Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه‌شنبه در سخنرانی پیش از آئین ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی برجسته دومین امام شیعیان افزود: فهم عمیق امام حسن مجتبی (ع) از قرآن کریم یکی از ویژگی‌های برجسته شخصیتی ایشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیامبر (ص) در وصف امام حسن (ع) می‌فرمایند که ایشان میوه دل من هستند، هرکس آزارش دهد، مرا آزار داده و هرکس ایشان را دوست بدارد، مرا دوست داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ارتباط محکم امام حسن مجتبی (ع) با قرآن کریم، افزود: ایشان همیشه مردم را به وسیله آیات قرآن کریم به راه مستقیم هدایت می‌کردند.

وی اظهار داشت: امروزه برخی از شوخی‌ها و ضرب المثل‌ها توسط مردم استفاده می‌شود که زشت است و ریشه قرآنی نیز ندارد که در این شرایط توصیه می‌شود که آیات کوتاه قرآن کریم جایگزین ضرب المثل‌های امروزی شود.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه انس با قرآن یکی از مهم‌ترین درس‌های سیره حسنی برای امت اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: یکی از مصادیق برخی از آیات قرآن از جمله آیه مباهله، آیه تطهیر و آیات سوره انسان امام حسن مجتبی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه امام حسن (ع) به وسیله آیات قرآن کریم مردم را به دین اسالم دعوت می‌کرد و ارشاد می‌کرد، گفت: حلم و آرامش فکری یکی دیگر از ویژگی‌های بارز اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه حلم به معنای خویشتن‌داری در موقعیت خشم و غضب است، افزود: واژه حلم در قرآن کریم ۱۵ مرتبه بیان شده است که ۱۱ مرتبه آن اشاره به حلیم بودن خداوند دارد.

وی با بیان اینکه هیچ‌چیز مانند علم و حلم به انسان عزت نمی‌دهد، افزود: هیچ‌کس به اندازه انسان‌های حلیم و اهل علم در نزد خداوند محبوب نیست.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه زینت حلم، علم است که می‌تواند موجب خویشتن داری انسان شود، گفت: از جمله اموری که انسان را حلیم می‌کند می‌توان به تلاوت سوره عصر و استغفار اشاره کرد.

کد خبر 4623090

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم امام حسن مجتبی ع ناصر رفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟