Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@21:14:47 GMT

بیش از 16 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در نهبندان پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۶۹۷

بیش از 16 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در نهبندان پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان گفت: 16 میلیارد و 596 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری سال گذشته به 118 طرح در این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا مهدی فاضلی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار نهبندان افزود: با پرداخت این تسهیلات برای 507 نفر شغل ایجاد شده است.
وی بیان کرد: از محل تسهیلات مختلف سال گذشته 914 شغل در بخش های مختلف شهرستان نهبندان ایجاد و تعهد اشتغال پارسال نهبندان 757 نفر بود که تاکنون 118 درصد محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سال گذشته یک میلیارد و 247 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به 112 طرح اشتغال پرداخت و 183 مجوز نیز برای مشاغل مستقل و پشتیبان شهرستان صادر شد.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلات گام خوبی در زمینه ایجاد اشتغال برداشته شده است که اثرات آن در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
وی همچنین گفت: 72 تعاونی با عضویت 56 هزار و 849 نفر در شهرستان نهبندان فعال است.
فاضلی افزود: این تعاونی ها در گرایش های صنعت، کشاورزی، عمرانی، خدمات، مسکن و معدن در فعال هستند که باعث اشتغالزایی 635 نفر شده است.
شهر نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتر جنوب بیرجند قرار دارد.
7556*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تعاون اشتغال نهبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علی‌اصغر غفاری‌آثار  در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان رزن، تصریح کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به سال ۸۱ در شهرستان رزن با اخذ تسهیلات به صورت نیمه کاره از همان سال باقی مانده بودند که در سال گذشته برای تکمیل این واحد‌ها اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و از محل اعتبارات خیرین به این واحد‌ها تسهیلات پرداخت شد تا مالکان نسبت به اتمام واحد خود اقدام کنند که خوشبختانه در حال حاضر این تعداد واحد تکمیل و قابل سکونت شده است.

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است، مطرح کرد: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این درحالی است که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

غفاری‌آثار افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی شهرستان رزن در سال گذشته ۵۳۴ فقره بود که از ۴۹۱ نفر موفق به اخذ و دریافت این تسهیلات شدند که بالاترین رقم در سطح شهرستان‌های استان بود.

او با بیان اینکه از ۴۹۱ مورد تسهیلات دریافت شده ۳۶۰ واحد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: از ۳۶۰ واحد به بهره‌برداری رسیده فوق، ۱۰۳ واحد به مسکن محرومان اختصاص داشت.

فرماندار رزن گفت: از ۱۰۳ واحد مسکن محرومان، ۱۸ واحد مربوط به افراد تحت پوشش بهزیستی شامل بیماران پروانه‌ای و خانواده‌های دو معلولیتی و ۷۵ واحد مربوط به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد شامل خانوار‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست و فاقد مسکن و ۱۰ نفر نیز مربوط به خانوار‌های نیازمند فاقد مسکن غیرتحت پوشش نهاد‌های حمایتی بود.

او افزود: در خصوص با مسکن محرومان، علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ ساله، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن تسهیلات بلاعوض پرداخت شده بود ضمن اینکه به برخی از این واحد‌ها دو تن میلگرد، ۱۰ تن سیمان و به برخی زمین رایگان داده شد.

فرماندار رزن تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سال گذشته بانک مسکن و بانک تجارت به ترتیب دارای بیشترین پرداختی بوده‌اند.

اوافزود: در سال گذشته در رابطه با ساختمان‌های نیمه‌کاره‌ای که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و به علت تورم تکمیل واحد‌های آنها نیمه‌کاره باقی مانده بود، پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت متمم توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شد تا با احتساب ۳۵۰ میلیون تومان مالکان این واحد‌ها بتوانند ساختمان خود را به بهره‌برداری برسانند.

مدیر بنیاد مسکن رزن هم گفت: دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی به بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای حمایت از نهضت ملی مسکن پرداخت اختصاص داده شده که این میزان اعتبار براساس پیش‌بینی ۲۹۷ هزار واحد را پوشش می‌دهد و در این ارتباط شهرستان رزن نیز به تبع سراسر کشور دارای سهمیه است

مصطفی مددی افزود: در شهرستان رزن ۳۳۵ فقره مسکن روستایی نیمه‌کاره به منظور استفاده از تسهیلات متمم به بانک معرفی شده‌اند و می‌توانند واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام خود را تکمیل کرده و در خانه‌هایشان ساکن شوند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی