Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:03:07 GMT

ايجاد 84 هزار فرصت شغلي در مناطق محروم کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۷۹۵

ايجاد 84 هزار فرصت شغلي در مناطق محروم کشور

خبرگزاري آريا- با انعقاد تفاهم‌نامه‌ي همکاري ميان بنياد برکتِ ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و بانک پارسيان، 84 هزار فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم در مناطق محروم و سيل‌زده‌ي کشور ايجاد و راه‌اندازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از  روابط عمومي بنياد برکت، روز سه‌شنبه تفاهم‌نامه‌اي مبني بر همکاري مشترک بنياد برکت و بانک پارسيان در تأمين مالي و اعطاي 3 هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض‌ا‌لحسنه‌ي اشتغال به 30 هزار طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور برکت، منعقد و به امضاي سعيد جعفري و کوروش پرويزيان مديران عامل بنياد برکت و بانک پارسيان رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با امضاي اين تفاهم‌نامه، 30 هزار طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور معرفي‌شده از سوي بنياد برکت در قالب کسب‌وکارهاي خرد و خانگي و در رسته‌هاي شغلي مانند صنايع دستي، گليم‌بافي، پارچه‌بافي، سوزن‌دوزي و قالي‌بافي و ...براي افراد جوياي کار در روستاها، مناطق محروم، کم‌تر توسعه‌يافته، مرزي و سيل‌زده به بهره‌برداري خواهد رسيد.راه‌اندازي اين تعداد طرح اشتغال‌زايي موجب ايجاد 84 هزار فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم براي افراد جوياي کار با اولويت جوانان تحصيل‌کرده و زنان سرپرست خانوار در مناطق سيل‌زده، محروم و روستايي خواهد شد.
نقاط هدف اجراي اين طرح، تمامي مناطق روستايي با اولويت مناطق محروم و مرزي سيل‌زده تعيين شده و براي هر طرح اشتغال‌زايي، 100 ميليون ريال به شکل قرض‌الحسنه تأمين مالي مي‌شود.زمان بازپرداخت تسهيلات اعطايي نيز با احتساب شش ماهه‌ي دوران تنفس، 60 ماهه خواهد بود.
مديرعامل بنياد برکت در حاشيه‌ي مراسم انعقاد اين تفاهم‌نامه تصريح کرد: با توجه به تأکيدات و سياست‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، بنياد برکت در سال 98 اجراي 30 هزار طرح اشتغال‌زايي را در 25 استان و 150 شهرستان در دست اجرا دارد که اين مهم، به اعتباري بالغ بر 10 هزار ميليارد ريال نيازمند است.براي تأمين اين ميزان اعتبار، علاوه بر منابع ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، مشارکت منابع بانکي نيز مورد نياز است.
سعيد جعفري افزود: در اين راستا و براي تأمين اعتبار مورد نظر، پيش از اين با بانک قرض‌الحسنه‌ي مهر ايران و صندوق کارآفريني اميد قرارداد همکاري امضا کرده‌ايم و امروز هم تفاهم‌نامه‌ي همکاري با بانک پارسيان منعقد شد.
وي ادامه داد: با انعقاد اين تفاهم‌نامه، 30 هزار طرح اشتغال‌زايي برکت که امکان راه‌اندازي يا تکميل‌شان با 100 ميليون ريال فراهم باشد، به‌طور قرض‌الحسنه تأمين مالي مي‌شود.اين 30 هزار طرح اشتغال‌زايي، امکان ايجاد شغل براي 84 هزار متقاضي را به شکل مستقيم و غيرمستقيم فراهم خواهد کرد.
مديرعامل بنياد برکت در پايان خاطرنشان کرد: نقاط هدف اين تفاهم‌نامه، مناطق محروم روستايي و سيل‌زده خواهد بود و افراد واجد شرايط از طريق شبکه‌ي تسهيل‌گران بنياد برکت به بانک پارسيان معرفي خواهند شد.
مديرعامل صندوق قرض‌الحسنه‌ي بانک پارسيان نيز يکي از رسالت‌هاي اين صندوق را ايجاد اشتغال، کمک به محروميت‌زدايي و توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي مناطق محروم ذکر کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبري نيز هميشه بر حمايت‌ از کسب‌وکارهاي خرد و دانش‌بنيان تأکيد داشته و دارند.
محمدرضا فقيري خاطرنشان کرد: از سوي ديگر، بنياد برکت طرح‌هاي اشتغا‌ل‌زايي اجتماع‌محور خوبي را در حوزه‌ي کسب‌وکارهاي خرد و خانگي تهيه و در سطح کشور اجرايي کرده است.هم‌راستايي فعاليت اين دو نهاد و تعاملات مشترک در اين زمينه، موجب تنظيم و انعقاد اين تفاهم‌نامه‌ي همکاري شده است که به شکل عملياتي، سبب تقويت و حمايت از شغل‌هاي خرد و خانگي خواهد شد.
وي با تأکيد بر اين‌که اين تفاهم‌نامه قابل تمديد است، عنوان کرد: در فاز اول اين تفاهم‌نامه، به 30 هزار طرح اشتغال‌زايي بنياد برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار تمام کشور تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.
مديرعامل صندوق قرض‌الحسنه‌ي بانک پارسيان با اشاره به همکاري‌هاي گذشته‌ي اين صندوق با بنياد برکت، اظهار اميدواري کرد که اين تعاملات و اقدامات مشترک در آينده نيز ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنياد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان

جشن بزرگ احیای واحدهای راکد استان سمنان با حضور رئیس جمهور ایران اسلامی و اعضای هیات وزرا و کابینه سیزدهم در سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی در ادامه سفر استانی دوم خود به سمنان با حضور در شهرک صنعتی مرکز استان در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد در استان سمنان شرکت کرد.

قرار است به صورت نمادین بازگشت ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان به تولید در دوران دولت سیزدهم تاکنون جشن گرفته شود. رئیس جمهور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور قبل از این مراسم، طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان را نیز افتتاح کرده بود.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال