Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@08:29:39 GMT

چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۵۳۳

حتماً شما هم از کودکی تا حالا، بارها به دلیل قوز کردن مورد انتقاد قرار گرفته‌اید اما ممکن است قوز کردن گاهی برایتان مفید باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «صاف بنشینید، قوز نکنید!» این جمله‌ها را حتماً شما هم شنیده‌اید. در بعضی موارد حتی والدین برای این که فرزندشان قوز کردن را ترک کند، یک کتاب را روی سرش قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از راه‌هایی که برای صاف نشستن استفاده می‌شود این است که به فرد می‌گویند تصور کن شانه‌هایت با طناب از پشت کشیده می‌شود.

تقریباً بیشتر منابع علمی عقیده دارند که چه هنگام کار با کامپیوتر چه زمان تماشای تلویزیون، قوز کردن می‌تواند سلامت بدن را دچار اختلال کرده و شکل بدن را تا آخر عمر تغییر بدهد. با این حال برخی مطالعات نشان می‌دهد که قوز کردن آن قدرها هم بد نیست و در واقع می‌تواند به سلامت و حفظ شکل ستون فقرات کمک کند.   تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفت نشان می‌دهد که نشستن طولانی مدت در حالی که سعی می‌کنید ستون فقراتتان را صاف نگهدارید و شانه‌هایتان را عقب بدهید می‌تواند به مهره‌ها و نخاع فشار بیاورد. در مقابل گاهی قوز کردن می‌تواند کمک کند که ماهیچه‌های پشت و ستون فقرات کمی استراحت کند.   در یکی از مقاله‌هایی که در این خصوص چاپ شد، قوز کردن به افزایش مایع بین مهره‌های ستون فقرات کمک کرده و تا حدودی از خشکی مهره‌ها کم می‌کند. علاوه بر این در مواردی که فرد مجبور است چند ساعت بنشیند، گاهی قوز کردن می‌تواند به ماهیچه‌های پشت استراحت بدهد.   منبع:خبرآنلاین

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

به گزارش "ورزش سه"، اوسمار لوس ویرا سرمربی پرسپولیس در مصاحبه تلویزیونی خود در پاسخ به اینکه در فوتبال ایران چه نکاتی باید رعایت شود تا کیفیت مسابقات بالاتر برود، گفت: «در فوتبال ایران نکاتی برای بهتر شدن وجود دارد و مهم‌ترین آن مربوط به وقت تلف کردن زیاد است. در بازی‌ها می‌بینیم که اعتراض به داور، به حاشیه‌های بیرون زمین، لیزر انداختن از سوی تماشاگران، پرتاب اشیایی مختلف به زمین و اینکه بازیکنان خودشان را روی زمین می‌اندازند و خودشان را مصدوم نشان می‌دهند، اتفاق می‌افتد و این اصلا برای فوتبال خوب نیست.»

غیر از اوسمار بسیاری از مربیان خارجی که وارد فوتبال ایران شده‌اند بارها به نکاتی در مورد وقت تلف کردن در فوتبال ایران اشاره کرده‌اند اما این معضل همچنان حتی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران، لیگ برتر هم دیده می‌شود و باعث شده کیفی‌ و سرعت مسابقات پایین بیاید.

عجیب اینکه در آنالیز بازی‌های لیگ برتر بارها اعلام شده که زمان مفید هر مسابقه بعضا اعداد عجیب و تاسف‌آوری است که نشان می‌دهد بیشتر از اینکه توپ در جریان مسابقه باشد بنا به دلایل مختلف از جمله مصدومیت، درگیری‌های داخل و بیرون زمین، اعتراض به داوری و ... بازی از جریان می‌افتد و در نهایت زمان مفید بازی تفاوت چشم‌گیری با استانداردهای جهانی در فوتبال سطح اول دنیا دارد.

دیگر خبرها

  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه
  • راهپیمایی شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه (فیلم)
  • مهره شانس ساکت از برزیل خریداری شد (عکس)