Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:36:04 GMT

مبارزه با مواد مخدر با مشارکت مردم امکان پذیر است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۱۲۲

مبارزه با مواد مخدر با مشارکت مردم امکان پذیر است

زنجان- ایرنا- سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به نقشه راه این شورا در سال جاری، گفت: کمیته های پنج گانه این شورا، برنامه های محوری خود را با هدف اجتماعی کردن و مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر تدوین کرده اند.

به گزارش ایرنا، فاطمه رضایی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر استان، اظهار داشت: در راستای ایمن سازی و پاک سازی شهر در ایام نوروز، بخشنامه جمع آموری معتادان متجاهر در اسفند سال گذشته جهت جمع آوری و انتقال این معتادان به مراکز تبصره 2 ماده 16 به استان ها ابلاغ شد که سهمیه استان زنجان 150 معتاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تقسیم بندی در بین شهرستان ها در نهایت 215 معتاد جمع آوری شد.
رضایی ادامه داد: ابتدا طبق بخشنامه معتادان باید به مدت 80 روز، بدون ترخیص و با دستور قضایی در این مراکز نگهداری می شدند اما در ادامه، نامه ای ارسال شد که طبق آن باید تا پایان شهریور در این مراکز نگهداری شوند.
وی خاطرنشان کرد: فرصت چهار ماهه در اختیار بهزیستی، دانشگاه ها و سایر دستگاه ها است تا بتوان موضوع درمان، روانپزشکی و حرفه آموزی را برای معتادان اجرا کرد.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تصریح کرد: هزینه نگهداری این معتادان از سوی ستاد مرکزی تامین شده است و طی دو مرحله به بهزیستی پرداخت می شود.
وی با اشاره به 5 تیر (26 ژوئن) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: همه ساله برنامه هایی به این مناسبت در کشور و استان ها برگزار می شود.
رضایی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان در سال 97 بر اساس ارزیابی کشوری در عرصه رسانه به عنوان نمونه انتخاب و از آن تجلیل شد.

** کشفیات مواد مخدر 3 درصد کاهش دارد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: در سال گذشته، یک تن و 329 کیلو و 174 گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که 3 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشت.
سرهنگ سعید بابایی، مجموع دستگیرشدگان سال گذشته را 2 هزار و 825 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد، 13 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.
وی افزود: توقیف موتور سیکلت و اجرای طرح های سه گانه در سال 97 نسبت به سال 96 به ترتیب 2 درصد کاهش و 32 درصد افزایش یافت ولی توقیف خودرو و باندهای متلاشی شده در این مدت، تغییری نداشت.
بابایی خاطرنشان کرد: در سال 97 به میزان 14 درصد از دستگیرشدگان مرد نسبت به سال 96 افزایش و 7 درصد از زنان کاهش یافت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان، ادامه داد: بیشترین سهم دستگیرشدگان سال 97 به ترتیب مربوط به تریاک، هروئین و شیشه با 35 ، 28 و 24 درصد بود.
وی گفت: میزان معتادان جمع آوری شده در سال گذشته، یک هزار و 743 نفر بود که 45 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.
بابایی تصریح کرد: 86 درصد از دستگیرشدگان در بازه سنی 15 تا 45 سال، 12 درصد بین 50 تا 60 سال و 2 درصد نیز بالای 60 سال بودند.
وی افزود: 68 درصد دستگیرشدگان، بیکار بوده و یا به مشاغل کاذب مشغول هستند، ضمن اینکه 19 درصد کارگر ساده، 8 درصد کشاورز و 5 درصد از دستگیرشدگان نیز راننده هستند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان، اظهار داشت: 47 درصد دستگیرشدگان، دارای تحصیلات متوسطه، 28 درصد ابتدایی، 17 درصد دیپلم، 6 درصد بیسواد و 2 درصد نیز دارای تحصیلات عالی هستند.
وی خاطرنشان کرد: مجموع کشفیات انواع مواد مخدر در دو ماهه سال جاری، 361 کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.
9556/3088

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مبارزه با مواد مخدر مشاركت مردم نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی احمدپور با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر یک معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت نه گفتن می‌تواند عاملی تعیین کننده در عدم گرایش افراد به سمت معضل اعتیاد باشد.

وی با اشاره به اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان گیلان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات نامحسوس، صحت موضوع برای پلیس محرز شد و مخفیگاه متهم در شهر رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان از اعزام مأموران اداره عملیات ویژه به محل اختفا متهم و دستگیری وی خبر داد و اذعان‌داشت: ۱۳ کیلوگرم ماده روان گردان از نوع حشیش و ۵۰۰ گرم سایر مواد مخدر توهم‌زا در بازرسی از این مکان کشف شد و قاچاقچی ۳۵ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس در راستای خدمت‌گزاری مطلوب به مردم بسترهای ارتباطی خوبی چون سامانه ۱۲۸ را راه‌اندازی کرده و با دریافت اخبار و گزارشات در خصوص مواد مخدر در راستای انجام بهتر مأموریت‌ها با مشارکت آن‌ها، گام برمی‌دارد.

کد خبر 6081950

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران