Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@13:55:23 GMT

تصاویر: جزء خوانی قرآن کریم- مشهداردهال کاشان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۰۹۷

تصاویر: جزء خوانی قرآن کریم- مشهداردهال کاشان

تصاویر: جزء خوانی قرآن کریم- مشهداردهال کاشان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: جزء خوانی قرآن کریم مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم

روح‌الله رحیمی، مدیر تولیدات تلویزیونی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت درباره «مسابقه قرآنی‌ها» که این روز‌ها با هدف به چالش کشیدن حافظه حافظان قرآن کریم از شبکه قرآن پخش می‌شود، گفت: در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مانوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. ما در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذابی داشته باشد و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداشتیم. آقای کشکولی، مدیر شبکه قرآن هم دغدغه تولید برنامه «مسابقه قرآنی‌ها» داشت. اگرچه دغدغه اصلی برنامه حفظ قرآن و به چالش کشیدن حافظان قرآن است، ولی سعی شد جذابیت و نوآوری هم وارد برنامه شود.

رحیمی ادامه داد: ما از سراسر کشور و از استان‌های مختلف نظیر استان مازندران، گیلان، گلستان، تهران، سمنان، قم، یزد، قزوین، البرز، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، زنجان، همدان و ... دعوت کردیم و حافظان در قالب گروه‌های چهار نفره شرکت کردند. «مسابقه قرآنی‌ها» در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شد. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید «مسابقه قرآنی‌ها» نقش داشتند.

مدیر تولیدات تلویزیونی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در پاسخ به این سوال که آیا ذهنیت مدیر شبکه قرآن به سمت تولیداتی مثل «محفل» نبوده؟ گفت: ماجرای «محفل» با «مسابقه قرآنی‌ها» متفاوت است. «محفل» روایت فعالین و قاریان قرآنی است، اما در «مسابقه قرآنی‌ها» دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گرفتند، که قدرت حافظه‌ و میزان حفظ قرآن را با سوالات طراحی شده به چالش می‌کشند. در نهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که تولید برنامه‌های قرآنی حساسیت خاص خود را دارد، آیا تدارک مسابقه قرآنی که با هدف به چالش کشیدن حافظه قرآنی حافظان ترتیب داده شود، در تعارض با ماهیت حفظ قرآن برای مانوس شدن با پیام قرآنی نیست؟ تصریح کرد: این همه مسابقه ملی و بین‌المللی در حال برگزاری است، که تحت نظارت مراجع و فعالین قرآنی است. ما در «مسابقه قرآنی‌ها» از کسانی که در حوزه قرآن کریم سرشناس هستند، استفاده کردیم. یعنی قبل از اینکه وارد مرحله تولید بشویم، برنامه را با اعضای اتاق فکر برنامه چک کردیم. بعضاً مسابقاتی وجود داشت که دوستان گفتند شاید صلاح نباشد و ما آن را حذف کردیم.

رحیمی در پاسخ به این سوال که چقدر دستتان در انتخاب سوژه‌های قرآنی در هر شهر باز بوده؟ گفت: در «مسابقه قرآنی‌ها» ۲۰۰ حافظ قرآن کریم از سراسر ایران شرکت کرده بودند. حتی برخی از شرکت‌کنندگان با هم هم محله‌ای یا هم کلاسی بودند. مواردی هم بوده که خانوادگی شرکت کردند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • آزمون نهایی نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» برگزار می‌شود
  • استقبال از پویش ملی زندگی با آیه ها
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۱۸+صوت