Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:28:29 GMT

سه هزار دختر در جشن روزه ‌اولی ها شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۸۳۶

سه هزار دختر در جشن روزه ‌اولی ها شرکت کردند

قم - ایرنا - رئیس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امروز در سراسر کشور، بیش از سه هزار دختر عضو کانون های فرهنگی - هنری مساجد در جشن سراسری روزه اولی ها همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین حبیب رضا ارزانی عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین جشن روزه اولی‌ ها ویژه دختران عضو کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان قم در شبستان حضرت زهرا(س) حرم حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان به طور منسجم و هماهنگ، جشن سراسری روزه اولی ‌ها را ویژه دختران و پسران عضو این کانون ‌ها برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که این افراد برای نخستین سال است که روزه بر آنها واجب شده است و روزه می گیرند، گفت: به همین مناسبت در مکان‌ های عبادی و معنوی مانند مسجدها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) گرد هم جمع می ‌شوند و این روز را جشن می‌ گیرند.
وی رویکرد ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی - هنری مساجد را «خانواده‌ محور» برشمرد و اظهار کرد: معتقد هستیم اگر قرار است در جامعه اتفاقی رخ دهد، باید از نسل نوجوان شروع کرد و ان شاءالله آنها را برای انجام تکالیف الهی آماده سازیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشن هایی برای کودکان بسیار تاثیرگذار است و می تواند انجام فرایض و تکالیف الهی را در آنها نهادینه کند.
ارزانی تصریح کرد: ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، امامزاده ‌ها و مساجد؛ فضای معنوی را در ذهن کودکان مجسم می‌ کند و در ذهن ایشان باقی می ‌ماند.
وی بیان کرد: امروز روزه اولی‌ ها میثاقی را قرائت کردند که تک تک کلمات این میثاق نامه در ذهن آنان باقی می ‌ماند و تاثیر ژرفی دارد و موجب می ‌شود تا این افراد در فضای معنوی تنفس کنند.
رئیس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگر سخنان خود، اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی – هنری مساجد از اول تیرماه امسال به مدت 50 روز آغاز خواهد شد.
وی افزود: پایه برنامه ‌های ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی - هنری مساجد در مسجد است و برنامه‌ های متنوع فرهنگی و هنری همچون محافل انس با قرآن کریم، تربیت مربیان قرآنی و فعالیت‌ های قرآنی در یک هزار و 499 خانه‌ نور که در مساجد کشور فعال هستند، برگزار می شود.
ارزانی بیان کرد: هم اکنون بیش از 24 هزار کانون فرهنگی - هنری مساجد در کشور وجود دارد که همه آنها در ایام اوقات فراغت فعال هستند و برنامه ‌های گوناگونی را اجرا می ‌کنند.
«جشن روزه اولی ها»، ویژه دختران و پسران عضو این کانون ها که امسال برای نخستین بار روزه بر آنها واجب شده است؛ به صورت جداگانه با اجرای برنامه مولودی خوانی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
امروز «جشن روزه اولی ها»، ویژه اعضای کانون های فرهنگی - هنری مساجد کشور به صورت همزمان در همه استان ها و در مساجد منتخب ترتیب یافت.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي قم جشن روزه اولي ها ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان دوره نخست رویداد ملی حامی هنر با هدف کمک به توسعه صنایع فرهنگی در محورهای ایران باستان، تزئینات اصیل و حفظ طبیعت منتشر شد.

نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر با هدف کمک به توسعه صنایع فرهنگی و آثار هنری و با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، یونسکو و مؤسسه فرهنگی هنری حامی هنر مانا در سطح کشور برگزار می‌شود.

این رویداد به منظور جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با طرح ملی توسعه صنایع فرهنگی و آثار هنری، توانمند سازی علمی و عملی هنرمندان و شرکت کنندگان، عرضه آثار و کالاهای هنری در در بازارهای داخلی و خارجی، کمک به ارتقا سطح کیفی آثار هنری در سطح بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی به ۶ زبان دنیا در بازارهای جهانی به هنرمندان و در رشته‌های نقاشی، عکاسی، نگارگری، خوشنویسی، چاپ و تصویرگری، گرافیک و طراحی، مجسمه و سرامیک، فرش و گلیم و صنایع دستی برگزار می‌شود.

این رویداد در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی فعال است و برگزیدگان آن بورسیه توانمندسازی حوزه‌های آموزش، نمایش و فروش آثار در سطح ملی و بین‌المللی را دریافت خواهند کرد و همچنین تمامی شرکت کنندگان در آن می‌توانند از خدمات پشتیبانی علمی و تخصصی استفاده نمایند و همچنین در دوره‌های آموزشی عمومی، نمایش و عرضه آثار در سطح ملی و بین‌المللی شرکت نمایند.

در هر فصل از سال ۱۴۰۳ یک دوره از این رویداد برگزار خواهد شد و فرآیند کلی و نحوه برگزاری آن بدین صورت است که صاحبان ایده و خالقان آثار هنری و تولید کنندگان محصولات هنری و صنایع دستی علاقه مندان به شرکت در این رویداد و استفاده از خدمات آن می‌توانند به وب سایت حامی هنر به نشانی www.madeinart.ir مراجعه کرده و پس از ایجاد حساب کاربری و طی مراحل احراز هویتی، نسبت به ثبت آثار و ایجاد فروشگاه داخلی و بین‌المللی و ثبت آثار و ایده‌های خود اقدام کنند.

کد خبر 6079005 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند