Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:16:49 GMT

2500 هکتار اراضی دشتی علیه ملخ ها سمپاشی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۳۷۶

2500 هکتار اراضی دشتی علیه ملخ ها سمپاشی شد

بوشهر- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی دشتی استان بوشهر گفت: سمپاشی علیه ملخ ها در این شهرستان از ابتدای بهمن ماه سال 97 آغاز شده و تاکنون 2500 هکتار اراضی آلوده سمپاشی شده است.

شیر علی بهادری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ملخ ها از نوار ساحلی و شبه جزیره عربستان و کشورهای آفریقایی به استان های جنوبی ایران و بوشهر وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بر اساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان خوار و بار جهانی (فائو) مبارزه نکردن با ملخ های صحرایی در عربستان سعودی باعث شد تا دسته های زیادی از این آفت به سمت جنوب ایران هجوم آورند.
بهادری ادامه داد: با توجه به سمپاسی بموقع علیه ملخ های صحرایی در اراضی آلوده دشتی تاکنون آسیبی به مزارع و باغ های این شهرستانوارد نشده است.
وی بیان کرد: کانون های آلوده به آفت ملخ در شهرستان دشتی روستاهای چاووشی و درازی در بخش مرکزی و چاه حسین جمال، برمصاد، کلبیها، شیخیان ها، مرداب شوری در بخش کاکی بود که کل اراضی آلوده این مناطق سمپاشی شده است.
بهادری، از کشاورزان خواست در کنار جهاد کشاورزی از امکانات شخصی نیز برای مبارزه با ملخ ها همکاری داشته باشند.
وی اضافه کرد: در این ارتباط سازمان جهاد کشاورزی سم رایگان نیز در اختیار کشاورزان قرار داده است.
وی اظهارداشت: تا کنون 160 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی برای سمپاشی در دشتی تخصیص یافته است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی تاکید کرد: به صورت روزانه، دیده بانی و پایش شمارش جمعیت ملخ ها در یک مترمربع انجام و میزان جمعیت آنها مشخص می شود. شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سمپاشي جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵، ۱۳۰ هزار مترمربع معادل ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام که با دیوار سنگی محصور و در آنها غرس نهال با هدف تصرف، صورت گرفته بود، رفع تصرف و به اراضی ملی برگردانده شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: نیرو‌های یگان حفاظت به صورت شبانه روزی و در همه شهرستان‌های استان به حراست از عرصه‌ها و جلوگیری از تخریب و تصرف می‌پردازند. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: در راه حفاظت از منابع طبیعی و انفال با هیچ فردی تعارف نداریم و به صورت شبانه روزی مشغول حراست از عرصه‌ها هستیم.  سرهنگ ابراهیم جانی نسب افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام