Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر امروز با دستور رئیس جمهور بهره برداری همزمان از ۳۶۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی آغاز شد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، همزمان با سفر رییس‌جمهور و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به استان آذربایجان غربی، بهره‌برداری همزمان از 368 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی آذربایجان غربی د از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاح این طرحها با اشاره به جزئیات طرح‌های افتتاحی اظهار داشت: تعداد 368 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در زیر بخش‌های آب‌وخاک، منابع طبیعی و آبخیزداری گلخانه، دام و طیور، شیلات، صنایع تبدیلی تکمیلی، با اعتباری بالغ بر 205 میلیارد تومان از محل اعتبارات منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال زایی برای 4088 نفر امروز با دستور رییس‌جمهور به طور همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

عبد المهدی بخشنده افزود: از مجموع این طرح‌ها تعداد 329 پروژه مدیریت مصرف بهینه آب شامل؛ سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در سطح 6378 هکتار و پوشش بتنی کانال‌های آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، بازسازی انهار و قنوات جمعاً با صرف اعتباری بالغ بر 157 میلیارد تومان عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید از سال 93 تاکنون مبلغ 443 میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد احیا و اعتبارات ملی وزارت جهاد کشاورزی، در جهت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، طرح‌های آبخیزداری و بیابان زدایی، زراعت، باغبانی، آموزش و ترویج و تهیه نقشه کاداستر هزینه شده است.

مساعدت از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه کشاورزی

بخشنده گفت: با اجرای طرح‌های فوق الذکر تاکنون معادل 152 میلیون مترمکعب به‌صورت سالانه در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جوئی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: از طرح‌های شاخص و اثرگذاری که در دولت تدبیر و امید با مساعدت مقام معظم رهبری در استان‌های غربی کشور از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شد؛ طرح احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.
بخشنده افزود: استان آذربایجان غربی با سطحی معادل 61 هزارو 570 هکتار یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح می‌باشد که اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان برای اجرای این طرح تا پایان سال 97 تصویب شده و مبلغ 1260 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص و هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی 56 هزار هکتار از این سطوح به اتمام رسیده و در صورت تأمین آب توسط وزارت نیرو قابل بهره‌برداری خواهد بود.

بخشنده با بیان اینکه از کل مساحت طرح در حدود 6 هزارو 259 هکتار در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: در سطح 5 هزارو 570 هکتار باقیمانده نیز عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد دردست اجراست.

اجرای شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه

وی تصریح کرد: در کل اراضی مورد نظر ساماندهی، ایجاد و استقرار تشکل‌های مناسب نظام بهره‌برداری به تعداد 24 مورد انجام شده است.

بخشنده تاکید کرد: شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه نیز با هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شده است که با بهره‌برداری از آن در سفر هیئت دولت به استان آذربایجان غربی 4 هزار هکتار از اراضی پیرانشهر تحت پوشش این شبکه آبیاری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح 33 هزارو 400 هکتار به سطح اراضی آبی اضافه شده و 28 هزار و 170 هکتار از اراضی آبی نیز بهبود می‌یابد که این امر موجب افزایش راندمان تولید در حدود 730 هزارتن و اشتغال‌زایی برای حدود 70 هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم در استان می‌شود.

او یادآور شد: ضمناً از بدو انقلاب اسلامی تا پایان سال 91 سطحی معادل 42 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده بود که از سال 1392 تاکنون 84 هزار هکتار (معادل 200 درصد بیش از دو برابر) در این دولت عملیاتی شده است.

وی به جزئیات 368 طرح آماده بهره‌برداری اشاره کرد و گفت: هفت پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل سه واحد سردخانه و بسته بندی میوه با ظرفیت 6300 تن در شهرستانهای ارومیه، نقده و میاندوآب و چهار واحد بسته بندی و تولید مواد غذایی جمعاً با اعتبار 20 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می گیردکه از این طریق برای 53 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

اجرای 14 پروژه در بخش بهبود تولیدات گیاهی

بخشنده بیان کرد: از مجموع 368 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی آماده بهره‌برداری، 11 پروژه در زیر بخش بهبود تولیدات دامی، طیور و آبزیان شامل واحدهای مرغداری، جوجه کشی، گوساله پرواری، بره پرواری، دام کوچک و آبزی پروری در سراسر استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری بالغ بر 15 میلیارد تومان انجام شده و برای 36 نفرنیز به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

بخشنده تاکید کرد: 14 پروژه نیز در زیر بخش بهبود تولیدات گیاهی آماده بهره برداری شده است که شامل 2 طرح کشت نشائی گلدان کاغذی چغندرقند و ریشه لخت و تولید نشای سبزی و صیفی، 8 مورد انواع گلخانه ایروپونیک، هیدروپونیک، خاکی، سبزی و صیفی و یک مورد پرورش قارچ خوراکی، یک مورد مزرعه کشت زعفران، یک مورد باغ گل محمدی و یک مورد تولید جوانه غلات و حبوبات است.

وی گفت: برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر 87 میلیارد تومان هزینه شده است و برای 87 نفر نیز فرصت تثبیت و زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

4 میلیون حشره در وزارت جهاد کشاورزی نگهداری می‌شود112 میلیون مترمکعب حق آبه اراضی کشاورزی پلدشت با افتتاح سد کرم آباد محقق می‌شود2500 بهره‌بردار کشاورزی در همدان صاحب پروانه فعالیت شدند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: 7 طرح نیز در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها شامل؛ یک طرح بادشکن غیرزنده و 6 ایستگاه سنجش و پایش گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه است. برای اجرای این طرح‌ها اعتباری در حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: پروژه‌ای که هم اکنون خدمت رییس جمهوری گزارش می‌شود، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و شبکه فرعی آبیاری دشت نازک 1 به مساحت 2330 هکتار است.

بخشنده افزود: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 58 میلیارد تومان به اتمام رسیده و در حال حاضر 22 هکتار از این اراضی توسط سازمان آب منطقه‌ای، تأمین آب شده و در روستای کامل آباد که به روش کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک آماده افتتاح است.

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن اشاره به خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سالجاری تعداد ۱۴۷ طرح تکمیل به بهره برداری خواهند رسید این طرحها در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند .

نوبخت اژدری گفت: با بهره برداری از این طرحها برای تعداد ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲هزارو ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی استان افزود : بررسی ها نشان می دهد تعداد ۲۹ طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعا با اتمام این طرحها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: برنامه ریزی های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد ۱۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اژدری در ادامه سخنان خود افزود: توسعه کشت متراکم گلخانه ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرحها در سالجاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد گردد .

وی فعال سازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال،توسعه زیرساختهای شهرکهای کشاورزی،احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای و ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری  برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های الویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد