Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:04:08 GMT

تصادفات جاده ای در مازندران ۱۲ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۲۷۸

تصادفات جاده ای در مازندران ۱۲ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی عصر سه شنبه درجلسه قرارگاه فرعی کاهش تصادفات که با حضور فرماندهان راهور مازندران در فرماندهی انتظامی آمل برگزار شد، بدون ارائه آمار کل تصادفات ثبت شده دراین مدت درجاده های درون وبرون شهری مازندران گفت: برابر گزارش ها حدود ۲۶ درصد تلفات منجر به مرگ نیز امسال در جاده های برون شهری و درون شهری استان کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعمال نظارت بهتر و هم افزایی و مسئولیت پذیری سازمان ها وادارات متولی در امر انضباط ترافیکی باعث کاهش قابل توجه سوانح وتلفات رانندگی وحادثه ساز در استان طی دوماه گذشته شده است.

تاکید براجرای دقیق انضباط اجتماعی از سوی رانندگان وسازمان های مسئول

جانشین فرمانده انتظامی مازندران همچنین به برگزاری جلسات پایش تصادفات وتعیین سهم افراد وسازمان هایی که درتصادفات مقصر هستند، اشاره کرد وگفت: در اجرای طرح قرارگاه فرعی کاهش تصادفات موضوعاتی از قبیل انضباط ترافیکی، اعمال قانون وتصادفاتی که اتفاق می افتد سهم سازمان ها مشخص تا در امر کاهش این سوانح در مدت زمانی تصمیم گیری ومشخص برطرف شود.

سرهنگ مفخمی شهرستانی، اضافه کرد، که درواقع قرارگاه فرعی کاهش تصادفات به دنبال فراهم کردن مسیر مشخص به منظور اجرای کامل انضباط ترافیکی در استان با لحاظ کردن امنیت برای شهروندان ورانندگان است.

عابران پیاده همچنان قربانی تصادفات درون شهری استان

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، از عابران پیاده به عنوان جدی ترین قربانی تصادف های درون شهری دراستان یاد کرد وگفت: عبور عابران پیاده از عرض جاده ها وسرعت بالا وناتوانی راننده درکنترل خودرو متاسفانه باعث مرگ شماری از شهروندان استان در طول هرماه می شود.

سرهنگ مفخمی شهرستانی همچنین اضافه کرد، که جاده های هراز وسوادکوه به عنوان پرتردد ترین جاده های ارتباطی مازندران هستند و از این رو با بکارگیری برخی تجهیزات جدید ونیزجدیت دراجرای طرح قرارگاه فرعی کاهش تصادفات در این دو جاده پرتردد، میزان تلفات وخسارت برای سرنشینان وصاحبان خودروها کمتر شود.

کد خبر 4623028

منبع: مهر

کلیدواژه: سانحه تصادف نیروی انتظامی مازندران آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، همتی‌زاده صبح سه شنبه در نشست با شهردار سنندج که با حضور جمعی از معاونین پلیس راهنمایی رانندگی و شهرداری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اوج ترافیک در ساعت پیک اول صبح در و بعد از ظهر از ساعت ۵ تا ۸ شب از مشکلاتی است که البته مربوط به سال‌های اخیر نبوده و رفع آن نیازمند تمهیدات و برنامه‌ریزی جدی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه رفع این مشکل فراهم تا بتوانند بدون مشکل در هسته مرکزی شهر حضور پیدا کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با تاکید براینکه معضل وانت‌های میوه فروشی در نقاط مختلف شهر سنندج نیز مسئله‌ای مربوط به این دوره از مدیریت شهری نیست، گفت: این پدیده اجتماعی نوظهور نه تنها در کردستان و سنندج بلکه مربوط به کل کشور بوده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی اساسی صورت بگیرد.

همتی‌زاده با بیان اینکه رفع این مشکل به تنهایی برای شهرداری ممکن نیست و سایر دستگاه‌ها و مردم نیز باید به صورت ویژه همکاری کنند، گفت: در این راستا نیروی انتظامی استان و پلیس راهنمایی رانندگی تمام قد از شهرداری حمایت و همکاری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید موضوع وانت‌های میوه فروش، دست فروشان و همچنین انضباط ترافیکی در هسته مرکزی شهر حل فصل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین مراکز تجاری در هسته شهر قرار دارد ساماندهی ترافیک در این نقطه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه در راستای کاهش ترافیک خط ویژه به همت شهرداری در برخی نقاط شهر فعال شده که امیدواریم در سایر نقاط نیز با توجه به نیاز خطوط ویژه فعال شود، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف یک نظم و نسق مناسب به ترافیک سطح شهر به ویژه در هسته مرکزی شهر بدهیم.

همتی‌زاده اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، تقریباً ۱۱ درصد کاهش حوادث و تلفات ترافیکی در سطح استان ثبت شده است، نگرانی ما در سد معبر و تصادفاتی که اتفاق می‌افتد عابرین پیاده بود.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت و ۳۲ درصد در تصادفات منجر به جرح در سال گذشته برای عابرین پیاده اتفاق افتاده است، عنوان کرد: از اول سالجاری تا کنون کاهش ۱۰۰ درصدی در کل تصادفات و ۲۸ درصدی تصادفات جرحی کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: این نشان می‌دهد قدم اول را در بحث مدیریت تصادفات برداشته‌ایم و برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط شهرداری در راستای رفع مشکلات ترافیکی و روانسازی ترافیک صورت گرفته شده که امیدواریم به صورت جدی در سالجاری عملیاتی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به موفقیت شهرداری سنندج در اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سال ۱۴۰۱ و رضایتمندی قابل قبول شهروندان، عنوان کرد: این طرح بنا به دلایل مختلف ابتر ماند که امیدواریم امسال بتوانیم با برنامه‌ریزی هرچه بهتر شاهد اجرای این طرح باشیم.

همتی‌زاده گفت: امیدواریم با تعامل هرچه بیشتر بین دستگاهی شاهد اجرای هرچه بهتر طرح‌های ترافیکی به منظور رفاه شهروندان در سطح شهر باشیم.

کد خبر 6079555

دیگر خبرها

  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • معرفی و بررسی پروژه‌ های بزرگ حمل و نقل جاده‌ ای در حال اجرا در ایران
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان
  • ثبت ۵۶۳ فوتی در تصادفات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان