Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از آغاز کار کمیته سقف اجاره‌بهای مسکن با هدف ضابطه‌مند شدن نرخ اجاره خبر داده، گزارشها حاکی از این است که هنوز وزیر راه و شهرسازی با محتوای این اقدام موافقت نکرده است.به گزارش بلاغ،روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار کمیته سقف اجاره‌بهای مسکن با هدف ضابطه‌مند شدن افزایش نرخ اجاره خبر داده و گفته بود که هدف این کمیته، حمایت از مستاجران با ابزار مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه به گفته کارشناسان در این بسته جدید وزارت راه و شهرسازی دامنه رشد مجاز اجاره‌بها محور اصلی آن است و از حرکت اجبارگونه به دور است، از یک اهرم مالیاتی برای متقاعد کردن مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای به رعایت دامنه، در این بسته استفاده شده است.

گزارش ها حاکی از این است که هنوز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با محتوای آن موافقت نکرده است و احتمال می‌رود که این مساله در همان حد پیشنهاد باقی بماند و حتی تصور اینکه به سمت ارائه لایحه مطرح شود، دور از ذهن است.

البته گفته می شود، اگر این برنامه به تایید وزیر راه و شهرسازی برسد، احتمال اینکه در دولت به شکل لایحه تنظیم و مطرح شود نیز وجود دارد و حتی با قید دو فوریت برای تصویب به مجلس ارائه شود.

بر اساس این پیشنهاد جدید معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی موجران رعایت‌کننده دامنه رشد مجاز اجاره‌بها در سال ۹۸، از پرداخت مالیات بر اجاره معاف خواهند شد، اما سایر موجران که به هر دلیل متاثر از اختیار تصمیم‌گیری برای دارایی ملکی خود، تمایلی به رعایت رشد مجاز اجاره‌بها ندارند، مشمول پرداخت مالیات بر اجاره می‌شوند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته است که در حال حاضر موجرانی که ملک آنها زیر ۱۵۰ متر باشد از مالیات معاف است، پس باید دید که تا چه حد این برنامه قابلیت اجرایی دارد.

براساس محتوای فعلی قانون مالیات بر اجاره در حال‌حاضر واحدهای اجاره‌ای با مساحت حداکثر ۱۵۰ مترمربع در تهران و حداکثر ۲۰۰ مترمربع در سایر شهرها، از پرداخت این مالیات معاف هستند. حال این پرسش مطرح است که آیا اهرم مالیاتی در نظر گرفته شده می‌تواند به مهار صعود احتمالی اجاره‌بها در پایتخت منجر شود؟

فعالان بازار معتقد هستند که تا زمانی که عرضه از تقاضای مسکن عقب باشد، بازار مسکن تعادل قیمتی نخواهد داشت.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه