Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@21:40:41 GMT

سفارش امام زمان (عج) به اداء نوافل

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۸۳۰

سفارش امام زمان (عج) به اداء نوافل

خبرگزاری میزان- مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان داستان سید رشتی را نقل می‌کند که وقتی خدمت امام زمان (عج) رسید می‌گوید: دست خود را بر زانوی من گذاشت و فرمود: شما چرا نافله نمی‌خوانید؟.

گروه فرهنگی خبرگزاری میزان _ نافله ظهر ۸ رکعت، قبل از نماز ظهر، نافله عصر ۸ رکعت، قبل از نماز عصر، نافله مغرب ۴ رکعت، بعد از نماز مغرب، نافله عشاء ۲ رکعت نشسته بعد از نماز عشاء، نافله صبح ۲ رکعت پیش از نماز صبح.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماز‌های مستحبی زیاد است و آن‌ها را نافله گویند و بین نماز‌های مستحبی به خواندن نماز‌های نافله شبانه روز بیشتر سفارش شده و آن‌ها در غیر روز جمعه ۳۴ رکعت‌اند که ۸ رکعت آن نافله ظهر، ۸ رکعت نافله عصر، ۴ رکعت نافله مغرب، دو رکعت نافله عشاء، ۱۱ رکعت نافله شب و ۲ رکعت نافله صبح می‌باشد و دو رکعت نافله عشاء را بنا بر احتیاط واجب باید نشسته خواند یک رکعت حساب می‌شود، ولی در روز جمعه بر ۱۶ رکعت نافله ظهر، عصر، ۴ رکعت اضافه می‌شود.

نماز‌های نافله را می‌شود نشسته خواند، ولی بهتر است دو رکعت نماز نافله نشسته را یک رکعت حساب کند مثلا کسی که می‌خواهد نافله ظهر را که ۸ رکعت است نشسته بخواند، بهتر است شانزده رکعت بخواند و اگر می‌خواهد نماز وتر را نشسته بخواند، دو رکعت نماز یک رکعتی نشسته بخواند، نافله ظهر و عصر و عشاء را در سفر نباید خواند.

***سفارش امام زمان (عج) به اداء نوافل

مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان داستان سید رشتی را نقل می‌کند که وقتی خدمت امام زمان (عج) رسید می‌گوید: دست خود را بر زانوی من گذاشت و فرمود: شما چرا نافله نمی‌خوانید؟ نافله، نافله، نافله. سه مرتبه فرمود: و باز فرمود: شما چرا عاشورا نمی‌خوانید عاشورا، عاشورا، عاشورا. سه مرتبه فرمود: و بعد فرمود: چرا جامعه نمی‌خوانید جامعه، جامعه، جامعه.

منبع: کتاب دست های نیاز به سوی پروردگار «یدالله بهتاش»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نافله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه   07اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه ها؛    سردار رحیم جهانبخش  فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی ۱۴۰۳ + لینک ثبت نام
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • سفارش غذای شرکتی آنلاین در کترینگ دنا