Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@15:44:38 GMT

اجرای ۳۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در قم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۳۲۱

اجرای ۳۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در قم

 

«احمد بیطرفان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با تبریک فرارسیدن سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: عملیات بیت المقدس از جلوه‌های باشکوه هشت سال دفاع مقدس بود که طی آن شهر و بندر استراتژیک خرمشهر پس از ۲۰ ماه از یوغ تجاوز و تصرف دشمن بعثی آزاد شد.

وی افزود: عنایات و الطاف الهی در این عملیات به گونه‌ای مشهود بود که دشمن بهره‌مند از حمایت‌های جهانی را با دادن تلفات بسیار وادار به اعتراف به شکست سنگین و عقب نشینی از خرمشهر کرد به طوری که حضرت امام (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشین فرمانده سپاه استان قم تصریح کرد: ضرورت دارد این حماسه بزرگ و فراموش نشدنی که با همت و پشتیبانی مردم و نقش آفرینی نیرو‌های مسلح و البته هدایت‌های پیامبرگونه امام عظیم الشان خلق شد، بیش از پیش گرامی داشته شود تا همچون سرمایه‌ای عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با یاوه گویی‌های استکبار جهانی به نسل‌های آینده منتقل گردد.

بیطرفان در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی و سالروز فتح خرمشهر از سوی نیرو‌های مسلح در استان قم خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در نظر گرفته شده است و برنامه‌های مذکور از روز چهارشنبه اول خرداد با برپایی نشست‌های روشنگری و بصیرتی در نیرو‌های مسلح و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات و مراکز بسیج اقشار استان آغاز می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه دوم خرداد ویژه برنامه‌ای همراه با آیین عطرافشانی و غبارروبی مزار با حضور عموم مردم و نیرو‌های مسلح در گلزار شهدای سوم خرداد برگزار می‌شود.

بیطرفان همچنین به حضور پرسنل نیرو‌های مسلح در نماز سیاسی عبادی جمعه در روز سوم خرداد اشاره کرد و افزود: در این روز، سردار سیدقاسم قریشی معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه پاسداران پیش از خطبه‌های نماز سخنرانی خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گردهمایی نیرو‌های مسلح در روز شنبه چهارم خرداد را دیگر برنامه هفته مقاومت و پیروزی نام برد و عنوان کرد: این مراسم همزمان با روز ملی مقاومت «دزفول» در حسینیه ثارالله ستاد سپاه برگزار می‌شود و در مراسم مذکور از پیشکسوتان نقش آفرین در عملیات بیت المقدس تقدیر خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی شیرازی در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از محورهای اصلی مراسم گرامیداشت سعدی در سال ۱۴۰۳ انتقال اندیشه‌های گرانبهای سعدی به خارج از مرزهای زبان فارسی است زیرا سعدی حکیمی اندیشه‌ورز برای کل جهان و تمامی اعصار بود.

حمیدرضا قانعی بیان کرد: اشعار سعدی به عنوان نمودی از اندیشه‌، حکمت‌و خردورزی وی مایه افتخار و مباهات هر ایرانی و فارسی‌زبان و گنجینه ارزشمندی برای تمام ایرانیان در تمام نقاط دنیا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برنامه اصلی یادروز سعدی، شامگاه جمعه ۳۱ فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مهمانان ویژه و بین‌المللی از جمله سعدی‌پژوهان کشور برگزار می‌شود و در هفته سعدی نیز ۱۵ سخنرانی علمی از سوی سعدی‌پژوهان و ادبای شاخص ارائه خواهد شد.

قانعی افزود: برپایی جشنواره عروسکی حکایت‌های سعدی از اردیبهشت ماه امسال برای انتقال و تأثیرگذاری مفاهیم حکایات و اشعار سعدی بر عموم مردم و خانواده‌ها و تلاش جهت صیانت از این دُرّ گرانبهای کلام پارسی از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت سعدی شیرازی است.

برنامه‌های گرامیداشت سعدی منحصر به شیراز نخواهد بود

معاون فرهنگی و امور رسانه استان فارس نیز در تشریح روزشمار برنامه‌های هفته سعدی گفت: برنامه‌های اصلی هفته سعدی یکم اردیبهشت ماه با گلباران مزار این شاعر مشهور پارسی‌گوی آغاز و سپس رویدادهای علمی آغاز می‌شود.

غلامرضا خوش اقبال با اشاره به رویکرد فراملی و فرااستانی برنامه‌های این هفته افزود: شامگاه جمعه ۳۱ فروردین پس از سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دریا اورس سفیر سابق ترکیه و سعدی‌پژوه و ایران‌شناس برجسته که کرسی ریاست بنیاد فرهنگ و زبان آتاتورک را نیز دارد به عنوان سخنران ویژه سخنرانی خواهد کرد.

خوش اقبال افزود: هفته سعدی منحصر به شیراز نخواهد بود و سوم اردیبهشت رویداد سعدی در اقلیم چین در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و چهارم اردیبهشت ماه برنامه گرامیداشت سعدی در سفارت هندوستان و در روز پنجم نیز رویداد سعدی و نظامیه بغداد در سفارت عراق برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هنری نیز زینت‌بخش این هفته خواهد بود و سالار عقیلی علاوه بر اجرای قطعاتی در مراسم آغازین این رویداد در روز یکم و دوم اردیبهشت ماه نیز در تالار حافظ دو اجرا خواهد داشت.

خوش‌اقبال عنوان کرد: محفل انس خوشنویسی و شکسته نویسان استانی و ملی نیز با برپایی آثار هنرمندان خوشنویسی در نگارخانه و تالار حافظ تا پایان هفته سعدی (۶ اردیبهشت ماه) برپا خواهد شد و اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی نیز در آخرین روز یعنی ششم اردیبهشت به میزبانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در تهران برگزار می‌شود.

به گفته معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپایی چند پویش با موضوع سعدی به همت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فارس، اجرای نمایش عروسکی با موضوع داستان‌های گلستان و بوستان در آرامگاه سعدی برای عموم مردم، فضاسازی محیطی و آذین بندی خیابان سعدی تا میدان کلبه و تجلیل از پیشکسوتان ادبی و فعالان سعدی‌پژوه با همکاری دانشگاه شیراز نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته سعدی است.

کد خبر 6080176

دیگر خبرها

  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • وزیر کشور: پیام وعده صادق پرچمداری ایران در حمایت از جبهه مقاومت است
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس
  • حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم
  • بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در حمایت از اقدام نیرو‌های مسلح
  • صدور پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار همدان 
  • مو ج شادمانی پایتخت مقاومت در استان کرمان
  • قدردانی شورای نگهبان از نیرو‌های مسلح و جبهه مقاومت