Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@16:50:52 GMT

روحاني: حال خوب درياچه اروميه موجب خوشحالي است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۴۷۶

روحاني: حال خوب درياچه اروميه موجب خوشحالي است

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس جمهوري با اشاره به رسيدن تراز آب درياچه اروميه به 5.3 ميليارد متر مکعب در سال جاري گفت: امروز از اينکه حال درياچه خوب است، خوشحاليم.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر سه شنبه در آيين افتتاح سد سيلوه پيرانشهر افزود: ساخت سد سيلوه در پيرانشهر از طرح هاي مهم و تاثير گذار دولت هاي يازدهم و دوازدهم در راستاي احياي درياچه اروميه است که آب را به اين پهنه آبي منتقل مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحاني ابراز اميدواري کرد وضعيت درياچه اروميه با تکميل و افتتاح طرح هاي خاص در دست اجرا به نقطه مطلوب برسد.
طرح انتقال آب از سد سيلوه به درياچه اروميه و آبياري و زهکشي پاياب اين سد از طريق ويدئو کنفرانس و با حضور رييس جمهوري افتتاح شد.
رييس دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان غربي روز سه شنبه در اين باره گفت: انتقال آب سد سيلوه به درياچه اروميه از طريق احداث کانال 22.5 کيلومتري انجام مي گيرد.
فرهاد سرخوش بيان کرد: از طريق اين کانال علاوه بر تامين آب کشاورزي 2 هزار و 600 هکتار از اراضي کشاورزي جلديان و سروکاني، سالانه بيش از 95 ميليون مترمکعب آب به پيکر نگين آبي آذربايجان سرازير مي شود.
وي در خصوص اهداف اين طرح اظهار داشت: تامين آب کشاورزي هفت هزار و 300 هکتار از زمين هاي کشاورزي دشت هاي پيرانشهر و جلديان، تامين سالانه 18 ميليون متر مکعب آب شرب شهرستان پيرانشهر و توليد سالانه 13.2 گيگا وات ساعت برق از جمله اهداف اجراي اين طرح هاست.
وي با بيان اينکه احداث خط انتقال آب اين طرح نزديک به هشت سال پيش آغاز شده بود، اظهار داشت: پس از تشکيل ستاد احياي درياچه اروميه اجراي اين طرح سرعت يافت که هم اکنون 100 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و به بهره برداري رسيد.
رييس دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان غربي از هزينه بيش از 544 ميليارد ريالي براي طرح انتقال آب جلديان خبر داد و افزود: دولت توجه ويژه اي به مسائل زيست محيطي دارد که اميدواريم اين روند با تخصيص به موقع بودجه هاي مصوب ادامه دار باشد.
سرخوش، ساماندهي رودخانه کاني رش به طول 11 کيلومتر و اعتباري بالغ بر 134 ميليارد ريال را يکي ديگر از مجموع طرح هاي انتقال آب جلديان به درياچه اروميه عنوان کرد و گفت: لايروبي رودخانه گدار به طول 17 کيلومتر و اعتبار 196 ميليارد ريالي از ديگر طرح هاي اين مجموعه است.
فرماندار پيرانشهر نيز در زمينه شبکه آبياري و زهکشي پاياب سد سيلوه گفت: اين طرح با يکهزار و سه ميليارد ريال در چهار هزار هکتار از اراضي کشاورزي اجرا شد که توسط سازمان جهاد کشاورزي استان اجرا شده است.
«حسن ترابي» اين طرح ها را از جمله دستاوردهاي طلايي دولت در بخش اقتصاد مقاومتي عنوان کرد و افزود: با بهره برداري از اين طرح ها فرصت هاي جديد شغلي در منطقه ايجاد مي شود و علاوه بر افزايش راندمان توليد در بخش کشاورزي، در مصرف منابع آبي نيز صرفه جويي خواهد شد.
حجت الاسلام روحاني امروز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمراني، خدماتي و زيربنايي وارد فرودگاه ماکو در شمال آذربايجان غربي شد.
7125/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: پارسال هزار و ۲۰۳ حلقه چاه‌غیرمجاز در استان پر و مسدود شد که با پرشدن این تعداد چاه غیرمجاز ۱۴ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی و از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

وی عمق چاه‌های مسدود شده پارسال را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تعداد چاه‌های‌مجاز استان ۳۶ هزار و ۶۱۲ حلقه است که از این تعداد ۳ هزار و ۲۸۲ حلقه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

رستگاری اضافه کرد: از مجموع چاه‌های‌مجاز استان ۳۲ هزار و ۳۰۵ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، هزار و ۳۳۳ حلقه بخش آشامیدنی و بهداشت و ۲ هزار و ۹۷۴ حلقه مربوط به بخش صنعت و خدمات است.

وی، با اشاره به اصلاح و تعدیل پروانه‌های چاه‌های‌کشاورزی استان، گفت: پارسال از ۲۱ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه کشاورزی حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، ارس و زاب، هزار و ۵۷۹ حلقه چاه تعدیل شد که بیش از ۳۴ میلیون و ۱۵۳ هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص نصب کنتور‌های حجمی هوشمند و مکانیکی هم تصریح کرد: پارسال از ۶۷۹ کنتور نصب شده، عملکرد تعداد ۵۸۱ دستگاه در سامانه MCDM مشاور دزآب نیز بارگذاری و تأیید شده و مابقی (فرم‌های اعلام وضعیت) برای ثبت اطلاعات چاه‌های مذکور به شرکت دزآب ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • کاری از سوی دولت برای دریاچه ارومیه صورت نگرفته/ با دو میلیارد متر مکعب آب هم می‌شود در دریاچه قایق‌سواری کرد/ پایان تابستان معلوم می‌شود
  • سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد