Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:16:26 GMT

استان هاي مرزي ويترين توسعه و آباداني کشور است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۲۰۰

استان هاي مرزي ويترين توسعه و آباداني کشور است

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- وزير نيرو گفت: استان هاي مرزي ويترين توسعه و آباداني کشور است و اجراي طرح هاي مختلف در اين مناطق نقش مهمي در تثبيت جمعيت و رونق توليد ايفا مي کند.

به گزارش ايرنا رضا اردکانيان روز سه شنبه در آيين افتتاح سد کرم آباد پلدشت که با حضور رييس جمهوري برگزار شد، افزود: 16 هزار هکتار از اراضي کشاورزي آذربايجان غربي از طرح هاي آب افتتاحي در روز جاري بهره مند مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين طرح ها با هزينه 22 هزار ميليارد ريالي در ادامه پروژه هاي توسعه منابع آب و خاک ايران در استان هاي مرزي به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به اينکه اين طرح ها در حوزه سدهاي کرم آباد پلدشت، سيلوه پيرانشهر، سردشت و بويلاپوش خوي اجرا شده است، اضافه کرد: امروز سه سد، سه ايستگاه پمپاژ، دهها کيلومتر کانال و خط لوله انتقال آب افتتاح مي شود.
وي بيان کرد: با تکميل و بهره برداري کامل از اين طرح ها 46 هزار و 500 هکتار آب اراضي زيرمجموعه اين طرح ها بهره مند مي شود.
وزير نيرو ادامه داد: از عوايد اجراي اين طرح ها بيش از سه ميليون و 400 هزار نفر استفاده مي کنند که رقم جمعيتي قابل توجهي است.
اردکانيان از اشتغال مستقيم 117 هزار نفر در مراحل ساخت و بهره برداري از اين طرح ها خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن 40 هزار نفر به صورت غيرمستقيم در اين طرح ها اشتغال داشته اند.
به گزارش ايرنا، امروز و با حضور حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني طرح هاي عمراني، خدماتي و زيربنايي به ارزش چهار هزار و 465 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
طرح هاي آب و خاک مهمترين طرح هاي افتتاحي در سفر يکروزه رييس جمهوري به آذربايجان غربي است.
8137/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هدایت عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها، گفت: فعال شدن بازارچه‌ها به ویژه بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی مشوق‌های اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه ذکر کرد و گفت: زیرساخت‌ها بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

هدایت بیان داشت: فعال شدن بازارچه فراهم کننده رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

وی گفت: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است و می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان بسترساز رشد اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در راستا مجموعه وزارت کشور همه تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 6088137

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی