Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عقیل مرتضوی با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب در حاشیه رودخانه شیرین دره و اترک در فروردین ماه امسال، اظهار کرد: بخش عمده این خسارات به علت رعایت نکردن حد حریم و بستر رودخانه توسط برخی کشاورزان است.

مرتضوی افزود: دبی ۲۵ ساله رودخانه شیرین دره بر اساس بررسی انجام شده ۲۵۰ متر مکعب بر ثانیه است و این شرکت نیز حدود بستر رودخانه شیرین دره را بر اساس این دبی تعیین و به مالکان حاشیه رودخانه اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عدم رعایت حد بستر رودخانه توسط برخی از کشاورزان گفت: با توجه به دبی آب رهاسازی شده از سد شیرین دره برای مدیریت سیلاب‌های اخیر و تجمیع آب رهاسازی شده با ورودی رودخانه‌ها، در صورتی که خسارتی متوجه کشاورزان شده به دلیل تصرف بستر و حریم رودخانه توسط این گروه از کشاورزان علیرغم اخطارهای مکرر بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، عدم وجود آبخوان زیرزمینی، عدم وجود اراضی مسطح برای تغذیه سیلاب به منظور تقویت آب‌های زیرزمینی منطقه و همچنین عدم اجرای سدهای مطالعه شده قبلی را از عمده دلایل عدم امکان استفاده بهینه از سیلاب‌های رها شده از سد شیرین دره ذکر کرد.

مرتضوی همچنین به عدم امکان انتقال سیلاب به خطوط انتقال آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: هدایت سیلاب به خط انتقال کشاورزی با توجه به حجم بالای رسوبات سیلاب، طبعاً مشکلات فنی متعددی را برای خط انتقال ایجاد می‌کند و به فرض ذخیره سازی آب غیر سیلابی در لوله‌ها در مجموع نیز حجم آب زیادی در خط انتقال ذخیره نخواهد شد.

وی بیان کرد: رها سازی آب سد شیرین دره و سایر سدهای استان با هدف ظرفیت سازی برای مهار و کنترل سیلاب‌های احتمالی پس از هماهنگی با مسئولان محلی و در نظر گرفتن مسیر جایگزین در زمان رها سازی سدها انجام گرفته است.

کد خبر 4623236

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد به خصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد