Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در پی سفر مهندس محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی نامه سرگشاده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان  به وزیر راه و شهر سازی منتشر گردید که متن نامه به شرح ذیل می باشد.

 

جناب آقای مهندس محمد اسلامی، وزیر محترم راه و شهرسازی سلام علیکم؛ با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)؛ سفر حضرتعالی به خراسان جنوبی   بهانه ای شد تا ما دانشجویان به برخی نکات مهم در حوزه وزارت راه و شهرسازی که تاکنون مغفول مانده است؛ اشاره ای کوتاه و مختصر نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امید است که مورد توجه حضرتعالی قرار گیرد. 1.  متأسفانه به نظر می رسد دولت برنامه ای برای مسکن زوج های جوان ندارد. طبق اصل 31 قانون اساسی "داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند." حال انتظار می رود تا در شرایط اقتصادی به وجود آمده و باتوجه به سیاست های افزایش جمعیت؛ دولت برنامه مدونی برای تأمین مسکن نیازمندان و خصوصا زوج های جوان داشته باشد. 2.  وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست گذار بخش مسکن؛ هیچ گونه نظارت و وارسی بر افزایش سرسام آور قیمت ها ی مسکن ندارد؛ لذا شرایط به گونه ای شده که یک کارمند با حقوق متوسط، اگر تورم و مخارج روزمره زندگی اش را در نظر نگیریم، چند دهه به طول می انجامد تا صاحب مسکن شود. 3.  طرح مبهم مسکن اجتماعی که به رغم تأکیدات وزیر سابق راه و شهرسازی (جناب آقای عباس آخوندی) هنوز حتی یک واحد مسکن به واسطه ی این طرح ساخته نشده است؛ نیاز به بازتعریف متناسب با نیاز های روز جامعه از سوی وزارت راه و شهرسازی دارد. 4.  با توجه به افزایش تورم و به تبع آن افزایش قیمت مصالح ساختمانی؛ گویا وزارت راه و شهرسازی هیچ برنامه ای جز دادن تسهیلات برای ساخت مسکن ندارد؛ حال آن که با ارائه تسهیلات، فقط نقدینگی افزایش داده خواهد شد و خود این موضوع، مضرات زیادی برای اقتصاد کلان کشور دارد؛ لذا می بایستی وزارت راه و شهرسازی راه های دیگر جهت کنترل قیمت ساخت مسکن را در برنامه خود قرار دهد. و در آخر دو نکته پیرامون استان خراسان جنوبی: 1.  جاده بیرجند_ قائن (معروف به جاده مرگ)، کماکان با وجود وعده های متعدد مسئولین ناتمام مانده و جای آن دارد که اقدام جدی برای اتمام این پروژه صورت گیرد. 2.  راه آهن محور سرخس_چابهار، از جمله طرح هایی است که مزایای آن بر کسی پوشیده نیست و متأسفانه با عدم تخصیص بودجه کافی برای انجام بخشی از این پروژه در استان خراسان جنوبی مواجه گردیده است. در پایان خواهشمندیم اقدامات لازم را برای حل مشکلات مذکور که قطعا حضرتعالی بیشتر از ما دانشجویان نسبت به     آن ها آگاه هستید؛ مبذول فرمایید و در حل این مشکلات از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی استفاده نمایید.   و من ا... توفیق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی قرارگاه شهید مصطفی احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان جنوبی  

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه و مسئول روابط عمومی دانشگاه) برگزار شد و از زحمات برادر امین بشیری تقدیر شد و امیرحسین صبوری به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه معرفی شدند.

کد خبر 6081314

دیگر خبرها

  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • واکنش دانش آموزان بشرویه به عملیات وعده صادق سپاه علیه مواضع اسرائیل+ تصاویر
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • عملیاتی‌شدن طرح هادی در ۶۹۱ روستای خراسان جنوبی
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن