Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - نماينده رسمي شرکت چيني هوآوي در اتحاديه اروپا، روز سه شنبه از مقامات اين اتحاديه درخواست کرد در برابر تصميمات و اقدامات يکجانبه دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا سکوت نکند و واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروکسل، پس از آنکه رئيس جمهوري آمريکا شرکت هوآوي را در فهرست شرکت هاي سياه قرار داد و شرکت آمريکايي گوگل نيز از همراهي اين شرکت چيني صرفنظر کرد، `آبراهام ليو` نماينده رسمي شرکت هوآوي در اتحاديه اروپا، از مقامات اين اتحاديه خواست در برابر اقدامات ترامپ سکوت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خطاب به رهبران اروپا گفت: اگر بخواهيد واقعيت را درک کنيد، اين اقدام رئيس جمهوري آمريکا عليه هوآوي فقط حمله به اين شرکت نبود بلکه حمله به نظم ليبرال بر مبناي قانون است و مي تواند براي نظم جهاني بسيار خطرناک باشد. امروز اين بلا را بر سر شرکت هوآوي آورده اند و فردا مي تواند اقدامي مشابه براي هر يک از شرکت هاي بين المللي رخ دهد.
ليو وعده داد هوآوي اقدامات بيشتري براي ازبين بردن نگراني اروپايي ها در مورد خطر جاسوسي از سوي اين شرکت چيني اتخاذ خواهد کرد.
وي خاطرنشان کرد: ما نگراني دولت هاي اروپايي را در حوزه امنيت درک مي کنيم و آماده هستيم تا کارهاي بيشتري در اين زمينه انجام دهيم. در همين راستا و به علت اهميت نسل پنجم اينترنت تلفن همراه ،5G، هوآوي به عنوان پيشتاز اين حوزه آماده است توافق هاي عدم جاسوسي با کشورهاي عضو اتحاديه اروپا امضا کند.
براساس اين گزارش، `هالين ژائو` دبيرکل سازمان ملل در بخش اينترنت و ارتباطات راديويي و مخابراتي نيز در اين باره معتقد است که تلاش آمريکا براي ممنوعيت نصب و استفاده از تجهيزات مخابراتي و شبکه نسل پنجم اينترنت 5G بيشتر با انگيزه‌هاي سياسي و تجاري صورت گرفته است و در اين ميان نگراني‌هاي مربوط به امنيت سايبري و احتمال جاسوسي و نفوذ به اطلاعات و حريم خصوصي کاربران چندان پررنگ نيست.
پيش تر نيز کارشناسان و تحليلگران خاطرنشان کرده بودند که آمريکا تصميم دارد ضربه مهلکي به اقتصاد و تجارت چين بزند و بدين ترتيب دقيقا دست روي بزرگترين و درآمدزاترين شرکت چيني يعني هواوي و «زد.تي.اي» که در زمينه فناوري اينترنت 5G و گوشي‌هاي هوشمند فعاليت‌هاي گسترده‌اي دارند، گذاشته است تا بدين ترتيب بتواند در جنگ تجاري با اين کشور موفقيت‌آميز عمل کرده باشد و مانع کسب ميليون‌ها و ميلياردها دلار درآمد و سود اين شرکت‌ها شود.
شبک**اروپام**9041**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، شبکه اجتماعی «تیک تاک» در واکنش به لایحه ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا در صورت قطع نشدن ارتباط آن با چین، اعلام کرد ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را نقض می‌کند.

یک سخنگوی شبکه اجتماعی تیک تاک که زیر نظر شرکت چینی «بایت دنس» فعالیت دارد، اعلام کرد لایحه ممنوعیت تیک تاک در آمریکا، هفت میلیون شرکت را نابود می‌کند و پلتفرمی را که ۲۴ میلیارد دلار در سال به اقتصاد آمریکا کمک می‌کند، تعطیل می‌کند.

براساس این لایحه در صورتی که مالک چینیِ تیک تاک، آن را تا یک سال دیگر نفروشد، استفاده ار تیک تاک در آمریکا ممنوع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟
  • چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند