Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@22:35:18 GMT

درخواست کثیف پادشاه سعودی از ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۴۵۴

منابع اطلاعاتی و نظامی گزارش داده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخواست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای حمله نیروی هوایی آمریکا به یمن را رد کرده است.

براساس گزارش پایگاه خبری دبکا، این درخواست پس از حمله پهپاد یمنی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در روز 14 ماه مه انجام شده است.

پادشاه عربستان خواسته که واشنگتن نباید به سیاست عدم واکنش به حملات ایران به زیرساخت‌های نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان بن عبدالعزیز پیشنهاد داده واشنگتن اگر هم نمی‌خواهد به طور مستقیم وارد جنگ با ایران شود با حمله به حوثی‌ها که متحد ایران به شمار می‌آیند به تنبیه تهران بپردازد.

این گزارش افزود: اما رئیس جمهور آمریکا با رد این درخواست عربستان سعودی تاکید کرده که در جنگ یمن در زمینه تامین جنگنده‌های اماراتی و سعودی با داده‌های اطلاعاتی، سوخت و موشک کمک خواهد کرد.

سه شنبه گذشته ارتش یمن و انصارالله در عملیاتی تلافی‌جویانه در واکنش به حملات هوایی مکرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف حمله قرار داد.

شبکه الجزیره با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از خسارات قابل توجه به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان سعودی طی حملات پهپادی اخیر انصارالله یمن خبر داد.

الجزیره با اشاره به اینکه این حمله به ایستگاه شماره 8 نفتی سعودیها خسارت وارد کرده است نوشت: یکی از لوله‌های خطوط انتقال نفت دچار 4 متر شکستگی شده و بیش از هزار متر مربع از زمینهای اطراف دچار نشتی نفت شده است. 

براساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حمله پهپادی یمنی‌ها مستقیما خطوط انتقال نفت را هدف قرار داده است و این حمله دقیق صورت گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا عربستان یمن واشنگتن ایران عربستان سعودی رئیس جمهور آمریکا عربستان عربستان سعودی واشنگتن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط