Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@14:39:40 GMT

برخورد با تخلفات ساختمانی در منطقه جانباز مشهد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۱۰۲

ساعت ۱/۳۰ بامداد جمعه سرو صدای ناشی از فعالیت دو دستگاه جرثقیل بزرگ که در حال انتقال تیرآهن به طبقات فوقانی یک ساختمان بودند، اهالی محل را به ستوه آورد.

براساس تحقیقات خبرنگار ما مالک این ساختمان قصد داشت به صورت غیرمجاز دوطبقه اضافه بسازد و به همین خاطر مجبور به جوشکاری شبانه تیرآهن‌ها شده بود که البته با شکایت اهالی و چاپ خبر آن در شماره شنبه، واحد نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرداری منطقه ۲ وارد عمل شده و با همکاری کلانتری محل و حمایت و دستور قاطع مقام قضایی جلو این کار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ارجاع پرونده متخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰

رئیس واحد نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری منطقه ۲ مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: مالک این ساختمان در ایام عید نوروز هم با سوءاستفاده از کمبود مأموران اجرایی، به صورت شبانه و خارج از ضوابط پروانه اقدام به پیشروی غیرمجاز در ساخت ملک خود کرده بود که با مشاهده این تخلف، علاوه بر تذکر کتبی، مراتب را به کمیسیون ماده ۱۰۰ اعلام کردیم.   تیمور رضایی مقدم افزود: بامداد روز شنبه هم که متوجه جوشکاری غیرمجاز برای ساخت طبقات اضافه در این ملک شدیم، بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی و با همکاری مأموران کلانتری محل مداخله کردیم و ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آنان، پلاک‌های هر دو جرثقیل نیز توقیف و به کلانتری منتقل شد.

 توقیف آهن آلات متخلف ساختمانی

وی گفت: روز بعد اما درحالی که گزارش تخلفات صورت گرفته را به مراجع مربوط و دادگستری فرستاده و مشغول انجام روال قانونی برای برخورد با موضوع بودیم، مالک ساختمان بار دیگر شبانه یک محموله جدید تیرآهن به محل منتقل کرده و قصد ازسرگیری جوشکاری در طبقات مازاد پروانه ساختمان خود را داشت. به همین دلیل دوباره و در ساعات پایانی شب با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و به اتفاق مأموران پلیس، تمامی تیرآهن‌ها را از پشت‌بام طبقه پنجم ساختمان به پایین و سپس به انبار شهرداری انتقال دادیم.

رئیس واحد نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری منطقه ۲ شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هم اکنون این ملک کاملاً پلمب و از هرگونه فعالیت ساختمانی در آن جلوگیری شده است و با توجه به حمایت‌های قاطعانه دستگاه قضایی و همچنین همکاری خوب مأموران انتظامی، امیدواریم دیگر شاهد ادامه این تخلفات نباشیم. از طرفی برای تخریب میزان پیشروی غیرمجاز این ملک منتظر اعلام رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ هستیم که امید است بزودی صادر و ابلاغ شود.

 برخورد جدی با متخلفان ساختمانی

شهردار منطقه ۲ مشهد هم در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: با توجه به رصدهای دلسوزانه و فعالیت شبانه روزی همکاران ما در واحد نظارت بر ساخت و سازها، آمار تخلفات در این منطقه به حداقل ممکن رسیده و با آنکه درگذشته ساخت‌وسازهای بدون پروانه و غیرمجاز فراوانی انجام می‌شده است، اما امروزه تمامی املاک درحال ساخت دارای پروانه هستند. جلال قربانی درخصوص دیگر تخلفات ساختمانی نیز توضیح داد که بیشتر این تخلفات، تخطی از ضوابط پروانه ساخت است و در این زمینه هم باجدیت و قاطعیت برخوردهای لازم و قانونی صورت می‌گیرد که حمایت‌های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی درعین حال تأکید کرد: باتوجه به دستورات صریح قضایی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف ساختمانی، علاوه بر پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت، تمامی خودروهای سبک و سنگین مرتبط با تخلف، توقیف و کارگران و استادکاران فعال در پروژه ساختمانی متخلف یا پلمب شده نیز جلب و به مراجع قضایی تحویل داده ‌می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا هر هفته چندین نفر از استادکاران متخلف مشغول کار در املاک پلمب شده دستگیر و در اختیار دادگستری مشهد قرار ‌می‌گیرند، از تداوم کنترل و نظارت‌های شبانه روزی بر فعالیت‌های ساختمانی در منطقه خبر داد و خواستار ادامه همکاری شهروندان در این زمینه شد.

قربانی همچنین یادآور شد: با همکاری‌های خوبی که وجود دارد، به هیچ کدام از ملک‌های دارای تخلف ساختمانی، انشعاب آب، برق، گاز و تلفن داده ‌نمی‌شود و حتی در مواردی اگر تخلفی در یک ساختمان دارای انشعاب مشاهده شده، با دستور مقام قضایی این انشعاب ها قطع شده است.

وی گفت: وظیفه ما حفظ و صیانت از حق و حقوق شهر و شهروندان است و با هر کس که بخواهد این حق و حقوق را نادیده بگیرد بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخلفات ساختماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کانون‌های فرهنگی در راستای حمایت و هدایت از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان و با هدف نهاد سازی به منظور تاکید بر هوست اسلامی ایرانی، ارتقا سطح همکاری گروهی، تعمیق فرهنگ مشارکت در دانشگاه، تاسیس و و تقویت حلقه‌های میانی و استناد اسناد بالادستی تشکیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کانون‌های ایثار و شهادت دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد

این کانون‌ها برای مثمر ثمر و هدفمند بودن، بر اساس آیین‌نامه اجرایی کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

کانون‌های فرهنگی نهادهایی داوطلبانه و دانشجویی هستند که در قالب قوانین این آیین نامه در حوزه‌های دینی و مذهبی، انقلاب اسلامی، اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، فرهنگ و تمدن، اجتماعی فعالیت می‌کنند.

علاوه بر آن؛ شورای مرکزی نظارت بر کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی مرجع اصلی رسیدگی به اختلافات کانون‌ها و مسئول مستتقیم نظارت، رسیدگی و ارزیبای فعالیت این کانونها است.

لغو عضویت در کانون فرهنگی

البته عضویت و فعالیت در این کانون‌ها شرایط خاصی دارد و براساس آیین‌نامه اجرایی کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی امکان لغو این عضویت وجود دارد که شامل موارد زیر است:

*دانش آموختگی یا انصراف از تحصیل یا اخراج دانشجو

*عدم فعالیت در چار چوب اساس نامه کانون با تشخیص شورای مرکزی کانون یا شورای هماهنگی کانون‌ها یا استاد مشاور کانون با تایید شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی واحد

*محرومیت از تحصیل به واسطه حکم قطعی کمیته انضباطی

نحوه رسیدگی به تخلف کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

بر اساس ماده ۳۱، در صورتیکه دبیر و شورای مرکزی کانون پایبند به آیین‌نامه کانون‌ها، اساسنامه مصوب، مصوبات معتبر کانون یا آیین‌نامه انضباطی نباشد، متخلف محسوب می‌شود.

شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی واحد یا مرکز مرجع اولیه رسیدگی به تخلفات کانون‌ها در چارچوب این آیین نامه و شورای نظارت استانی کانون‌ها، مرجع تجدید نظر خواهی و شورای مرکز نظارت بر کانون‌های فرهنگی دانشجویی مرجع تجددی نظر نهایی است. همچنین آرای صادره توسط هر یک از این نهادها از زمان نقض توسط مرجه بالا دست لازم الاجرا است.

گفتنی است، چنانچه فعالیت‌های کانون مغایر مفاد این آیین‌نامه و وظایف مندرج در اساسنامه باشد، دبیر کانون توسط شورای شورای هماهنگی کانون‌های واحد مورد سوال قرار می‌گیرد. همچنین در صورت موجه نبودن دلایل وی، دبیر شورای هماهنگی به کانون مورد نظر اخطار کتبی خواهد داد.

علاوه بر آن؛ چنانچه کانون در مدت زمان یک نیم سال تحصیلی هیچ فعالیتی در سطح دانشگاه نداشته باشد، شورای هماهنگی در این خصوص دبیر کانون و شورای مرکزی را مورد سوال قرار می‌دهد. در صورت موجهخ نبودن ادله ارائه شده، بنا بر نظر اکثریت مطلق شورای فرهنگی ضمن صدور اخطار کتبی، مدت یک ماه به دبیر و شورای مرکزی کانون مهلت داده خواهد شد تا نسبت به فعال کرد کانون اقدام کنند.

در صورت عدم فعالیت کانون در مدت زمان در نظر گرفته شده، شورای هماهنگی کانون‌ها، شورای مرکزی کانون را منحل و نسبت به برگزای جلسه مجمع عمومی اقدام می‌کند. همچنین در صورتیکی کانون در طول فعالیت یک ساله خود ۳ اخطار مشابه از سوی شورای هماهنگی کانون ها دریافت کند، باید شورای مرکزی کانون منحل و نسبت به برگزاری جلسه مجمع عمومی کانون اقدام کند.

بر اساس تبصره ۱۵ این آیین نامه، شورای تخصصی و فرهنگی و اجتماعی واحد یا مرکز بدون استناد به مواد قانونی مندرج در این ایین نامه، شورای مرکزی کانون را منحل کند. در صورت انحلال شورای مرکزی کانون، اعضای شورا منحل شده، حق نامزدی در انتخابات آینده را ندارند.

بودجه و پشتیبانی کانون‌های فرهنگی

بودجه و اعتبارات مورد نیاز فعالیت کانون‌ها و هزینه‌های مترتب بر این آیین‌نامه در بودجه سالانه واحد یا مرکز پیش بینی و از محل اعتبارات فرهنگی و دانشجویی واحد یا مرکز تامین می‌شود.

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد یا مرکز مسئول تامین بودجه مورد نیاز کانونه‌ها بوده و با نظر شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی واحد یا مرکز و در صورت لزوم از بودجه جاری استفاده کنند.

پشتیبانی کانون‌های فرهنگی

بر اساس ماده ۳۳؛ معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد یا مرکز باید یکی از کارشناسان اداره کل امور فرعنگی دانشگاه را به عنوان مسئول امور کانون‌ها منصوب کند.

معاونت فرهنگی و دانشجویی باید فضای فیزیکی مناسب جهت فعالیت کانون ها با حفظ شئون اسلامی در اختیار کانون‌ها قرار دهد. این فضا باید با هدف تامین محیطی امن و عفیفانه، متناسب با ویژگی‌های شخصیتی بانوان و دور از هر گونه اختلاط غیر ضروری دانشجویان باشد.

بر اساس تبصره‌ای از این آیین نامه اجرایی کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در صورت عدم برگزاری به موقع انتخابات مجمع عمومی کانون و عدم درج مدارک مورد نیاز در سامانه مدیریت مدیریت کانون فرهنگی و دانشجویی، هر گونه فعالیت کانون از وی سلب می‌شود.

در پایان می‌توان گفت که شورای مرکزی کانون‌ها وظیفه دارد بعد از دریافت مجوز فعالیت، ظرف مدت یک ماه، برنامه ۶ ماهه فرهنگی خود را جهت طرح در شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی واحد یا مرکز جهت عملیاتی شدن به معانت فرهنگی دانشجویی واحد یا مرکز ارائه دهد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1221920 برچسب‌ها کانون فرهنگی

دیگر خبرها

  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت غذایی مردم در شهریار
  • برخورد قاطع با متخلفین و برهم زنندگان امنیت غذایی مردم در شهریار
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش
  • مدیران عمرانی و شهرداری کرمانشاه برای حل مشکلات مردم به خط شدند