Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:55:49 GMT

خوزستان فاقد مشوق های استانی در امور مالیاتی و بانکی است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۶۲۵

خوزستان فاقد مشوق های استانی در امور مالیاتی و بانکی است

اهواز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه مشوق های استانی در استان های صنعتی جدی گرفته می شود، گفت: فعالیت های اقتصادی در سطح خوزستان فاقد مشوق های استانی در امور مالیاتی و بانکی است.

شهلا عموری سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان مشکلات بخش خصوصی در استان خوزستان، اظهارداشت: برخی از صنایع در استان دچار موانع تولید هستند و این مشکلات ناشی از ناهماهنگی و همکاری نکردن سازمان های مربوطه در این راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بالغ بر 20 نوع حمایت از جمله حمایت‌های مالیاتی، مقرراتی، ارزی، بخشنامه ای، تضمین خرید محصولات و… برای بخش خصوصی از سوی دولت و مجلس تصویب شده و در این زمینه از مجموع 872 ماده قوانین توسعه، 160 ماده به حمایت از تولید بازمی ‌گردد.
دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه مشوق های استانی می تواند در امر رونق تولید نیز تاثیر گذار باشد، گفت: مشوق های مالیاتی و بانکی مهم ترین آنها هستند که با هدفمندی صحیح می تواند با تاثیرگذاری بر متغیرهای اقتصادی و همچنین تحرک فعالیت واحدهای تولیدی، به بهبود کسب و کارها منجر شود.
عموری با اشاره به اینکه در ابتدای سال گذشته از اداره کل امور مالیاتی درخواست شد تا با توجه به قوانین حمایتی بسته مشوق های مالیاتی استان را تهیه و تدوین کند، بیان داشت: هنوز پاسخی در این رابطه به دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه نشده است.

*رتبه پایین خوزستان در پرداخت تسهیلات
رئیس اتاق بازرگانی اهواز همچنین تسهیلات بانکی را یکی از مهم ترین درخواست های فعالان بخش خصوصی استان عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی، بانک های استان در بخش تسهیلات نسبت به سپرده ها (بعد از کسر سپرده قانونی) تا مهرماه سال 97 در پایین ترین جایگاه یعنی استان سی و یکم قرار دارند.
وی ادامه داد: در حالی وضعیت تسهیلات نسبت به سپرده های بانکی استان در چنین شرایطی قرار دارد که خوزستان رتبه پنجم از نظر جذب سپرده ها را به خود اختصاص داده است.
دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی یادآور شد: مقایسه های که صورت گرفته نشان می دهد که بانک های استان تنها 50 درصد سپرده های جاری، کوتاه مدت، بلند مدت و سایر را به تسهیلات اختصاص داده اند.
عموری با بیان اینکه بخش های مختلف اقتصادی استان از تسهیلات بانکی بهره مندی مناسبی ندارند، گفت: این موضوع درحالی است که رکود اقتصادی باعث کمبود نقدینگی اینگونه واحدها شده است.

*کارشناسی ناعادلانه بانک ها در رهن گذاری املاک
وی همچنین کارشناسی بانک های استان در رهن گذاری املاک از نظر ریالی را ناعادلانه خواند و گفت: این موضوع علاوه بر اینکه روند بررسی پرونده های اخذ و پرداخت تسهیلات را طولانی کرده همچنین توجیه پذیری اقتصادی طرح ها را تحت تاثیر قرار داده است.
بر اساس این گزارش، بعد از تهران، استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران، البرز، کرمان در مجموع بیش از 83 درصد سپرده های بانکی کشور را جذب کرده اند.
در بررسی های صورت گرفته تقریبا 75 درصد سپرده های بانکی در استان خوزستان کوتاه مدت و بلند مدت هستند.
9931/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خوزستان سپرده هاي بانكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده‌های شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

وی افزود: به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول مبلغ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سبحانیان تصریح کرد: وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یاد شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی بیش از ۲۰ شرکت به استان قزوین
  • جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی