Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@10:37:43 GMT

برداشت توت در خلخال آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۸۸۷

برداشت توت در خلخال آغاز شد

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - برداشت محصول توت از باغ ها و توتستان هاي مناطق نيمه گرمسيري شهرستان خلخال آغاز شد.

مدير جهاد کشاورزي خلخال روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي بهار امسال و پربار بودن محصول توت در باغ هاي مناطق نيمه گرمسيري اين شهرستان از جمله باغ هاي توت روستاهاي نمهيل ، برندق ، کزج و روستاهاي حاشيه رودخانه قزل اوزن امسال بيش از 150 تن توت از بيش از 40هکتار باغ هاي توت اين شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهبود عليزاده افزود: اراضي کشاورزي مناطق نيمه گرمسيري خلخال براي کشت و پرورش انواع ميوه ها از جمله انار ، انجير ، توت ، بادام و پسته مناسب بوده و بخش بزرگي از باغ هاي ميوه بخش خورش رستم واقع در منطقه نيمه گرمسيري اين شهرستان به توليد اين محصولات از جمله توت اختصاص يافته است.
او گفت: توت توليدي خلخال به دليل توليد ارگانيک آن و پرهيز باغداران در استفاده از سموم نباتي و کودهاي شيميايي از کيفيت بالايي برخوردار بوده و علاوه بر تامين بازار مصرف شهرستان بخشي از مصرف توت استان اردبيل و ساير استان هاي همجوار خلخال را نيز تامين مي کند.
عليزاده بهترين زمان برداشت توت در مناطق مختلف خلخال را از اواخر نيمه دوم ارديبهشت تا اواخر خرداد ذکر کرد و افزود: زمان برداشت توت در مناطق مختلف شهرستان بستگي به شرايط آب و هوايي و اقليمي و قرار گرفتن باغ هاي توت در مناطق نيمه گرمسيري و سردسيري دارد.
او از توزيع نهال توت در بين باغداران اين شهرستان در سال جاري خبر داد و گفت: نهال هاي توزيع شده از نوع 2 منظوره ميوه و برگ ده براي توسعه صنعت پرورش کرم ابريشم است.
ميوه توت به صورت تازه ، خشک و فراوري شده قابل مصرف بوده و پزشکان مصرف توت را براي پيشگيري از ابتلا به سرطان ، افزايش طول عمر ، درمان کم خوني ، تصفيه خون ، تقويت کليه ها و استفاده از توت خشکباري شده را براي مصرف بيماران ديابتي به جاي قند توصيه مي کنند.
خلخال در جنوب اردبيل قرار دارد.
7119/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است

به گزارش خبرنگار مهر، لطیف صادقی ظهر یکشنبه در این آیین جشن برداشت گندم در دشت عباس گفت: دهلران قطب کشاورزی استان است و گندم دهلران برند کشوری است و در تولید گندم و کلزا رتبه‌های استانی و کشوری داریم.

وی در کنار زحمات کشاورزان به خدمات نظام برای ارتقا سطح تولید اشاره و افزود: شاهد اجرای سد میمه در شهرستان هستیم و با تخصیص هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی پیشرفت ۷۵ درصدی دارد و در تولید کشاورزی می‌تواند انقلابی ایجاد کند.

فرماندار ویژه دهلران به درایت مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها اشاره و به سامانه گرمسیری که از صندوق توسعه ملی برای ایلام و کرمانشاه هدف گذاری شده اشاره و گفت: با تکمیل سامانه گرمسیری ۱۰۰ هزار تن به تولید گندم دهلران افزوده می‌شود

وی به سد دویرج و آبیاری اراضی موسیان و قسمتی از اراضی بخش مرکزی اشاره و گفت: ما مطالعات اولیه سد چیخاب را انجام ودر دشت عباس علاوه بر استفاده از سد کرخه از چاه‌های کشاورزی نیز بهره مند هستیم و بی شک دهلران در بخش کشاورزی قطب تولید و اشتغال می‌باشد و خدمات دولت در این بخش قابل تحسین می‌باشد

صادقی تولید محصولات کشاورزی دهلران را ۴۲۵ هزارتن است و ارزش محصولات کشاورزی شهرستان سالانه ۶ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 6084599

دیگر خبرها

  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس