Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع عراق امروز در بیانیه‌ای از کشته شدن ۱۱ نفر از عناصر داعش در عملیات امنیتی نیرو‌های عراقی در استان صلاح الدین واقع در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع عراق روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که ۱۱ نفر از عناصر تروریستی داعش در یک عملیات امنیتی در استان صلاح الدین (شمال) از پای درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: «فرماندهی عملیات صلاح الدین عملیات جستجو و پاکسازی جزیره صلاح الدین را با هدف بازگشت امنیت به آن آغاز کرده است».

وزارت دفاع عراق تاکید کرد که در این عملیات «۱۱ تروریست کشته، ۱۳ پایگاه تروریستی و ۱۶ کمربند انفجاری کشف و دو خودروی نظامی و سه تونل منهدم شد».

مسئولان عراقی می‌گویند که پس از شکست داعش در پایان سال ۲۰۱۷ در عراق، فعالیت داعش اخیرا در استان‌های الانبار (غرب)، دیاله (شرق)، نینوی، کرکوک و صلاح الدین (شمال) افزایش پیدا کرده است.

وزارت دفاع عراق روز یکشنبه گذشته گفته بود که یکی از سرکردگان مهم گروه ترویستی داعش ملقب به «جهاد الانصاری» در شهر موصل استان نینوی واقع در شمال این کشور بازداشت شد.

وزارت دفاع عراق روز دوشنبه هفته گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای گفته بود که عملیات نظامی جدید در جنوب غربی موصل با هدف تعقیب هسته‌های خفته داعش آغاز شده است.

وزارتخانه یادشده افزود: «این عملیات امنیتی با هدف تعقیب هسته‌های خفته و پنهان داعش در غرب موصل صورت می‌گیرد».

سازمان ملل متحد سال مردادماه گذشته گفته بود که «حدود ۳۰ هزار عنصر داعش همچنان در عراق و سوریه حضور دارند که قادرند با وجود شکست آنان و قطع کمک‌های مالی، حملات تروریستی انجام دهند».

عناصر داعش اگرچه منطقه خاصی را در اختیار ندارند، ولی در عراق بیشتر در مناطق صحرایی پنهان شده‌اند و در سوریه نیز در مناطق شمال شرقی این کشور نفوذ دارند و شمار دیگری از آنان در کشورهایی، چون افغانستان، لیبی، سومالی و یمن مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع عراق داعش عراق مبارزه با داعش استان صلاح الدین کمربند انفجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان داعش به گرگ‌های تنها برای عملیات در خاک اروپا، آمریکا و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین داعش در این بیانیه کل نیروهای خود را برای جهاد علیه مشرکان و کافران مخاطب قرار داد.
این بیانیه از طرف ابو حذیفه الانصاری، سخنگوی رسمی داعش خوانده شده است.

کد خبر 841071 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه داعش

دیگر خبرها

  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • فرمان داعش به گرگ‌های تنها برای عملیات در خاک اروپا، آمریکا و اسرائیل
  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟