌گذاری که به نوع ضمانت‌نامه بستگی دارد، مشارکت می‌کند. بدین ترتیب به حفظ نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل در ارائه ضمانت‌نامه کمک خواهد کرد.
وی به رایزنی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با تعدادی از بانک‌ها برای استقرار در محل این صندوق برای خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با تدبیری که اندیشیده شده است، شعب این بانک‌ها در حال انتقال به مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان هستند.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری افزود:همچنین شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر بهره‌مندی از خدمات بانکی در محل صندوق می‌توانند به نزدیکترین شعبه بانکی مراجعه و ضمانت‌نامه مورد نیاز خود را سریعاً دریافت کنند. در این زمینه تفاهم لازم با بانک‌های سراسر کشور انجام شده است.
علمی ** 1836 **1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي صندوق نوآوري ضمانت نامه شركت دانش بنيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

استاندار یزد گفت: گفت: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی شامگاه _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در نشست با ۱۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان یزد با بیان اینکه مسئله دانش بنیان جزو اولویت‌های اساسی استان یزد است، اظهار کرد: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش‌بنیان و فناوری می‌گذرد؛ بنابراین مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان یزد، اضافه کرد: تاکنون برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شده است.

فاطمی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده‌تر از گذشته، بر مدار دانش‌بنیان و فناوری حرکت کند.

کد خبر 744998

دیگر خبرها

  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری