Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات طلبکارانه همتای فرانسوی خود اعلام کرد ایران آمادگی دارد به همان شکلی که فرانسه و سایر کشورهای اروپایی از برجام حمایت کرده‌اند، برای حمایت از برجام تلاش کند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه که از ایران خواست شدیدا به برجام پایبند باشد و آنها هم مصمم به حفظ برجام هستند، گفت: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دقیقا به همان شکلی که فرانسه و شرکای اروپائی آن در طول یک سال گذشته از برجام حمایت کرده و آنرا اجرا کرده اند، با تمام توان از برجام حمایت نموده و تمام تلاش خود را - درست مانند فرانسه - برای اجرای آن بکار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می کنیم حتما چنین رفتاری باید برای فرانسوی های مدعی حمایت از برجام کاملا قانع کننده باشد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرده بود: «ما قویاً از ایران می‌خواهیم که مانند گذشته به اجرای تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشد و از هرگونه اقدامی برخلاف این تعهدات بپرهیزد.»

مشاور ظریف: اگر طرف‌ها به تعهدات عمل نکنند برجام به باخت ــ باخت مبدل می‌شودظریف: اقدام عملی برای حفظ برجام یعنی عادی‌سازی روابط اقتصادی ایرانبعیدی‌نژاد خطاب به طرف‌های برجام: اکنون زمان عمل‌کردن به تعهدات است

به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه 18 اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام از کاهش سطح تعهدات ایران در چهارچوب برجام با استناد به بندهای 26 و 36 این توافق خبر داد.

در ادامه سازمان ملی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (30 اردیبهشت) اعلام کرد که در راستای بیانیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش تعهدات ایران ذیل برجا، ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم 3.67 درصد ایران به چهار برابر میزان قبلی افزایش یافته است.

کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، با نادیده گرفتن کوتاهی‌های خود در حمایت از برجام پس از خروج آمریکا از آن و بازگشت تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، تنها از ایران می‌خواهند که به تعهدات قبلی خود ذیل برجام پایبند باشد؛ اما ایران تأکید کرده است که از این پس حاضر به اجرای یکطرفه تعهدات نخواهد بود و عمل به تعهدات قبلی را تنها درصورتی از سر خواهد گرفت که طرف‌های دیگر برجام به‌ویژه تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) نیز به تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد

فیلم| سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به نقش اردن در رهگیری پرتابه‌ها و احضار کاردار؛ اقدام مشروع ایران باید مورد حمایت و تایید کشور‌های منطقه قرار بگیرد + فیلم
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • وزیر خارجه فرانسه: پاریس در حمایت از رژیم صهیونیستی مقابل حمله تنبیهی ایران مشارکت داشت
  • فیلم| سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران
  • فرانسه و انگلیس دیپلمات های ایران را احضار کردند
  • واکنش سفیر ایران به اظهارات وزیر خارجه اتریش
  • واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات
  • چین: تشدید تنش‌ها نتیجه جنگ غزه است