Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@18:08:31 GMT

چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۵۰۲

چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

حتماً شما هم از کودکی تا حالا، بارها به دلیل قوز کردن مورد انتقاد قرار گرفته‌اید اما ممکن است قوز کردن گاهی برایتان مفید باشد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، «صاف بنشینید، قوز نکنید!» این جمله‌ها را حتماً شما هم شنیده‌اید. در بعضی موارد حتی والدین برای این که فرزندشان قوز کردن را ترک کند، یک کتاب را روی سرش قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از راه‌هایی که برای صاف نشستن استفاده می‌شود این است که به فرد می‌گویند تصور کن شانه‌هایت با طناب از پشت کشیده می‌شود.

تقریباً بیشتر منابع علمی عقیده دارند که چه هنگام کار با کامپیوتر چه زمان تماشای تلویزیون، قوز کردن می‌تواند سلامت بدن را دچار اختلال کرده و شکل بدن را تا آخر عمر تغییر بدهد. با این حال برخی مطالعات نشان می‌دهد که قوز کردن آن قدرها هم بد نیست و در واقع می‌تواند به سلامت و حفظ شکل ستون فقرات کمک کند.

تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفت نشان می‌دهد که نشستن طولانی مدت در حالی که سعی می‌کنید ستون فقراتتان را صاف نگهدارید و شانه‌هایتان را عقب بدهید می‌تواند به مهره‌ها و نخاع فشار بیاورد. در مقابل گاهی قوز کردن می‌تواند کمک کند که ماهیچه‌های پشت و ستون فقرات کمی استراحت کند.

در یکی از مقاله‌هایی که در این خصوص چاپ شد، قوز کردن به افزایش مایع بین مهره‌های ستون فقرات کمک کرده و تا حدودی از خشکی مهره‌ها کم می‌کند. علاوه بر این در مواردی که فرد مجبور است چند ساعت بنشیند، گاهی قوز کردن می‌تواند به ماهیچه‌های پشت استراحت بدهد.

منبع:خبرآنلاین

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

آفتاب‌‌نیوز :

مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کند که میوه‌ها را در یک رژیم غذایی متعادل بگنجانند. با این حال، برخی از محصولات میوه مانند آب میوه‌ها و میوه‌های خشک دارای محتوای قند بالایی هستند. اجتناب از این میوه‌ها می‌تواند به کاهش خطر افزایش قندخون کمک کند.

ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری در بسیاری از میوه‌ها می‌توانند به بهبود سلامت کمک کنند و خوردن میوه‌ها و سبزیجات ممکن است فرد را کمتر در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری قلبی و سرطان قرار دهد.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردن میوه می‌تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند. با این حال، مهم است که از محتوای غذایی کامل میوه‌ها آگاه باشید و رژیم غذایی را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

میزان قند موجود در همه میوه‌ها یکسان نیست و برخی از آن‌ها به طور قابل‌توجهی محتوای قند بیشتری نسبت به بقیه دارند.

میوه‌های پُر قند

هندوانه

موز بیش از حد رسیده

آناناس

خوردن این میوه‌ها برای افراد دیابتی هنوز بی خطر است و نیازی به حذف آن‌ها از رژیم غذایی نیست. با این حال، مهم است که از محتوای قند آن‌ها آگاه باشید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

در حالی که این میوه‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی نیز هستند. اولویت دادن به میوه‌ها به عنوان منبع کربوهیدرات می‌تواند به شکل بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی مناسب دیابت کمک کند.

منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیان می‌کند که نوشیدن آب میوه در طول وعده غذایی یا به تنهایی به سرعت سطح قند خون فرد را افزایش می‌دهد.

برخلاف خوردن میوه‌های تازه که حاوی فیبر هستند، آب میوه منبع غلیظی از قند است که می‌تواند به سرعت قند خون فرد را افزایش دهد.

یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف میوه‌های تازه خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را در افراد کاهش می‌دهد. محققان همچنین دریافتند افراد مبتلا به دیابت که به طور منظم میوه‌های تازه می‌خورند کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

افراد همچنین می‌توانند میوه‌های خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانند، البته به شرطی که با شکر اضافه خشک نشده باشند.

ترکیب میوه‌های خشک با آجیل نیز می‌تواند به مدیریت قند خون کمک کند. آجیل سرشار از چربی، فیبر و پروتئین است. این سه ماده مغذی هضم را کند می‌کنند و می‌توانند از افزایش قند خون جلوگیری کنند.

در مطالعه‌ای محققان ارتباط مثبتی بین مصرف آجیل و میوه‌های خشک و پیشگیری از دیابت نوع ۲ پیدا کردند. با توجه به حذف آب در فرآیند خشک کردن، میوه‌های خشک از نظر حجم نسبت به میوه‌های تازه غلظت قند بسیار بالاتری دارند و انجمن دیابت آمریکا (ADA) تأیید می‌کند که خوردن میوه‌های خشک در حد متعادل می‌تواند گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

این میوه‌های خشک قند بالایی دارند

زردآلو

آناناس

کشمش

نتایج مطالعات نشان می‌دهد افراد باید به دنبال کاهش سایر کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی خود باشند و میوه‌ها را به عنوان بخشی از برنامه غذایی عادی خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…