Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - سفير روسيه در تهران گفت: کشوري مستقل هستيم و براي ارتباط و تعامل با ايران از آمريکا مجوز نمي‌گيريم.

گزارش عصر سه شنبه روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا حاکيست؛ لوان جاگاريان در ديدار با استاندار گيلان و معرفي سرکنسول جديد فدراسيون روسيه در رشت با اشاره به پيشرفت‌هاي چشمگير و مثبت تجاري دو کشور طي سال‌هاي اخير، اظهار داشت: علي‌رغم وجود شرايط تحريم و تهديد، بازهم قاطعانه موضع خود را تکرار مي‌کنيم که به طور کامل از جمهوري اسلامي ايران حمايت مي‌کنيم و در کنار شما هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اقدامات آمريکا در موضوع برجام تاکيد کرد: روسيه کشوري مستقل است و ما براي ارتباط و تعامل با ايران از آمريکا مجوز نمي‌گيريم بنابراين با اطمينان از طرف کشور روسيه مي‌گويم فعاليت‌هاي تجاري با ايران را ادامه خواهيم داد.
مصطفي سالاري استاندار گيلان نيز اظهار داشت: استان گيلان يکي از محورهاي توسعه روابط بين روسيه و ايران است و رئيسان جمهوري دو کشور بر گسترش مناسبات و روابط تجاري تأکيد دارند.
وي افزود: پيشگامي استان گيلان در توسعه روابط ايران با روسيه، در راستاي اراده سران دو کشور است.
نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به افزايش 60 درصدي آمار مبادلات تجاري دو کشور تصريح کرد: بخش عمده مبادلات تجاري در بندرانزلي و آستارا از لحاظ صادرات و واردات مربوط به کشور روسيه است.
استاندار گيلان با بيان اينکه تکميل راه آهن رشت به آستارا يک پروژه مهم براي هر دو کشور محسوب مي‌شود، اظهار داشت: دولت مصمم است راه آهن رشت ظرف کمتر از دو سال به راه آهن بندر‌انزلي و بندر‌کاسپين متصل شود.
وي به پيش‌بيني اسکله رو - رو در بندرکاسپين اشاره کرد و افزود: مقدمات کار اين اسکله فراهم شده و هم زمان با آغاز کار راه‌آهن، در بندرکاسپين اجرا خواهد شد و امکان جديدي براي تسهيل مبادلات تجاري دو کشور را فراهم مي‌کند.
در خاتمه اين ديدار، آندره گئور گيوويچ وادوف به عنوان سرکنسول جديد فدراسيون روسيه در رشت معرفي شد.
پيش از اين کنسانتين الکسي يف سرکنسول روسيه در رشت بود.
کنسول‌گري جمهوري فدراسيون روسيه در رشت با حوزه فعاليت استان هاي گيلان، مازندران، گلستان، اردبيل و آذربايجان شرقي، در خيابان پاسداران رشت واقع شده و ساختمان آن، از بناهاي تاريخي استان گيلان محسوب مي شود.
7296/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه روسیه، در این ملاقات، توجه ویژه‌ای به پاسخ تلافی‌جویانه‌ای ایران به اسرائیل و لزوم پیشگیری از شدت گرفتن تنش‌ها صورت گرفت.
بنا بر این گزارش، در این ملاقات همچنین درباره وضعیت نوظهور در منطقه درگیری خاورمیانه بحث و تبادل نظر شد.

بر این اساس، طرفین همچنین در مورد وضعیت نوار غزه با تاکید بر حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل از جمله آزادی گروگان‌ها گفتگو کردند.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه روسیه، تعدادی از موضوعات مرتبط با توسعه بیشتر روابط روسیه و اسرائیل از جمله حفظ گفتگو‌های سیاسی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا از آن‌ها بخواهد که درگیری شدت بیشتری نگیرد؛ این تماس‌ها سازنده است.

دیمیتری پسکوف در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند