Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@16:32:05 GMT

برگزاری همایش بزرگداشت فتح خرمشهر در رشت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۰۱۷

برگزاری همایش بزرگداشت فتح خرمشهر در رشت

سمیه اقدامی،‌ مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن سی‌وهفتمین سالروز حماسه فتح خرمشهر، یاد و خاطره 260 شهید گیلانی عملیات غرورآفرین «الی‌بیت‌المقدس» را گرامی داشت و اظهار کرد:‌ شهیدان علیرضا ناصحی، رضا دانا، داود حق‌وردیان و حمید احمدیان از جمله سرداران گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری همایش بزرگداشت فتح خرمشهر ویژه بانوان خبر داد و تصریح کرد:‌ این همایش که ویژه بانوان است با مشارکت امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان و امور بانوان شهرداری کلانشهر رشت ساعت 10:30 فردا، اول خردادماه و با حضور رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر و سخنرانی دکتر احمدی در تالار گفتگوی شهرداری برگزار می‌شود.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان نقش مادران و همسران شهدا را در پشتیبانی معنوی از عزیزانشان را بسیار پررنگ دانست و گفت:‌ امنیت و آرامش و عزت و اقتدار نظام و کشور را مرهون ایثار و از خود گذشتگی شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران و خانواده‌های آنان هستیم و لذا با بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس می‌توانیم به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های امروز و فردای جامعه کمک کنیم.

اقدامی آزادسازی خرمشهر قهرمان را یکی از به یاد ماندنی‌ترین و شیرین‌ترین روزهای دفاع مقدس دانست و عنوان کرد:‌ همانگونه که امام راحل فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد». در واقع با عنایت‌های حضرت حق توانستیم این شهر را از یوغ دشمن بعثی که آمده بود بماند بیرون آوریم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرهای زیادی پیش روی ملت ایران است، خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم بتوانیم فتح‌الفتوحات بزرگی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و اعتقادی داشته باشیم و در این بخش قشر بانوان وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

این مسئول فرهنگی هجمه‌های فرهنگی دشمن علیه جمهوری اسلامی را در کارزار جنگ نرم یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ بی‌تردید بانوان می‌توانند با دفاع از آرمان‌های انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زنده نگه داشتن منش و روش شهدا نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر گذر فرهنگی چهارباغ عباسی اصفهان گفت: همزمان با هفته فرهنگی اصفهان، رویداد «چهارباغ جان اصفهان» با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» تا ۱۰ اردیبهشت در گذر تاریخی- فرهنگی چهارباغ ادامه دارد.
سیروس خوراسگانی افزود: شهروندان اصفهانی می‌توانند در این مدت، از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گذر فرهنگی چهارباغ از ویژه برنامه‌های این رویداد بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: رادیو چهارباغ، تاریخ شفاهی کسبه قدیم چهارباغ، نمایش اصفهان قدیم، برپایی غرفه‌های ابربازی و بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی، غرفه کودک، نمایشگاه صنایع دستی و جشن شبانه از جمله برنامه‌های این رویداد است.
مدیر گذر فرهنگی چهارباغ عباسی اصفهان گفت: رویداد‌های دیگری مانند شهر فرنگ، آتلیه عکس «با هم باشیم»، نمایشگاه نقاشی کودکان سندروم داون، نمایشگاه تصاویر شهدا و مشاهیر اصفهان، نمایش‌ها و سرود‌های آئینی، مذهبی، ملی و اصفهانی نیز در قالب رویداد چهارباغ برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برپایی کاروان اصفهان قدیم در روز‌های نهم و دهم اردیبهشت، برگزاری همایش ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و همایش اسکیت سواران نونهال در روز پنج شنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح، اجرای همایش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی از ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه و برپایی ۵۰۰ غرفه نمایشگاهی ارائه غذا‌های سالم در روز جمعه ساعت ۱۶ از دیگر رویداد‌های این برنامه است.
وی ادامه داد: این رویداد ویژه، با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مدیریت گذر فرهنگی چهارباغ عباسی و شهرداری‌های مناطق ۱ و ۳ اصفهان برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی