Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@13:43:26 GMT

بازدید استاندار قزوین از مجموعه گردشگری لاله الموت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۶۶۹

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی در این بازدید در جریان مسایل و مشکلات این مجموعه گردشگری که مقرر است به بخش خصوصی واگذار شود، قرار گرفت

این مجموعه هم اکنون در اختیار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین قرار دارد.

اصلاح و بهسازی مسیر دسترسی به این مجموعه که دارای لغزش و ریزش سنگ ریزه هاست و ایجاد زیرساخت های رفاهی از جمله اقداماتی است که برای بهره برداری از آن نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی قزوین با واگذاری و راه اندازی این مجموعه که در یک منظره کم نظیر طبیعی (چشمه سارها،رودخانه‌ها، کوه و جنگل) احداث شده می توان رونق زیادی به گردشگری استان قزوین بخشید.

علیرضا خزائلی گفت: این مجموعه می تواند قطب اردوهای تمرینی تیم‌های ورزشی داخلی و خارجی و استراحت گاهی بی نظیر در سطح کشور برای دوستداران و علاقه‌مندان به طبیعت در فصول مختلف حتی زمستان باشد.

علی عبدالعلی‌زاده رییس هیات‌مدیره شرکت عمران و سازندگی کشور و وزیر سابق راه و شهرسازی، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ابوالفضل یاری رییس سازمان برنامه و بودجه قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین و حکمت‌الله داودی رییس شورای اسلامی قزوین در این بازدید استاندار را همراهی می کردند.

این مجتمع گردشگری به مساحت 189 هکتار دارای 80 واحد اقامتی با ظرفیت 400 نفر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی سازمان برنامه و بودجه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان توسط مجموعه‌دار شخصی در حراجی شهر قم خریداری شد.

محسن موحدی امروز ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش در یک مجموعه شخصی و حراجی در شهر قم مُهر برنجی مربوط به اتاق تجارت کرمان به فروش رسید، که با پیگیری علی بهرامی سردبیر نشریه بیداری کرمان مُهر مذکور خریداری شده و برای پژوهش و تحقیق در اختیار کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

وی افزود: مهر یاد شده دارای ویژگی‌های منحصربفرد از لحاظ حکاکی و تاریخی است. 

موحدی در ادامه گفت: جنس مُهر از فلز برنج، ترکیبی آلیاژی از مس و روی است که صفحه برنجی دیگری که با خط نستعلیق در سال ۱۳۰۳ به امتحان رئیس التجار رسید و ثلث در رفسنجان با تصویر حکاکی شده دو فلش و به مُهر مذکور الحاق شده که ظاهراً یک مُهر موقت تجاری است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی کرمان گفت: این مُهر با مُهر تجاری دیگر که مربوط به شرکت تجار زرتشتی در رفسنجان با متن حکاکی شده روی سنگ با متن خط نستعلیق شرکت مهربان اردشیر و جمشید شهریار سال ۱۳۳۳ خط ثلث رفسنجان که در مجموعه علی بهرامی موجود است، شباهت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییات تعطیلی باغ گل‌های کرج
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت