Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- مديرعامل شرکت منابع آب و نيروي ايران گفت: 13 پروتکل بين المللي در مهار آب رودخانه هاي مرزي در کشور رعايت شده و حق آبه محيط زيستي اين رودخانه ها نيز به طور کامل رهاسازي مي شود.

بهروز مرادي روز سه شنبه در حاشيه افتتاح سد و نيروگاه سردشت در جنوب آذربايجان غربي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين زمينه هماهنگي هاي لازم با کشورهاي همسايه انجام شده و تعامل دوطرفه اي با اين کشورها صورت مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآوري کرد: 120 طرح در 12 استان مرزي کشور ايجاد شده که بيشتر بحث هاي تثبيت جمعيت، گردشگري، رونق منطقه و همچنين امنيت اجتماعي و ملي مدنظر قرار دارد.
مرادي اضافه کرد: براي نمونه در احداث سد و نيروگاه سردشت امکان صادرات برق به کشور عراق مهيا مي شود و 2 کشور با هم تبادل لازم را در اين زمينه خواهند داشت.
وي در خصوص فوايد احداث سد سردشت نيز گفت: در دور دوم آغاز طرح هاي آب و خاک نواحي مرزي با اخذ رديف بودجه اي از سازمان برنامه و بودجه طرح تبديل هفت هزار و 800 هکتار از اراضي ديم سردشت به آبي براي اطراف درياچه تعريف شده است.
مرادي در مورد کاربري هاي مخزن درياچه سد سردشت بيان کرد: مخزن اين سد مصرف آب شرب دارد که با ملاحظات زيست محيطي و بهداشتي و رعايت آنها مي توان براي جاذبه هاي گردشگري در اين منطقه استفاده کرد تا در کنار آن مشکلي هم براي اهالي شهر سردشت ايجاد نشود.
وي اضافه کرد: تصفيه خانه هاي مدرني در اين راستا براي اين شهر ايجاد شده است تا با توجه به اين تصفيه خانه بحث هاي گردشگري در اين منطقه به صورت فعال تري دنبال شود.
وي از افتتاح نيروگاه اين سد در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: اين نيروگاه قبل از پيک امسال وارد مدار مي شود و براي بهره برداري از اين طرح از نيروهاي بومي به منظور اشتغالزايي بهره گيري شده است.
وي در رابطه با رفع مشکل بخشي از محلات شهر سردشت که با کمبود آب مواجه هستند گفت: طراحي تصفيه خانه اين شهرستان به منظور تامين آب تا سال 1425 طراحي شده است که در شرايط حاضر با ظرفيت يک سوم کل آب شرب سردشت و ربط را تامين مي کند و چنانچه نياز باشد 2 واحد ديگر هم براي ورود به مدار کاملا آماده هستند، از اين رو هيچ مشکلي براي تامين آب شرب سردشت وجود ندارد.
به گزارش ايرنا شهرستان مرزي سردشت با 385 هزار نفر جمعيت در 244 کيلومتري مرکز آذربايجان غربي واقع است؛ اين شهرستان مرزي داراي 150 هزار هکتار مساحت است که از اين ميزان 90 هزار هکتار را اراضي جنگلي تشکيل مي دهد.
در حال حاضر 13 سد در آذربايجان غربي وجود دارد که ظرفيت ذخيره آنها به بيش از يک ميليارد و 900 ميليون مترمکعب مي رسد و با راه اندازي سدهاي کرم آباد و سردشت، اين ميزان به بيش از 2 ميليارد مترمکعب مي رسيد.
رييس جمهوري امروز و در سفري يک روزه به آذربايجان غربي چندين طرح توسعه منابع آب و خاک استان هاي مرزي از جمله سد کرم آباد، سد سردشت، آبياري و زهکشي سد سيلوه، کانال انتقال آب از سد سيلوه به درياچه اروميه/جلديان/ و شبکه آبياري و زهکشي پاياب اين سد و چندين طرح ديگر به ارزش چهار هزار و 465 ميليارد تومان را افتتاح کرد.
7562/3020/6185/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد

ابوطالبی گفت: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های سال گذشته در اراضی ملی استان سمنان مربوط به عرصه مرتعی و بقیه مربوط به عرصه‌های جنگلی بود.

وی با اشاره به اینکه ۲ آتش‌سوزی اراضی ملی استان سمنان در سال گذشته مربوط به عرصه‌های جنگلی بود، اضافه کرد: بیشترین آتش‌سوزی عرصه‌های مرتعی استان سمنان در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: سال گذشته تعداد موارد گزارش‌شده آتش‌سوزی در مقایسه با سال قبل آن بیش از سه برابر، اما وسعت آتش‌سوزی‌ها کمتر بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت
  • جاده گچساران به زیدون و دیلم برای ۱۲ ساعت مسدود می شود
  • فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • رافائل لیائو غیر قابل مهار است! / فیلم
  • ◄ معرفی کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون(برنامه عمل صهیونیسم جهانی)
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • وضعیت مصدومان‌شیمیایی سردشت بررسی شد/ ۸۰ نفر در صف ارزیابی
  • بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی سردشت
  • ۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد