Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@19:41:18 GMT

از سوی عضو ناظر مجلس انجام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۹۷۹

عضو ناظر مجلس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از تصمیمات جدید این شورا برای رفع موانع تولید و تسهیل تجارت بخش خصوصی و تمدید مهلت قانونی ترخیص کالا از گمرک‌های کشور خبر داد.

ولی ملکی گفت: مشکلات فعالان بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مورد بحث، بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با اشاره به حضور وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و  بانک مرکزی در این جلسه، گفت: یکی از مشکلات مطرح شده رفع نشدن موانع تولید و تشکیل نشدن ستاد تسهیل آیین‌نامه بود. پس از تصویب قانون رفع موانع تولید قرار بر تشکیل  کارگروهی برای تسهیل تجارت بخش خصوصی بود که شب گذشته (دوشنبه شب) در این نشست، مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت همچنین برای تمدید مهلت قانونی ترخیص کالاها و مواد اولیه بخش خصوصی ترخیص نشده از گمرک و مشکلات تجار و بازرگانان با گمرک و بانک مرکزی نیز تصمیم‌گیری و این مهلت تمدید شد.

عضو ناظر مجلس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: قانون تسهیل و رفع موانع تولید در خرداد 1397 به تصویب رسید و قرار بود آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت دو ماه تهیه شود که پس از گذشت حدود یک سال این اتفاق نیفتاده است. در جلسه شب گذشته کارگروهی تشکیل شد تا پیش‌نویس آیین‌نامه مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را تهیه و پس از بررسی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای تصویب به هیات وزیران ارسال شود.

به گفته ملکی دستور کار نشست بعدی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بحث و بررسی پیرامون گزارش چالش‌های پیش‌روی تولید و تجارت کشور است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E6X برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، تولید ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تولید بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به اهمیت بازنگری به برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد گفت: برخی عوامل در راستای گشایش اقتصادی نیازمند بازنگری مجدد است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با حضورعلیرضا فخاری استاندار تهران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تهران و رئیس‌کل دادگستری استان در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی الزامات تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اختصاص داشت، فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها به طرح چالش‌های حوزه فعالیت خود در بخش تولید پرداختند؛ از موانع موجود در برابر صادرات گرفته تا ناترازی در بخش انرژی و قیمت گذاری دستوری؛ اما مسئه‌ای که در کلام اغلب تولیدکنندگان در این جلسه مشترک بود، گلایه از عدم توجه دولت و سیاست‌گذاران به نظرات بخش خصوصی پیش از تصمیم‌گیری‌ها بود. این گلایه با صراحت از سوی رئیس اتاق تهران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران هم مطرح شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با اشاره به تلاش برای حداکثرسازی مشارکت و سهم فعالان بخش خصوصی به ویژه تولیدکنندگان در اقتصاد اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل بازدارنده‌ای که گردش دارایی‌ها در کشور را کُند می‌کند، عواملی است که ظاهر مشروعی دارد، اما به دلیل بازدارنده بودن نیازمند بازنگری است. به بیان دیگر برخی مجریان به نحوی عمل می‌کنند که رفع مشکلات محقق نمی‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فخاری استاندار تهران با اشاره به تحقق شعار سال با انسجام، تدبیر و تدبر، یادآورشد: چنانچه حل سه الی چهار مسئله برای سال جاری در دستورکار شورا قرار گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد، به طور حتم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران