Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@12:29:02 GMT

عملیات غربالگری فشارخون خردادماه در کرمانشاه آغاز می‎شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۹۸۳

عملیات غربالگری فشارخون خردادماه در کرمانشاه آغاز می‎شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بسیج ملی فشار خون در استان راه‌‏اندازی شده است گفت: عملیات اجرایی غربالگری فشارخون از خردادماه در کرمانشاه آغاز می‎شود. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

بهمن روشنی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه فشار خون یکی ‌از مهم ترین بیماری‎های ناشناخته در جامعه است، اظهار داشت: 30 درصد افراد بالای 30 سال مبتلا به فشار خون هستند که 60 درصد این افراد اطلاع از این موضوع ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج ملی فشار خون از اردیبهشت‎ماه کار خود را آغاز کرده است، بیان کرد: کار اجرایی غربالگری فشار خون در افراد بالای 30 سال از هفدهم خردادماه در استان کرمانشاه آغاز می‎شود.

وی با بیان اینکه غربالگری فشارخون با هدف شناسایی، کنترل و‌درمان‌ فشار خون بیماری‎ها برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این راستا همکاران علوم پزشکی این آمادگی را دارند که با مراجعه  در میان مردم، علاوه بر کنترل فشار خون آنها، اطلاعت آنها را در سامانه ثبت کنند.

کاهش 30 درصدی مرگ و میرهای منتسب به فشار خون با اطلاع‌رسانیاحتمال شناسایی 700 هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون در استان کرمانرئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: "فشار خون 14" میزان مرگ زودرس را تا 3 برابر افزایش می‌دهد

روشنی با اشاره به اینکه فشار خون یکی از علت‏‌های ناتوانی، مرگ زودرس در ایران و کشورهای دنیا است، بیان کرد:  فشار خون یکی‌از بزرگترین بیماری‎ها در زمینه سکته‎های مغزی است که به علت ناشناخته بودن آن عوارض قلبی پس از بروز بیماری ظاهر می‎شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مصرف بیرویه نمک و رژیم غذایی نامناسب را از مهم ترین علت ایجاد فشارخون در افراد مختلف دانست، بیان کرد: با کنترل فشار خون، آگاهی‎های لازم به مردم داده می‎شود و افراد با خطرات و عوارض فشار خون و نحوه درمان و کنترل آن آگاهی لازم را پیدا می‎کنند.

وی با بیان اینکه متولی اصلی کنترل فشار خون معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه است، بیان کرد: سایر ارگانها همچون معاونت درمان، بسیج جامعه پزشکی، سازمان نظام پزشکی، سپاه، ارتش، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های خیریه و مردم نهاد در کنترل فشار خون همکاری می‏‌کنند.

انتهای پیام/ح

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص( در تمام تخصص‌ها)کمبود وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محبی در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم، همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت:  یک هزار و 520  تخت در بیمارستان‌های دولتی قم وجود دارد و بر اساس سرانه یک هزار  تخت درمانی در بیمارستان‌های دولتی قم کمبود وجود دارد.
 
وی افزود:  سرانه پرستار در قم یک و یک‌دهم پرستار به‌ازای هر تخت است، اما ایدئال یک و  چهار‌ دهم پرستار به ازای هر تخت نیاز  است که بر اساس این حدود  450 پرستار نسبت به هر تخت در استان قم کمبود وجود دارد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص در تمام تخصص‌ها کمبود وجود دارد و حدود 200 متخصص و بیش از 300 پزشک عمومی کمبود در قم وجود دارد.
 
 محبی عنوان کرد: در خصوص وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان و پرستاران باید گفت اگر مطالبات ما وصول شود همه مطالبات کادر درمان پرداخت خواهد شد 250 میلیارد تومان بدهی به پزشکان و پرستاران وجود دارد؛ اما بیش 400 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داریم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: پیگیری زیادی برای وصول مطالبات انجام شده است و اولین پولی که به علوم پزشکی استان قم واریز شود مطالبات پزشکان و پرستاران را پرداخت خواهیم کرد، با این شرایط اداره‌کردن بیمارستان‌ها سخت است بیشترین مطالبه دانشگاه علوم پزشکی از تأمین اجتماعی است که آنها هم می‌گویند دولت مطالبات آنها را نداده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های قم وجود دارد، بیان کرد: پیگیری‌های زیادی  از وزارت بهداشت و درمان انجام دادیم؛ اما چون قم نزدیک تهران است، اعلام می‌کنند استان قم در اولویت تخصیص و سهمیه پزشک متخصص نیست و پزشکان متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
 
 محبی خاطرنشان کرد: بیشترین متخصصان بانوان هستند در سال گذشته 27 متخصص به قم اختصاص داده شد که 19 متخصص خانم بودند که نصف این متخصصان خانم بنا به دلایلی از جمله زایمان نتوانستند در چرخه درمان قم باقی بمانند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در بحث برخورد با زیرمیزی‌ها، علوم پزشکی تنها مرجع رسیدگی نیست، گفت: برخورد با زیرمیزی پزشکان روند پیچیده‌ای دارند در گذشته تعدادی پزشک که در گرفتن زیرمیزی حرفه‌ای بودند به مقام قضایی معرفی شد که هر 6 نفر تبرئه شدند؛ چون شاکی خصوصی نداشتند. همچنین 6 پزشک که گرفتن زیرمیزی آنها برای دانشگاه علوم پزشکی محرز شده بود از بیمارستان‌های دولتی قم اخراج شدند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل