Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مشاور وزير نيرو و مديرعامل شرکت تخصصي مديريت منابع آب ايران گفت: مي توان ميزان 600 ميليون متر مکعب آب را به درياچه اروميه منتقل کرد که در اين زمينه نيازمند دستور مساعد رييس جمهوري هستيم.

به گزارش ايرنا، محمد حاج رسوليها روز سه شنبه در آيين افتتاح سد سيلوه پيرانشهر افزود: با احتساب هزينه هايي که در زمينه انتقال آب پروژه زاب به درياچه اروميه انجام شده بيش از پنج هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در اين خطه در زمينه طرح هاي آب رساني و زه کشي انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: با احتساب هزينه هاي انجام شده براي طرح هاي حوضه سد سيلوه 2 هزار و 700 ميليارد تومان از اين طرح ها به بهره برداري رسيده و 2 هزار و 300 ميليارد تومان از سرمايه گذاري انجام شده نيازمند دستور رييس جمهوري است تا در زمينه پرداخت مابه تفاوت ارز بتوان تمام شبکه هاي آبياري زهکشي را که در طرح هاي مرزي در غرب و شرق و شمال شرق سرمايه گذاري شده است، به بهره برداري رسانيد.
حاج رسوليها با قدرداني از پيمانکاران و مشاوران طرح هاي اجرا شده در منطقه گفت: تمامي اين عوامل نشان از عزم جدي همگان براي توسعه ايران اسلامي است.
وي با تاکيد بر اينکه مي توان استفاده مناسبي از سد در حوزه صنعت داشت، اضافه کرد: اولويت اصلي در اين راستا بايد جذب سرمايه گذار باشد.
سيد علي ترابي، فرماندار پيرانشهر نيز در اين نشست، افتتاح شبکه آبياري چهار هزار هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان و خط لوله انتقال آب 22.4 کيلومتري را از برکات تلاش دولت تدبير و اميد بيان کرد و گفت: همه اين طرح ها در راستاي تحقق شعاري است که توسط مقام معظم رهبري براي سال جديد برگزيده شده است.
وي پيرانشهر را يکي از زرخيزترين شهرهاي کشور دانست و ادامه داد: خاک حاصلخير، آب کافي و ظرفيت هاي گردشگري اين شهرستان مي تواند پتانسيلي براي توسعه اقتصادي منطقه باشد.
فرماندار شهرستان پيرانشهر رسانه ها را بال هاي توسعه منطقع دانست و گفت: رسانه ها مي توانند با بازگو کردن ظرفيت هاي اقتصادي منطقه نقش بسزايي در جذب سرمايه گذار و توسعه منطقه ايفا کنند.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني، رييس جمهوري اسلامي ايران امروز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمراني، خدماتي و زيربنايي وارد فرودگاه ماکو در شمال آذربايجان غربي شد.
7125/3214/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مرتضی صفری، در حاشیه برگزاری جشنواره گردشگری، فرهنگی و ورزشی دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های گردشگری ارومیه و استان بوده که این روز‌ها میزبان مسافران زیادی از سطح کشور است و هدف برگزاری این جشنوارهجذب گردشگر و معرفی هر چه بیشتر دریاچه ارومیه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این اداره‌کل در راستای معرفی آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سواحل دریاچه چند پروژه عمرانی را در اولویت قرار داده است.

او گفت: راه‌اندازی غرفه غذای سنتی با مشارکت واحد‌های بوم‌گردی، اجرای موسیقی سنتی، اجرای مراسم آئینی و مسابقه از جمله برنامه‌های این جشنواره بودند.

دیگر خبرها

  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳ در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری
  • عکس/ جشنواره فرهنگی، ورزشی دریاچه ارومیه
  • تصاویر| جشنواره دریاچه ارومیه