Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@14:07:17 GMT

مذاکرات شورای نظامی سودان و معارضان شکست خورد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۲۷۸

مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با معارضان درباره دوره انتقالی و ترکیب شورای حاکمیتی انتقالی، که روز گذشته در دو نوبت برگزار شده بود با شکست مواجه شد.به گزارش بلاغ،مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) دیشب نیز به نتیجه نرسید.

یک عضو هیأت مذاکرات ائتلاف معارضان در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم، از مخالفت قاطع شورای نظامی سودان با ریاست یک غیرنظامی در شورای حاکمیتی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای نظامی سودان نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اختلافات اساسی بین این شورا و ائتلاف معارضان درباره تعداد نمایندگان نظامی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی و ریاست این شورا، همچنان پابرجاست.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه شورای نظامی بدون اشاره به زمان ازسرگیری مذاکرات آمده است: «با توجه به احساس مسئولیت تاریخی، به تلاش‌های خود برای دستیابی به توافق فوری و رضایت‌بخش که خواسته‌های ملت سودان و اهداف انقلاب دسامبر را محقق کند، تلاش خواهیم کرد».

پیش از این شورای نظامی و ائتلاف معارضان درباره سه ساله بودن دوره انتقالی به توافق رسیده بودند اما اختلاف آنها بر سر ریاست شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا همچنان پابرجاست.

انجمن مشاغل مستقل سودان که از معارضان این کشور است، شورای نظامی را به مانع‌تراشی در مذاکرات متهم کرد و این شورا را مسئول خشونت‌ها در هفته گذشته دانست.

اعتراضات در خیابان‌ها و تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی و مجازات عاملان قتل ده‌ها نفر در جریان اعتراضات هستند.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی

پاسخ‌های تند مدیران شهری به انتقاد‌های اعضای شورای شهر امر بی سابقه‌ای نیست.

به گزارش شرق، اما پاسخ یکی از مدیران میانی شهرداری به عضو شورای شهر تهران این بار با واکنش بسیاری از اعضای شورای شهر مواجه شد. ریشه این اعتراض‌ها به توییت سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران برمی‌گردد. او در واکنش به انتشار عکس شهردار تهران در نماز عید فطر و تمسخر برخی از کاربران فضای مجازی نوشته بود: کسانی که عکس شهردار تهران در نماز عید فطر را تمسخر می‌کنند، قطعا بویی از ایمان نبرده‌اند و آخرت خود را خراب می‌کنند. ناکارآمد و ضعیف است و سرجایش قرارنگرفته هر نقدی به او دارید، اما ورود به روابطش با خدا و تمسخر، گناهی نابخشودنی است.

محمدعلی الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران هم در واکنش به سخنان دوپهلوی این عضو شورای شهر تهران نوشته بود: وقتی ناکارآمدترین و ضعیف‌ترین‌ها که ربطی به هیچ‌گونه مدیریتی ندارند، اظهارنظر می‌کنند.

روز گذشته مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای شهر هم از تشدید فشار به منتقدان زاکانی سخن گفت. او گلایه کرد درحال‌حاضر آنچه از طرف شهرداری مشاهده می‌کنیم، ایجاد یک فشار جدی به منتقدان عملکرد آقای زاکانی است. حوزه خصوصی و موضوعات فردی و شخصی آقای زاکانی به خودش مربوط است و در این حیث ورودی نداریم؛ اما ایشان شهردار منتخب این شورا هستند و باید پاسخ‌گوی موضوعات مطرح‌شده این شورا باشند.

از ریاست شورا درخواست می‌کنم تذکرات شورا به‌ویژه منتقدان شهرداری مورد توجه قرار گیرد تا پاسخ مناسب داده شود. درحال‌حاضر شورا به دو بخش منتقدان و موافقان آقای زاکانی تقسیم می‌شود؛ چراکه بار‌ها و بار‌ها ۹ نفر از اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ شهروندان تهرانی قطعا قضاوت می‌کنند.

در میانه صحبت‌های اقراریان، چمران ریاست شورا در واکنش به تقسیم‌بندی شورا مبنی بر موافقان و مخالفان شهردار تهران گفت: من فکر نمی‌کنم این‌گونه باشد، لذا لطفا روی این موضوع تأکید نکنید و بگذارید همبستگی و اتحاد بین اعضا باقی بماند.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران هم در واکنش به توهین برخی مدیران شهرداری به اعضای شورای شهر تهران در فضای مجازی گفت: در ماه گذشته سه مرتبه مدیران شهری در پی تذکر قانونی اعضای شورا، توییت زدند و توهین کردند؛ در واکنش به تذکر من، آقای اقراریان و خانم نجفی. برای من که اصلا اهمیتی ندارد، اما این‌بار به خاطر نوع اهانتی که به خانم نجفی شد و جایگاه ایشان به‌عنوان فرزندان شهید، همانند خانم سلیمانی، اصلا نباید عبور کنیم.

سیداحمد علوی، عضو شورای شهر تهران هم با بیان اینکه حضور آقای چمران در شورا مایه وحدت شورا در دوره‌های مختلف بوده، گفت: حفظ حرمت و حریم بر همه ما واجب است. اعضای شورا حق و حقوقی داشته و اجازه دارند مباحث خود را مطرح کنند، اما باید حریم را حفظ کنند؛ چراکه در غیر این صورت عاقبت خوشی نخواهد داشت.

مهدی چمران رئیس شورا در سخنانی به واکنش وزارت کشور به انتقاد‌های او به کارشکنی در قرارداد‌های واگن چینی و پاسخ یک مدیر شهری به سخنان عضو شورا اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما باید این باشد که بتوانیم وحدت خود را نه‌تن‌ها در شورا و شهرداری بلکه در تمام کشور به اجرا بگذاریم. دشمن تا دندان مسلح تمام توان خود را برای آسیب به ما به کار می‌گیرد.

همه باید در مسیر وحدت و محبت بوده و آن را جایگزین تنفر کنیم. یعنی به جای تنفرزایی، تنفرزدایی کنیم؛ با تنفر به جایی نمی‌رسیم؛ آن کسی که اعضای شورا را به تمسخر می‌گیرد، باید بداند که از قِبل شورا به جایی رسیده و نمی‌تواند شورا را به تمسخر بگیرد. به همه توصیه می‌شود که جانب ادب و احترام را رعایت کنند، ما مخالف انتقاد نیستیم و باید مانند آینه، عیوب یکدیگر را نشان دهیم، اما چنگ و دندان نشان‌دادن و تمسخرکردن هنر نیست. وگرنه همه در فضای مجازی هنرمند هستند. هنوز نتوانسته‌ایم درخصوص واگن‌ها اقدامات را به نتیجه برسانیم، کسی که انتقاد می‌کند اگر خیلی توانمند است به میدان بیاید و کار را انجام دهد.

چمران با بیان اینکه تمسخرکردن کاری غیراخلاقی و خلاف شرع است؛ گفت: همه ما در یک قایق نشسته‌ایم و اگر آسیبی به آن وارد شود همه آسیب می‌بینیم، نه‌تن‌ها در شورا و شهرداری بلکه شرایط کشور به‌گونه‌ای است که وحدت و پشت‌هم‌بودن و مددکار هم بودن ضروری است، هر اندازه که تحصیلات عالیه داشته باشیم، اما تا درس اول را نیاموخته باشیم؛ بی‌سوادیم. درس اول این است که بدانیم رعایت ادب و احترام واجب و ضروری است و باید تلاش کنیم که از خط قرمز ادب و احترام عبور نکنیم.

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران هم معتقد بود در زمان عملیات تاریخی و بزرگ رزمندگان اسلام، دشمن در تلاش است این موضوع را با موضوعات حاشیه‌ای به چالش بکشد و ما ۲۱ نفر که از نمایندگان انقلابی و دلسوز هستیم، نباید مسائل حاشیه‌ای را به‌گونه‌ای مطرح کنیم که فردا شبکه‌های ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی، با این موارد آثار آن اقدام را خنثی کنند.

سروری در ادامه درباره حواشی ایجادشده درخصوص اظهارات یکی از مدیران شهرداری در فضای مجازی نیز توضیح داد: برداشت ما از اظهارات این عضو شورا این بود که وی قصد اهانت نداشته و متن اظهارات به‌خوبی تنظیم نشده بوده است. فرد دیگری که آن را منتشر کرده، اقدام درستی انجام نداده است. بزرگ‌ترین اقدام در مدت اخیر انجام شد و نباید با موضوعات حاشیه‌ای آن را تحت‌الشعاع قرار دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران هم معتقد است که در این مدت باقی‌مانده نباید به اختلاف‌ها پرداخته شود و شرایط را به‌گونه‌ای پیش برد که دشمن‌شاد شویم.

ناصر امانی هم در گفت‌وگویی معتقد است که آب از سرچشمه گل‌آلود است و طبیعی است که مدیران پایینی این‌گونه واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • تراکتور به دنبال مردی که پرسپولیس را شکست داد!
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • پیام شبانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی