Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:10:17 GMT

جایزه ویژه 'ایکوم' به موزه خانه بومیان کیش تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۴۳۶

جایزه ویژه 'ایکوم' به موزه خانه بومیان کیش تعلق گرفت

کیش - ایرنا - جایزه ویژه ایکوم به پاس فعالیت های فرهنگی مستمرو معرفی فرهنگ، آداب و رسوم بومیان کیش و جنوب ایران درعرصه ملی به موزه خانه بومیان این جزیره تعلق گرفت .

به گزارش روزسه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این جایزه در آیین گرامیداشت و انتخاب موزه های برتر کشور در سال ١٣٩٧ که اخیرا همزمان با روز جهانی موزه ها در محل فرهنگستان هنر ایران برگزار شده از طرف کمیته ملی موزه های ایران به موزه خانه بومیان کیش اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایکوم سازمانی جهانی است که بسیاری از اعضای یونسکو از جمله ایران به آن پیوسته‌اند، این سازمان در کمیته‌های ملی و بین‌المللی در سطح جهانی و منطقه‌ای فعالیت می‌کند.
ایکوم زیر نظر یونسکو است ولی شخصیت حقوقی مستقل و مجزایی از سازمان یونسکو دارد.
فعالیت های فرهنگی مستمر، همکاری دائم با ایکوم و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم بومیان کیش و جنوب ایران در نمایشگاه ها و محافل بین المللی از جمله شاخصه های انتخاب خانه بومیان کیش به عنوان موزه برتر عنوان شده است.
همچنین این خانه در شاخص توسعه فیزیکی در بین موزه های خصوصی کشور رتبه دوم را کسب کرد.
در مراسم اهدای جایزه ویژه ابکوم به موزه خانه بومیان کیش که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مسئولان و اندیشمندان و شخصیت های مطرح فرهنگی کشور و موزه داران و مدیران موزه های خصوصی و دولتی سراسر کشور حضور داشتند از موزه های برتر و شخصیت های تاثیرگذار در این زمینه تقدیر و تجلیل شد.
خانه بومیان کیش با 200 سال قدمت مربوط به حاج عبدالله بن شاهین تاجر مروارید سال های دور جزیره کیش بوده است که در سال ٩٣ با تغییر کاربری و تبدیل آن به خانه موزه به عنوان اولین موزه خصوصی جزیره کیش فعالیت خود را شروع کرد.
خانه بومیان کیش در حال حاضر و به دلیل فعالیت های متنوع و گسترده فرهنگی به یکی از موزه های زنده و مرکز فرهنگی مطرح در جنوب کشور تبدیل شده و تا کنون ٣ بار لقب موزه خصوصی برتر کشور و یک بار تندیس و جایزه ویژه ایکوم ایران را دریافت کرده است.
شورای بین‌ المللی موزه‌ها (ایکوم) یک سازمان بین‌المللی و غیر دولتی است؛ که با هدف پیشبرد منافع موزه‌شناسی، نظام‌‌خاصی را در خصوص مدیریت و عملکرد موزه ها تدوین کرده و در 5 سپتامبر 1989 راه‌ اندازی شده است.
1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري خانه بوميان كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی

فیلم مستند «قوی‌دل» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به کارگردانی علی فراهانی صدر و تهیه‌کنندگی سعید الهی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه؛ مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر روز سه‌شنبه(۲۸ فروردین) با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار و از فردای آن روز در سینماهای منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.

مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالتخواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می پردازد.

عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبا فیلم، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • با عشق، تقدیم به خنده‌های تو! | خانه‌ای که جلال‌ آل‌احمد در غیاب همسرش ساخت
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت
  • مرمت ۵۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی