Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@10:04:32 GMT

آیا امکان نجات زمین از انفجار خورشیدی وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۷۶۷

به گزارش ایلنا، تا حدود 5 میلیارد سال دیگر، خورشید شروع به از بین رفتن کرده و زمین را خاکستر خواهد کرد. اگرچه این اتفاق به این زودی ها روی نخواهد داد اما بشر برای فرار از این نابودی کیهانی باید از قبل طرح و برنامه خوبی را تدبیر کند.

ماتئو سریوتی مهندس فضایی گلاسکو در نوشتاری در مجله Conversation می نویسد که اگرچه بهترین گزینه بشر در چنین شرایطی کوچ به یک سیاره دیگر است اما اگر برنامه ریزی های کافی صورت گیرد، می‌توان مدار زمین به دور خورشید را به فاصله ای کشاند که از شعاع انفجار در امان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
 بررسی گزینه های پیش رو 

اگرچه تکنولوژی سفرهای فضایی تا 5 میلیارد سال آینده پیشرفت خواهد کرد اما سریوتی فرضیه خود را براساس استانداردهای امروزی بیان کرده است.

بشر برای دور کردن سیاره زمین از خورشید با استفاده از پرتابگرهای فضایی فالکن سنگین اسپیس ایکس، باید از 85 درصد از جرم این سیاره استفاده کرده تا بتواند 300 میلیارد موشک لازم برای حرکت دادن 15 درصد باقی مانده آن را بسازد.

طرح‌های دیگر مثل استفاده از بمب اتم و ماهواره‌های پیرامون برای حرکت دادن زمین، نیز به همین میزان غیرعملی هستند

به عقیده سریوتی، استفاده از رانشگرهای لیزری توسعه نیافته یا توسل به جاذبه سیارک های گذری برای دور کردن زمین از خورشید از استفاده از موشک های فالکن سنگین موفق‌تر خواهند بود. هرچند آن طور که این مهندس فضایی می گوید، واقع گرایانه ترین گزینه همان کوچ به یک سیاره دیگر است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جرم زمین ماهواره مدار زمین برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران خبر داد.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس کلنگ زنی احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد انجام خواهد شد.

علیمهری ادامه داد: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده است و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و در غیر این‌صورت برق مصرفی برای آنها بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا