Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- عمليات احداث قطعه سوم آزاد راه بازرگان - مرند امروز /سه شنبه/ با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني و برخي از اعضاي هيات دولت به صورت ويديو کنفرانس در اين شهرستان مرزي آغاز شد.

به گزارش ايرنا، وزير راه و شهرسازي روز سه شنبه در آيين افتتاح اين سد اظهار داشت: قطعه سوم آزادراه بازرگان – مرند به طول 190 کيلومتر با سرمايه گذاري بخش خصوصي به دستور حضر تعالي آغاز مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد اسلامي اضافه کرد: قسمتي از قطعه سوم اين طرح به طول 70 کيلومتر از بازرگان تا ورودي در منطقه آزاد ماکو واقع شده است.
وي ادامه داد: اين طرح با سرمايه گذاري 10 هزار ميليارد ريالي و سهم 65 درصدي بخش خصوصي در مقابل سهم 35 درصدي دولت احداث مي شود.
وي افزود: آزادراه بازرگان – مرند در مسير جاده ابريشم و حلقه اتصال کريدورهاي بين المللي شرق به غرب احداث و به عنوان دروازه اتصال آسيا به اروپا از آن استفاده خواهد شد.
وزير راه و شهر سازي بيان کرد: در شرايط خاص اقتصادي کشور، احداث و اتمام اين آزادراه براي توسعه حمل و نقل کشور و وجود بزرگترين مرز زميني کشور قابل توجيح است.
اسلامي احداث اين آزادراه را گره گشاي مشکلات ترانزيتي و اتصال اروپا به آزاد راه تبريز - تهران عنوان کرد.
به گزارش ايرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافيايي شامل شهرستان هاي ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و در منتهي اليه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت اين منطقه حدود پنج هزار کيلومترمربع و جمعيت آن بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترين منطقه آزاد کشور داراي 140 کيلومتر مرز مشترک با کشور جمهوري آذربايجان و 130 کيلومتر مرز مشترک با کشور ترکيه است.
رييس جمهوري امروز و در سفري يک روزه به آذربايجان غربي چندين طرح توسعه منابع آب و خاک استان هاي مرزي را افتتاح و عمليات احداث چندين پروژه صنعتي ، راه ، خدماتي و عمراني آغاز شد.
7132/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد کارون ۳ به شهرستان ایذه با احداث تونل آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید.

محمد خانچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی بود که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود، آماده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای شمال شرق استان با هدف تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود، صیدون، رامهرمز، هفتکل و ۶۸۹ روستای تابع با جمعیتی بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب، تأمین آب کشاورزی ۲۰ هزار هکتار زمین و توسعه ۴۰ هزار هکتار باغ‌های دیم به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: فعالیت این پروژه از جمله احداث تأسیسات برداشت آب و تونل به طول ۹۰۰ متر و با ظرفیت ۱۱.۱ مترمکعب بر ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ با همین ظرفیت، حفر تونل انتقال آب به طول ۴.۵ کیلومتر، احداث تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، احداث پل به طول ۱۲۰ و عرض شش متر، اجرای پست برق ۴۰ مگاواتی و شبکه‌ی فشار قوی، اجرای خط انتقال آب شرب ۱۵۰۰ میلی‌متر به طول ۲۵ کیلومتر و آب کشاورزی به قطر ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیمتر به طول ۱۰۵ کیلومتر است.

خانچی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه هشت هزار میلیارد تومان است، گفت: فاز نخست که در حوزه شهرستان ایذه است با عملیات احداث تونل آغاز شده است و در صورتی که مشکل تأمین اعتبار و بودجه ایجاد نشود، این پروژه در شهرستان ایذه تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید و سرانجام پس از سال‌ها انتظار مردم ایذه می‌توانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 747184

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو