Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:42:57 GMT

مطهری: دولت در موضوع برجام عقب نشینی نکرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۳۷۲

مطهری: دولت در موضوع برجام عقب نشینی نکرده است

تهران-ایرنا- نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در موضوع برجام حالت تهاجمی دارد و عقب نشینی نکرده است.

علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی این مطلب را در پاسخ به تذکر حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس مطرح کرد.
حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکری با اشاره به موضوع برجام گفت: ثابت شده ما هر کجا جلو رفتیم دشمن عقب نشینی کرده است؛ مستکبر جانی زیر برجام زده اما چرا مسئولان و دولت از این فرصت استفاده درست و منطقی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این حق طبیعی ملت است و ما باید عکس العمل منطقی نشان دهیم چرا در این باره عقب نشینی و تأخیر می‌شود این سوال برانگیز است و ما هم پاسخی برای مردم نداریم؛ ما نباید مردم را ناامید کنیم. ما 15 کشور همسایه داریم که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

**سوءمدیریت و عدم توانایی در کنترل بازار وجود دارد
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در ارتباط با شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی، روحانی در جلسه ای در خدمت مقام معظم رهبری، مجلس را زیر سوال بردند.
وی افزود: رییس مجلس و نواب مجلس شورای اسلامی در این باره در روزهای بعدی هیچ اظهار نظری نکردند، مجلس که در دولت های نهم و دهم وقت خود را صرف ادغام وزارتخانه کرده است و همان زمان کارشناسانی آمدند و در این باره توضیح دادند، اما حال که زمان زیادی هم نمی‌گذرد رییس جمهور تمام مشکلات و تقصیرها را به گردن مجلس می‌اندازد و می‌گوید که دو سال است موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت معطل مانده است.
این نماینده مجلس اظهار داشت: این در حالی است که مشکلات این حوزه به سوء مدیریت و عدم توانایی کنترل بازار برمی‌گردد، متأسفانه در ماه مبارک رمضان تورم سرسام آور شده به نوعی که برخی کالاها مانند خرما به قیمتی بالای 30 هزار تومان رسیده است.
وی گفت: آقای رییس جمهور وزرای به شما آدرس غلط می‌دهند
علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: هیات رییسه نسبت به این موضوع بی تفاوت نبوده، علی لاریجانی در روزهای اخیر و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان توضیح دادند که لایحه تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در مجلس معطل نماند بلکه این لایحه در مجلس رد شد.

**مسائل فرهنگی در کشور رها شده است
علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: دولت موظف به ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا است اما کلیپ هایی منتشر شده که در آن شنای مختلط در مهدکودک ها را نشان می دهد.
وی ادامه داد: دولت مهر سکوت بر لب زده و سخنگو هم که ندارد پس بهتر است مجلس غیرت به خرج دهد؛ مسائل فرهنگی در کشور رها شده و مسائل اقتصادی هم که تعطیل شده است؛ قیمت خودرو، ارزاق و برخی کالاها همه نشان از بی تفاوتی دولت در این خصوص دارد.
وی افزود: دولت با ایجاد معاونت بازرگانی می خواهد قانون را دور بزند؛ این کار و بی تفاوتی نسبت به نظر مجلس در خصوص مخالفت با انتزاع بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
علی مطهری در پاسخ به این تدکر گفت: انحرافات فرهنگی مهم تری از آنچه که شما مثال زدید در کشور وجود دارد و مسائلی در مدارس، مهدکودک ها، تئاترها و سریال های خانگی دیده می شود که دولت باید نظارت بیشتری بر آن داشته باشد.

**طرح های ضد آمریکایی در دستور کار مجلس قرار گیرد
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکری گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با مواضع مجلس نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا گله مند بودند، به همین جهت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی برگزار کرد و طرح هایی ضد آمریکایی تهیه شدند که به مجلس بیاید.
وی افزود: یکی از طرح های ضد آمریکایی تهیه گزارش نقض حقوق بشر آمریکا است که به وفور در عرصه بین المللی، منطقه ای و داخلی صورت گرفته است.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق این گزارش نقض حقوق بشر آمریکا، منطقه ما، جهان و ملت ایران ر ا شامل می شود، این گزارش باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.
وی افزود: چند هفته است که این طرح تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده است، این طرح رد دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم طرح الزام دولت برای پیگیری مواد نقض حقوق بشر دولت آمریکا را در دستور کار قرار دهیم تا جلوی عربده کشی آمریکا که بیشترین نقض حقوق بشر را انجام داده است، گرفته شود.
سیام**3050**9121

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس تذكرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

 مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی ادعای تماس نماینده مردم نجف‌آباد با او برای ریاست مجلس را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، احسان محمدحسینی مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارات جناب آقای ابوترابی نماینده نجف آباد در یکی از خبرگزاری‌ها را تکذیب کرد و گفت: جناب آقای متکی هیچگونه تماس تلفنی با ایشان نداشته است.

 منوچهر متکی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص نظرش در مورد نامزدی برای ریاست مجلس دوازدهم اعلام داشت که در تاریخ ۷ خرداد در این زمینه اظهارنظر خواهد کرد.

پیش از این ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که محمدباقر قالیباف، منوچهر متکی، علی نیکزاد و مجتبی ذوالنور در تماس با وی گفته‌اند که خود را برای ریاست مجلس آماده می‌کنند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: منوچهر متکی نشان عالی امپراتور ژاپن را دریافت کرد متکی: فتنه گران پشه‌ای بیشتر نبودند

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم