Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@04:41:40 GMT

از ورود دام هاي غيرمجاز به دشت لار جلوگيري مي شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۴۸۷

از ورود دام هاي غيرمجاز به دشت لار جلوگيري مي شود

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- فرماندار شميرانات ورود دام به دشت لار را منوط به پروانه اعلام کرد و افزود: همخواني پروانه با تعداد و شرايط دام ها بررسي خواهد شد.

به گزارش ايرنا، «سياوش شهريور» عصر سه شنبه در جلسه شوراي عشايري استان تهران (ستاد کوچ) که در فرمانداري شميرانات برگزار شد تاکيد کرد: دام ها پيش از ورود به دشت لار بايد واکسينه شوند تا خطري وحوش منطقه را تهديد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مقام مسئول ضمن بيان اينکه چندين بانک و موسسه در دشت لار زمين دار هستند خاطرنشان کرد: امسال اجاره دادن زمين توسط زمين داران منطقه غيرمجاز است.
وي با بيان اينکه دشت لار ثروت ملي است و بايد براي حفاظت از آن تمهيدات ويژه اي اتخاذ شود اظهار داشت: در سال جاري با توجه به افزايش پوشش گياهي دشت لار، همچنين بالا رفتن قيمت گوشت قطعاً با استقبال چشمگير عشاير مواجه خواهيم بود لذا ميطلبد براي برقراري تعادل دام و مرتع نظارت ها نيز افزايش يابد تا از فرسايش خاک و آسيب هاي ديگر جلوگيري کنيم.
شهريور تصريح کرد: با توجه به اينکه بارش هاي متناوب امسال انبوهي از علوفه هاي مرتعي سطح شهرستان را فرا گرفته، گرم شدن تدريجي هوا بروز حريق و آتش سوزي به همراه خواهد داشت لذا با دهياران هماهنگ مي شود تا دام ها پيش از ورود به دشت لار اطراف روستاها چرا کنند تا از بروز خطر آتش سوزي نيز جلوگيري شود.
وي گفت: با توجه به حضور يکهزار و 200 کلوني زنبور عسل جهاد کشاورزي بايد اقدام به جانمايي کند همچنين اولويت حضور با زنبورداران پروانه دار است و در صورتي که ظرفيت تکميل نشود حضور ديگر زنبورداران نيز بلامانع خواهد بود.
فرماندار شميرانات تاکيد کرد: متوليان ناظر بر عملکرد زنبورداران نسبت به تهيه عسل، استفاده از شکر و ديگر اقدامات آنها نظارت کامل داشته باشند.
اين مقام مسئول با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي حضور عشاير در دشت لار بيان داشت: تيم پزشکي به منطقه اعزام و آمبولانس مستقر خواهد شد.
شهريور اعلام کرد: دوم خرداد ماه بازديدي توسط فرمانداران سه شهرستان شميرانات، فيروزکوه و دماوند، بخشداران، نمايندگان مديران کل منابع طبيعي و آبخيزداري، جهاد کشاورزي و ديگر مسئولان متولي از منطقه انجام و تاريخخ دقيق کوچ عشاير مصوب خواهد شد.
به گفته «هاتف مميزي» مدير امور عشاير استان تهران در اين جلسه، کوچ ييلاقي عشاير معمولاً در سنوات قبل از 15 خرداد آغاز و حدود 100 روز اقامت خواهند داشت.
«مهدي يوسفي جماراني» فرماندار شهرستان فيروزکوه نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه حضور عشاير سمنان نيز بايد برنامه ريزي شود اظهار داشت: حضور عشاير سمنان در اراضي فيروزکوه منجر به تنش ها و درگيري هايي شده که براي امنيت شهرستان نيز مشکل ساز است لذا برنامه ريزي شود تا کوچ عشاير از قشلاق به ييلاق مشخص شود و حدالامکان با وسيله نقليه انجام شود تا در فصل کوچ پيش رو شاهد بروز چنين مسائلي نباشيم.
«احمد طاهري» مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران نيز تصريح کرد: بلامانع بودن چراي دام در مراتع را به کارشناسان در شهرستان واگذار کرده ايم؛ در صورتي که در منطقه اي تشخيص آنها ممنوعيت چرا باشد هيچ دامي نبايد به چرا مشغول شود.
به گزارش ايرنا، دشت لار با مساحت 30 هزار هکتار يکي از مناطق حفاظت‌ شده ايران است که داراي اکوسيستم‌هاي کوهستاني مرتفع و آبي مي‌باشد؛ اين منطقه در البرز مرکزي نزديک دامنه جنوب غربي دماوند و در مرز دو استان تهران و مازندران قرار گرفته‌ است.
تهرام/9897//6139
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: بخش‌هایی از اراضی بوستان جنگلی سرخه حصار وخجیر به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک می‌شوند و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

محمد هادی علی احمدی افزود: برای مدیریت و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در اراضی جنگلی منطقه ۱۳، طرح پاکسازی و جمع آوری علف‌های خشک و هرز اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۳ گفت: گروه‌های اجرایی اطفای حریق هم در بوستان جنگلی سرخه حصار و اراضی خجیر به صورت مداوم و مستمر گشت زنی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران