Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@16:16:15 GMT

۸ هزار از اراضی استان سمنان به کشت کلزا اختصاص می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۰۶۵

۸ هزار از اراضی استان سمنان به کشت کلزا اختصاص می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یکی از اهداف طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی را تأمین امنیت غذایی و سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای کشت هشت هزار هکتار کلزا در استان سمنان در دستور کار قرار دارد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسن میرعماد در مراسم تجلیل از روابط عمومی‌های ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که هم‌زمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد به رسالت بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصاد مقاومتی و تأمین امنیت و سلامت غذایی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تولید دانه‌های روغنی یکی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی است که در دستور کار جهاد کشاورزی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار امسال به نام «رونق تولید» خواستار حمایت عمومی از توسعه تولید دانه‌های روغنی در سطح استان شد و افزود: تأمین امنیت غذایی و سلامت جامعه یکی از اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یکی از مزایای طرح تولید دانه‌های روغنی در استان را ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از واردات روغن به کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه توسعه کشت دانه‌های روغنی از برنامه‌های دولت است؛ در استان سمنان نیز باید هشت هزار هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یابد.

850 هکتار از اراضی استان گیلان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت2200 تن کلزا از کشاورزان گلستانی خریداری شد13000 هکتار از مزارع کلزای گلستان قابل برداشت نیستمیرعماد با بیان اینکه اجرای طرح یک‌میلیون هکتاری کشت کلزا در کشور را یکی از سیاست‌های وزارت کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای اجرای این سیاست‌ها در بخش کشاورزی نیاز به جلب اعتماد بهره‌برداران و برقراری ارتباط متقابل بین بهره‌برداران بکش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد جمعیت استان سمنان بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند گفت: این مهم وظیفه و رسالت جهاد کشاورزی را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه 98 درصد استان سمنان زیر مدیریت بخش کشاورزی است گفت: انجام اقدامات مؤثر در 2 حوزه آب‌وخاک نیازمند به فرهنگ‌سازی است و باید برای مردم تبیین شود که این منابع و الطاف خداوندی متعلق به آن‌هاست؛ بنابراین باید در حفظ آن برای آیندگان دقت لازم داشت.

میرعماد در بخش پایانی سخنان خود رسالت روابط عمومی‌ها را بسیار خطیر دانست و گفت: این مجموعه در هر سازمان و ارگانی امین آن سازمان هستند و باید موردتوجه ویژه قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دردیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه ده پیر شهرستان خرم آباد گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.
سید عماد شاهرخی گفت: خوشبختانه از ابتدای پروژه تاکنون هزار و ۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت آقای رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.
سید عماد شاهرخی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستا‌ها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستا‌ها می‌شود.
وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.
شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران