Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه نوآوری، کارخانجاتی هستند که به تولید محصول با شیوه‌ای جدید می‌پردازد، محصولات دانش بنیانی که از ایده‌های نوآورانه سر برآورده‌اند و در این کارخانجات با تزریق اندیشه و کمی سرمایه به مرحله تجاری سازی می‌رسند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری یکی از مهم‌ترین اهداف خود را بر اساس توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان بنا نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مفاهیمی که تا چند سال پیش برای مردم بیگانه و ناملموس بودند و تصوری از آن‌ها نداشتند. اما با شکل گیری مفهوم نوآوری و فناوری در کشور، این اصطلاحات جدید در میان مردم و مسوولان جای خود را باز کرده اند.

کارخانجات نوآوری ساختمان‌هایی قدیمی و بلااستفاده هستند که سالیان سال بدون هیچ کاربری گوشه و کنار شهر‌ها خاک می‌خورند. ساختمان‌هایی بزرگ، عظیم و متروکه که به دلایل نامعلومی سال‌ها تعطیل بودند و چرخشان نمی‌چرخید؛ اما زیست بوم نوآوری با رونق به اقتصاد دانش بنیان، چرخ این کارخانجات متروک را که دلیلی برای چرخیدن نداشتند را نیز به گردش درآورد و صدای زندگی و حیات را به این متروکه‌های فراموش شده برگرداند.

شکوفایی اقتصادی با توسعه کارخانجات نوآوری
شاید تصور همه از شنیدن اسم کارخانه، تصویر فضایی باشد که دود از دودکش‌های عظیم الجثه آن به آسمان کشیده شده است و کارگران زیادی خسته و عرق ریزان مشغول به تولید ماشین آلات، ابزار یا محصولات مختلفی هستند؛ اما این بار با مفهومی جدید از کارخانه روبرو هستیم. کارخانجاتی که محصول آن ایده و تفکر است و تعدادی جوان مستعد و آماده به کار چشم امید بسته اند به گونه‌ای جدید از اقتصاد، اقتصادی که انسان و اندیشه قوی افراد را هدف قرار داده است.

در این کارخانجات قدیمی که با حضور استارتاپ‌های جوان رنگ و بویی تازه گرفته اند و جوانی جوانان در تار و پود آن‌ها رخنه کرده است، شور جوانی موج می‌زند. جوانانی که تازه پا به عرصه کار و فعالیت گذاشته اند و با ایده‌های نو و محصولات جدید قصد دارند، زندگی مردم را آسوده‌تر کنند و خود نیز به درآمدزایی برسند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این کارخانجات را به مکانی برای گردهم آیی جوانان خلاق و ایده پردازی آن‌ها تبدیل کرده است تا فضایی برای به فعل درآوردن ایده‌های نوآورانه خود داشته باشند. در این فضای‌تر و تازه شده با خلاقیت‌های جوانان، ایده پردازان و سرمایه گذاران یکدیگر را پیدا می‌کنند و مسیر را برای تجاری سازی محصولات و ایده‌های خود فراهم می‌کنند. ایده‌هایی که شاید اگر به پشتوانه این نوع حمایت‌ها جان نگیرند برای همیشه فراموش شوند.

چه بسیار ایده‌هایی که در این مکان پر و بال می‌گیرند و همای سعادتی می‌شوند برای صاحبان خود و اقتصاد کشور که سال‌ها است با این نگاه تازه، رنگ و بویی استارتاپی به خود گرفته و از شیوه سنتی صرف خود درآمده است. اقتصادی که می‌تواند نسل آینده را از چاه عمیق و بی سرو ته یافتن شغل در آینده نجات دهد و آن‌ها را به سمت خلاقیت، ایده پردازی و توکل و توسل به توانمندی‌های وجودشان سوق دهد.

استارتاپ‌ها به عنوان یکی از عناصر مهم زیست بوم نوآوری و کارآفرینی همواره به دنبال محیطی پویا، خلاق و یکپارچه برای دسترسی به سرمایه‌های دانشی، نمادین، اجتماعی و اقتصادی برای توسعه و رشد سریع و رسیدن به اهداف خود هستند. کارخانجات نوآوری بهترین فضا را برای فعالیت این استارتاپ‌ها فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارخانه نوآوری پرورش ایده و خلاقیت رونق اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر

محمد شکیبی نسب روز جمعه در نشست هماهنگی ترخیص محدود کالا‌های متروکه سنواتی بنادر استان با حضور معاون دادستان بوشهر، مدیر کل گمرک بوشهر، رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر، نگاهی مثبت و سازنده برای تعیین وضعیت کالا‌های متروکه سنواتی ایجاد شده به نحوی که بنادر استان با ترخیص ۹۶ درصد این کالا‌ها در در کشور پیشگام هستند.

وی بیان کرد: در زمان انجام سفر رئیس قوه قضائیه ۲ هزار و ۱۲۹ قلم کالای متروکه سنواتی در بنادر این استان وجود داشت که اکنون به ۱۰۰ قلم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از مجموع ۱۰۰ قلم کالای باقیمانده ۳۰ مورد توقیفی است که فرایند آن در دستگاه قضائی در حال انجام است.

شکیبی نسب افزود: با حجم قابل توجه کالا‌های ورودی به بنادر استان بوشهر می‌طلبد با خروج کالا‌های رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی اظهار کرد: خدمات رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالا‌های رسوبی این مهم بخوبی محقق خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: حضور مؤثر دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضائیه استان در بنادر و روند تخلیه و بارگیری کالا‌ها نویدبخش افقی روشن فراروی بنادر است که اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تمام توان از ظرفیت ایجاد شده استقبال می‌کند.

وی گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور تحرک و پویایی لازم در بنادر استان ایجاد شده که بدون تردید برای دستیابی به نتیجه نهایی باید تمام دستگاه‌های ذیربط با حوزه دریا و دریانوردی پای کار باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم)
  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • استفاده از هنر قدیمی ژاپنی برای طراحی مواد پیشرفته نانویی
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان